hallgeirl Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei. Jeg driver og prøver Archlinux nå for tiden, og det virker egentlig veldig greit. Men jeg har tenkt å prøve å få til noen spill i Linux (som f.eks. World of Warcraft). Jeg fikk starta spillene, men fant ut at det gikk ekstremt tregt (tipper på 1-2 FPS), så jeg tenkte at jeg skulle prøve å laste ned ny driver til grafikkkortet (ATI Radeon 9800Pro). Men.. driverne jeg fant på ATI sine hjemmesider var kun i RPM, ihvertfall som jeg klarte å finne, og archlinux kommer ikke med RPM lagt inn, og jeg fant heller ikke RPM med Pacman. Så jeg prøvde å finne et sted å laste ned RPM, lasta ned RPM sourcen, kjørte ./configure og make, men SÅKLART så feila den på make langt nedi der. Her er outputen fra make forresten i det område den feilet: rpminstall.c: In function `rpmErase': rpminstall.c:750: error: assignment of read-only member `transFlags' rpminstall.c: In function `IDTXload': rpminstall.c:942: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules rpminstall.c: In function `IDTXglob': rpminstall.c:1018: warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules make[3]: *** [rpminstall.lo] Error 1 make[3]: Leaving directory `/home/ziggwarth/rpm-4.1/lib' make[2]: *** [all] Error 2 make[2]: Leaving directory `/home/ziggwarth/rpm-4.1/lib' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/home/ziggwarth/rpm-4.1' make: *** [all] Error 2 Så.. da har jeg 2 spørsmål: Finnes ATI sine drivere som noe annet enn RPM et eller annet sted? Og. Noen som har noen anelse om hvorfor make ikke hadde lyst til å kompilere ferdig RPM? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Nei, ATI sine egne drivere kommer kun som rpm. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Kan ikke alien konvertere til Archs format? Lenke til kommentar
JBJ Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvis du har stock arch kernel'en kan du bruke disse: ftp://ftp.nethat.com/pub/linux/archlinux/...25-1.pkg.tar.gz ftp://ftp.nethat.com/pub/linux/archlinux/...25-1.pkg.tar.gz Hvis du har egenkompilert kjerne må du følge guiden her: http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?t=2515 Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Ah. Takker for linken. Da får jeg prøve og se hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå