digitalglenn Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 har nettop skaffet ny pc, problemet er bare det at når jeg skrur den på så går det noen sekunder (veldig forskjellig hvor mange) og så skrues den av. har sjekket at cpu kjøler er orntlig på osv men fatter ikke hvorfor den ikke fortsetter og boote som den skall er det noen glupinger som vet hva det kan være ? Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 memtest86+ kan du bruke for å sjekke minnet, det var problemet med min pc. eller så har jeg også hatt andre ting hvor cpu'n har blitt for varm og pcen restarter seg.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har du koblet til høyttaler? Om du har det, piper det, og hva slags rekkefølge? Sjekkliste: Sjekk at 12V er koblet til ("P4-kontakt") Sjekk RAM Ta av kjøler og sjekk CPU-pins og resten Sjekk om skjermkort er plassert ordentlig i slot Til slutt, om ingenting fungerer kan du også se over om du har noen spacere som står inn i hovedkort, spacere er de små avstandsstykkene mellom hovedkortbrett og hovedkort. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg hadde samme problemet! Fant ut at synderen ikke var HW, men nærmere bestemt drivere for Demon-Tools (emulatorprog) som hadde rotet med windows drivere osv.... Gikk inn i safemode og installerte SP2 på nytt (for å friske opp windows filer) og det fungerte utrolig nok... slapp format :c Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 en ting til, sjekk av CPU vifta står ordentlig på bygde en 775 pc for min fra, og den vifta var litt løs... den restarta etter 15 sek.. var bare at jeg hadde kløna med vifta Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jeg hadde samme problemet! Fant ut at synderen ikke var HW, men nærmere bestemt drivere for Demon-Tools (emulatorprog) som hadde rotet med windows drivere osv.... Gikk inn i safemode og installerte SP2 på nytt (for å friske opp windows filer) og det fungerte utrolig nok... slapp format :c maskina har ikke windows innstalert iogmed at den er ny som det er det neppe har også sjekka cpu kjølern den er orntlig påplass og skjermkortet er orntlig i det tipper mot at det er noe galt med minnet og nei det piper ikke har koblet til høyttaler ja men ingen piping den barer skrur seg av Endret 4. februar 2005 av digitalglenn Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du kan jo ta en "vanlig" test: Ta ut/koble fra alt som ikke trenger å være koblet til for å starte maskinen. Det du trenger for å starte er: cpu m/vifte ram (obs kun 1 brikke) skjermkort mulig du trenger tastatur Koble fra harddisker, cd/dvd rom og slikt, koble fra alle kablene til disse på hovedkortet. Starter maskinen nå, er det bare å koble til en og en ting og se hvor feilen ligger. Har du 2 eller flere ram brikker, prøv alle en og en for å se om det er noen av dem. For sikkerhets skyld: Ta av cpu og sett den på igjen, sjekk at den sitter skikkelig, det samme gjelder for cpu vifta og ram brikka. Og ja, ta ut begge kablene fra strømforsyningen, både den 20 pin og den 4 pin og sett de skikkelig inn igjen. Den 20 pins kontakten kan være litt vanskelig å få skikkelig inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå