CAT-scan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvor kan man få kjøpt seg et kvalitetsheadset med SPDIF-inngang i Oslo (eventuelt på nettet)? Sitter her med en sprett ny PC uten noen form for lyd, og det begynner faktisk å bli veldig kjedelig (jeg trodde jeg skulle klare meg ut uka, men jammen er det ikke gørr første dagen til og med) Gjør ikke noe om forslagene er litt dyre, heller det enn å komme med noe Trust-crap. Lenke til kommentar
_nifty_ Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Og hvor skal du ha forsterkeren? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Er koaksialsignalet ut fra "lydkortet" (integrert) for svakt mener du? Finnes det ikke også headset som har innebygget forsterkere? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Hjeeeelp, skal kjøpe headset i dag! Hjeeeeeeeeeeeeeelp! Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Eneste headset med SPDIF eller optisk inn som jeg vet av er Medusa 5.1 headset. Husker ikke hvor jeg leste om det, men fant en tysk side på google ... her kh Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 ta en titt på sennheiser hvis du skal ha et sikkelig headsett du kan titte på www.microplex.no (for litt illustrasjon) har selv hd595 headsettet... <- er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Men med SPDIF inn? (takk for info om Medusa forresten) Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Eneste headset med SPDIF eller optisk inn som jeg vet av er Medusa 5.1 headset. Husker ikke hvor jeg leste om det, men fant en tysk side på google ... her kh Netshop hadde jo dette inne da? Mon tro om de har skrevet modellnummeret feil? Finner ikke noen modell som heter 8970 på hjemmesidene til Speedlink, og de ligner mistenkelig på SL-8790... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 De digitale signalene fra SPDIF-utgangen din (Sony Phillips Digital InterFace) må konverteres til analoge signaler og forsterkes før de kan lage lyd i hodetelefoner. Dette krever en D/A converter og en forsterker, eventuelt en "digital forsterker" som er en D/A-converter med kraftig nok utgangssignal til å drive høyttalere/hodetelefoner. Å lage "digitale" hodetelefoner blir så upraktisk og unødvendig at jeg tviler på om det er særlig mange i salg. Man trenger selvsagt ekstra strøm fra batterier eller nettadapter, og jeg ser ingen fordeler med dette i forhold til å bruke D/A-converteren på lydkortet. Dersom signalet derfra er for svakt til å drive hodetelefonene, kjøper man en hodetelefonforsterker eller et annet lydkort. Har du ikke lydkort i pc-en, kjøp et pci-kort eller et usb-kort. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Saken er den at jeg ikke har lydkort, og jeg skal bruke det integrerte. Jeg hører at D/A-konverteringen i de interne lydkortene er dårlig (altså at lydsignalet på minijack utgangene ikke er noe særlig, og for analog bør man kjøpe minst Audigy 2 eller et skikkelig lydkort (noe jeg akter å gjøre etter hvert, men har ikke penger til det nå, trenger jo et par tusen for et bra lydkort)) Jeg skal ha PCI-e lydkort, og har siktet meg inn på et, men det koster som sagt for mye for meg nå, derfor hadde det vært kjekt med et headset som på en eller annen måte tok imot SPDIF. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) I denne forumtråden er det et temmelig stort bilde av Medusa-settet. Her ser det ut som om det er 6 minijack-innganger, og ikke noe mer... ikke sant? Eneste headset med SPDIF eller optisk inn som jeg vet av er Medusa 5.1 headset. Hvor har du hørt dette? Har du det selv kanskje? Ut med sproget unge mand! Og whatshisface som snakket om hodetelefonforsterkere - hvor får jeg eventuelt kjøpt det, og er prisen fryktelig? Endret 4. februar 2005 av CAT-scan Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Saken er den at jeg ikke har lydkort, og jeg skal bruke det integrerte. Jeg hører at D/A-konverteringen i de interne lydkortene er dårlig (altså at lydsignalet på minijack utgangene ikke er noe særlig, og for analog bør man kjøpe minst Audigy 2 eller et skikkelig lydkort (noe jeg akter å gjøre etter hvert, men har ikke penger til det nå, trenger jo et par tusen for et bra lydkort)) Lyden i de interne lydkortene er så crap i 3D/spill at mindere bra D/A konvertering er ikke det du skal bekymre deg mest for... Og ikke tro så hardt på alt du hører! Hva er vitsen med PCI-E lydkort? For det er kult og nytt? Koster sikkert mer enn det smaker. Er du fornuftig, kjøper du deg et bra Koss/Sennheiser stereo-headset og et Audigy 2 gamer/bulk ("vanlig PCI"). Du vil ikke angre. F.eks. disse to: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303733&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123340&cks=PRL Tilsammen under 1000 kr Endret 4. februar 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Hva er vitsen med PCI-E lydkort? For det er kult og nytt? Koster sikkert mer enn det smaker. Ja, fordi det er kult og nytt Jeg skal blant annet spille gitar med det. Jeg har, som nevnt tidligere, siktet meg inn på et kort jeg skal kjøpe... blir nok det kortet (som er PCI-e) eller et USB/Firewire-kort. [EDIT: Snakka med duden i dag, det var visst ikke PCI-E allikevel (men PCI-X)] Som sagt, jeg skal ha et skikkelig kort, Audigy 2 er sikkert helt greit til spill og denslags, men det er altså ikke alt jeg skal bruke det til. Har også vurdert et Sennheiser-sett fra Digital Impuls, men vegrer meg litt for å kjøpe det enda. Er virkelig D/A-konverteringen (eller lyden generelt) i de integrerte Realtek-kortene så ille som alle skal ha det til eller er det levbart til jeg får råd til et nytt lydkort? Hør på Krapfoss! Nei? Endret 4. februar 2005 av CAT-scan Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hør på Krapfoss! Nei? Skal du ha et profflydkort og et gamerheadset med innebygget surround? Kjøp et M-Audio Revolution 7.1 og ordentlige Sennheiser-headset. Da får du lyd som nærmer seg studiokvalitet. Digital inn på headset er så sært at det blir bare kluss. Endret 5. februar 2005 av sjursen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå