Gå til innhold

hjelp til og finne nytt hovedkort S939!

Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Kan noen finne et nytt socket 939 hovekort Med AGP port å alt annet man måtte trenge til en ok penge...800-1400kr!

Er ikke inne på hva alt som er på dagens hovedkort er men jeg vil ha det meste!

Alt som øker ytelsen! S-ATA er en selfølge!

Nforce chipsett helst vis dere ikke kommer med en VELDIG god grunn til å velge noe annet!

Bør utvikle veldig lite varme vis det skal være noe annet i værtfall!

Å en ting til! funker den vifta som følger med alle AMD 64 boxed CPUèr bra nok til og holde det rimelig kjølig???

Å hvilken AMD 64 CPU anbefaler dere?? CPU`er er blitt så avanserte nå med så mange funskjoner å ditt å datt at det hadde vært fint å få råd om den å! Hvilken cdpu familie, winchester osv?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv blitt anbefalt:

MSI K8N NEO2 PLATINUM S939 Hovedkort

nForce3 250 Ultra, ATX, RAID, GbLAN, FW

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40091

Masse finesser , og god til overklokking fikk jeg vite.

Skulle til å bestille dette selv , helt til jeg bestemte meg for at jeg klarer

meg med min 3.0Ghz socket478 PC.

EDIT: En Winchester CPU , feks AMD 64 3000 , er å anbefale.

Er ganske billig , og skal visstnok klokke bra!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Gigabyte k8ns ultra 939 er ett veldig fint kort. Står ingenting om at det støtter/ikke støtter cnq, men det gjør det her, så det er nok alle hk som støtter det. Det er en veldig fin funksjon, cpu ligger på 40 grader idle i windows på full hastighet, med boxed kjøler går den ned til 30 ved halv hastighet, altså når cnq kicker inn...boxed kjøleren funker helt glimerende men skal du overklokke eller noe sånt gå for en litt kraftigere kjøleløsning.

Med vennlig hilsen

Meg!

Lenke til kommentar
Gigabyte k8ns ultra 939 er ett veldig fint kort. Står ingenting om at det støtter/ikke støtter cnq, men det gjør det her, så det er nok alle hk som støtter det. Det er en veldig fin funksjon, cpu ligger på 40 grader idle i windows på full hastighet, med boxed kjøler går den ned til 30 ved halv hastighet, altså når cnq kicker inn...boxed kjøleren funker helt glimerende men skal du overklokke eller noe sånt gå for en litt kraftigere kjøleløsning.

Med vennlig hilsen

Meg!

Har overhode ikke tenkt å overklokke!

Hva i all verden trenger man sterkere CPU en AMD 64 3000+ å oppover til?? untatt kanskje videoredigering som jeg ikke holder på me!

Har du noen direkte link til det hovedkorte?? har lyst til å bestille både CPU å HK fra samme butikk!

Tenkte på en AMD 64 3400+?!

Eller vil dere anbefale noe annet??

Å vil rammen min passe i det nye HK`et??

Har twinmos PC3200 Ram!

Lenke til kommentar
Det hovedkortet der er vel et av de beste hvis du skal ha nForce 3, ja. Og alle A64-prosessorer har støtte for Cool 'n Quiet.

Men har ikke det kommet Nforce 4 nå?? er det VELDIG mye bedre??

Er det mye varmeutvikling fra nforce chipsettene??

Da tenker jeg på den lille chipen som styrer infoen som går fra AGP til Ram/CPU?!

Den det bruker å være en stygg bråkete vifte på som ikke klarer å holde den kjølig nok å så man blir nødt t å sette inn enda fler bråkete vifter... :mad:

Lenke til kommentar

Det er ikke mye varmeutvikling på nForce chipsettene.

Jeg anbefaler dette hovedkortet på det sterkeste!

De aller fleste hovedkort støtter cool n' quiet. De kortene du er blitt anbefalt til nå støtter det i hvertfall.

Boxed kjøler holder i massevis hvis du ikke skal klokke. Min 3000 Winchester idler på 30 grader og 35-38 på full load. Med boxed kjøler.

Når du kjøper CPU må du passe på at du kjøper Winchester. Den utvikler mindre varme og har høyere ytelse på lave frekvenser i forhold til Newcastle.

Edit: nForce4 får du kun med PCI-Express, ikke med AGP. Så da må du invistere i nytt skjermkort også.

Jeg erindrer at TwinMOS ikke er å anbefale på A64.... (er ikke sikker)

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
Det hovedkortet der er vel et av de beste hvis du skal ha nForce 3, ja. Og alle A64-prosessorer har støtte for Cool 'n Quiet.

Men har ikke det kommet Nforce 4 nå?? er det VELDIG mye bedre??

Er det mye varmeutvikling fra nforce chipsettene??

Da tenker jeg på den lille chipen som styrer infoen som går fra AGP til Ram/CPU?!

Den det bruker å være en stygg bråkete vifte på som ikke klarer å holde den kjølig nok å så man blir nødt t å sette inn enda fler bråkete vifter... :mad:

Den eneste store forskjellen er at nForce 4 har PCIe, mens nForce 3 har AGP, hva du har/ønsker å bruke fremover får være ditt valg.

Varmeutviklingen på begge deler er liten, men forskjellige HK-produsenter velger forskjellige kjøleløsninger, enten en bitteliten sak som knapt kan kalle ribbe med en liten vifte på, eller en litt større kjøleribbe uten vifte. Begge deler fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke??

Husker når jeg kjøpte den så ble jeg anbefalt på det sterkeste av en del kompiser å kjøpe twinmos!

'Vel å merke neste to år siden nå da...:p

Joda, alle de nyeste socket 754/939 CPU'ene med nForce 3 250/nForce 4/VIA K8T800 Pro takler TwinMos ypperlig.

Lenke til kommentar

De aller fleste hovedkort støtter cool n' quiet. De kortene du er blitt anbefalt til nå støtter det i hvertfall.

Boxed kjøler holder i massevis hvis du ikke skal klokke. Min 3000 Winchester idler på 30 grader og 35-38 på full load. Med boxed kjøler.

Når du kjøper CPU må du passe på at du kjøper Winchester. Den utvikler mindre varme og har høyere ytelse på lave frekvenser i forhold til Newcastle.

Edit: nForce4 får du kun med PCI-Express, ikke med AGP. Så da må du invistere i nytt skjermkort også.

Vel det hovedkortet du fant til meg er det som har fristet mest!

Men jeg reagerte litt på at det bare er 2! S-ATA kontakter!

Vet ikke nå men før når S-ATA kom så kunne man bare koble til en S-ATA disk pr kontakt!

Er det forandret på nå?? kan man koble fler disker på en å samme kabel som med IDE??

Lenke til kommentar

Med vennlig hilsen

Meg!

Har overhode ikke tenkt å overklokke!

Hva i all verden trenger man sterkere CPU en AMD 64 3000+ å oppover til?? untatt kanskje videoredigering som jeg ikke holder på me!

Har du noen direkte link til det hovedkorte?? har lyst til å bestille både CPU å HK fra samme butikk!

Tenkte på en AMD 64 3400+?!

Eller vil dere anbefale noe annet??

Å vil rammen min passe i det nye HK`et??

Har twinmos PC3200 Ram!

3400+ er bare til s754..

Lenke til kommentar

Dette kortet du nevner her, har det gode klokke muligheter???

Vil ha et kort med alle muligheter uansett om jeg kommer til å bruke de eller ikke!

Lenke til kommentar

Vel det hovedkortet du fant til meg er det som har fristet mest!

Men jeg reagerte litt på at det bare er 2! S-ATA kontakter!

Vet ikke nå men før når S-ATA kom så kunne man bare koble til en S-ATA disk pr kontakt!

Er det forandret på nå?? kan man koble fler disker på en å samme kabel som med IDE??

Man kan bare koble 1 disk til hver kabel, men det er 4 S-ATA porter på kortet. Hvis du ser på dette bildet. Det er to ved siden av AGP porten, og to ved siden av IDE tilkoblingene.

Totalt 4.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
Man kan bare koble 1 disk til hver kabel, men det er 4 S-ATA porter på kortet. Hvis du ser på dette bildet. Det er to ved siden av AGP porten, og to ved siden av IDE tilkoblingene.

Totalt 4.

Ah...ok...Sorry..Så ikke de to ved siden av IDE porten... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...