Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor rask linje MÅ/bør du ha for intenett spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at 1xISDN er dagens minimums krav for å få spillt brukbart.

De billigste ADSL linjene vil holde i lange baner så lenge du ikke laster ned/opp noe mens du spiller.

Jeg sitter for tiden på telenor 704/128 og hadde 2048/256 før. Førstnevnte funker greit til spill, men skal jeg laste ned/opp noe samtidig går det meste i dass. Kan hende det er linja det er noe gale med. Skal oppgradere til 1024/256 snart.

Lenke til kommentar
Hva med 256/512mb vil det sansynelig funke fint?

Hehe tror du mener 512/256kbit ikke 256/512 :!:

128kbit inn holder mener jeg for spill. Det som telles mest er vel responstiden til sentralen.

Endret av ZaLzIce
Lenke til kommentar
Hva med 256/512mb vil det sansynelig funke fint?

Hehe tror du mener 512/256kbit ikke 256/512 :!:

128kbit inn holder mener jeg for spill. Det som telles mest er vel responstiden til sentralen.

Enig, responstid( ping) er viktigst til nettspill. Men 128kbit bør man ha ut.

Lenke til kommentar

her var det mye tøv

du trenger overhodet ikke over 1mbit for at online spill skal gå bra.

en isdn holder stortsett, det kommer an på hvor mye data som blir sendt fra deg til severen du spiller på.

det som er viktig er responstiden du har, og det kommer an på hvor datatrafikken blir rutet.

en dsl linje som blir rutet gjennom flere servere og sentraler vil jo bli dårligere enn en isdn linje som vil ha utgangspunkt fra telenor sine sentraler i oslo.

kjøre en trace til serveren du spiller på via isdn og så dsl linje fra en kamerat eller deg selv.

Lenke til kommentar

vil også minne om at skal spille spill så er det som ofteste nok med 56k ++

skal du være seriøs og ha best mulig spillopplevelse vil jeg anbefale min 512 k linje og en ping under 50

skal du sette opp en spillserver er kun det beste godt nok og vil da anbefale 1,5mb ++ avhengig av antall spillere

Lenke til kommentar

Hvordan det er forskjell på ei 512 linje sør og nord i landet, må du fortelle MASSE om her, Artemis, for det stemmer overhodet ikke, derfor vært greit med ei avklaring. :thumbdown:

Det går ikke ann å komme med en generell uttalelse om at ISDN er nok, for hva er det nok til??? Skal du spille risk mot 1 person går det sikkert greit med isdn, men det sier seg selv at den linja blir i slankeste laget i Battlefield med 32+ brukere.

512 burde være nok i de fleste tilfeller. Tror heller problemet er dersom serverene ligger i utlandet langt pokker i vold, men da er det treigt uansett hvilken linje det er snakk om.

Har spilla en del på alt mellom 33.6 og 2200, og alt over 512 er midt i blinken. Da kan man som nevnt laste ned samtidig hvis man ikke overdriver dah... :hmm:

Lenke til kommentar
^^

Tenker da på Spill som Cs, BF2(kommende) osv slike "internett spill"

Har hørt at det skal gå på dobbel isdn, stemmer det?

Spørsmålet mitt er altså: Hvor rask linje MÅ/bør du ha for intenett spill?

Har en Catch SDSL linje på 1024/1024 å jeg har mellom 9 å 13 i ping på alle cs- catch serverne, anbefaler denne linjen! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...