howzer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har nettopp oppgradert systemet med ny RAM, CPU, hovedkort og grafikkort. Socket 939, PCI-Express. Har en Gainward GeForce 6600 GT, og da jeg installerte offisielle drivere og skrudde oppløsningen opp til 1280x1024x32, fikk jeg noen vertikale striper på skjermen (se vedlegg). Det rare er at hvis jeg fjerner de offisielle driverne så Windows rapporterer at ingen driver er installert, så har jeg ingen striper i samme oppløsning! Hva kan dette komme av, og er det noe jeg kan gjøre? Hvorfor skjer dette kun når drivere er installert? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Prøv med 67.03 eller 67.66. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har prøvd 67.66, 66.93, samt den som fulgte med på CDen... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har sett noe lignende i Quake3/OpenGl,da var det HK driverne som ikke var innstallert. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hovedkort? Hva slags drivere? Tror jeg skal ha installert det meste nå... Endret 3. februar 2005 av hkm Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) HK drivere, altså nforce drivere hvis du har nvidia. Via 4in1 hvis du har VIA chipset?!! Endret 3. februar 2005 av fflex Lenke til kommentar
Oleloke Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har du forsøkt å skru på oppfriskninghastigheten (60 Hz, 72Hz, 75Hz) (for å se om dette har noen effekt)? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg har installert 4in1 fra CDen som fulgte med hovedkortet (Asus A8V-E Deluxe), og jeg har også prøvd å stille på oppfriskningshastigheten uten at det hjalp. Jeg har jo egentlig ikke peiling her, men siden det fungerer fint når drivere ikke er installert, kan det være at det kun skjer når driverne aktiverer hardware-akselerasjon som ikke benyttes når man bruker VGA-driverne som følger med Windows? Hva kan i såfall være grunnen til dette? Strømforsyningen min er på 340W, men det hadde ingen effekt å plugge ut en av to harddisker og DVD-spilleren (så det er en harddisk og en DVD-brenner koblet til). - Det er ikke skjermen/kabel til skjerm, for jeg kan ta skjermbilde: http://home.online.no/~hkmoen/striper1.png http://home.online.no/~hkmoen/striper2.png - Det er ikke driverne i seg selv, for alle tre driverne (siste offisielle, de som fulgte med Gainward-kortet og siste beta) oppførte seg på samme måte Hvilke andre muligheter er det? Endret 3. februar 2005 av hkm Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Mulig disse HK driverne er nyere. VIA Hyperion 4in1 drivers 455vp1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 defekt skjermkort vil eg tippe. Når driverene lastes inn, aktiverer du fleire deler av kortet, og derav ein som er defekt. Kun rein spekulasjoner... men vil tippe det i allefall. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 defekt skjermkort vil eg tippe. Når driverene lastes inn, aktiverer du fleire deler av kortet, og derav ein som er defekt. Kun rein spekulasjoner... men vil tippe det i allefall. Hmm, tenkt på å sette i powerkabelen til skjermkortet, tipper det er en 6 pins på enden av kortet (motsatt av VGA/DVI utgangene) Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Det er ikke noen ekstra strømkabel i kortet. Og hvis det var det, så ville vel kortet ikke fungert hvis ikke strømledningen var koblet til? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Jepp , som cornel sa så har du sannsynligvis fått et defekt skjermkort, ser ut som det er minnet som har problemer. Du kan jo alltids sjekke i bios at agp står på 1.5V eller 1.6V men tviler på at det hjelper i dette tilfellet. Prøv selvsagt å legge inn alt av nyeste drivere : Skjermkort , Hovedkort , Lydkort osv, Prøv også å ta ut skjermkortet og blåse fri agp /pci-e sporet for støv og så prøv å sette det ordentlig i, kan jo være at det ikke sitter i ordentlig. Endret 4. februar 2005 av Malvado Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Det er PCI-Express... Chipset Vcore Adjustment står på +1.6 V, men vet ikke om det er det du snakker om... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Mmm usikker i og med det er pci-e, sitter selv på et agp basert hovedkort. Ta en rask titt inn i manualen til hovedkortet og sjekk om det er noen innstillinger du kan skru på for å øke volten til skjermkortet 0.1 hakk, men tror du kan like så godt hoppe over dette steget (hvis ikke psu undervolter kraftig da). Lenke til kommentar
howzer Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Vel, nå fikk jeg testet det i en annen PC som allerede har vært i bruk av noen andre, og det samme skjedde der. Så da er det nok noe galt med selve kortet. Jeg skal prøve å eksperimentere litt i helgen, men så snart jeg får mail med returnummer fra Komplett, så går den nok i retur Pleier Komplett å være raske på retur/bytte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå