Gå til innhold

Striper med offisielle drivere, GeForce 6600GT

howzer

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppgradert systemet med ny RAM, CPU, hovedkort og grafikkort. Socket 939, PCI-Express.

Har en Gainward GeForce 6600 GT, og da jeg installerte offisielle drivere og skrudde oppløsningen opp til 1280x1024x32, fikk jeg noen vertikale striper på skjermen (se vedlegg).

Det rare er at hvis jeg fjerner de offisielle driverne så Windows rapporterer at ingen driver er installert, så har jeg ingen striper i samme oppløsning!

Hva kan dette komme av, og er det noe jeg kan gjøre? Hvorfor skjer dette kun når drivere er installert?

post-23-1107455424_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har installert 4in1 fra CDen som fulgte med hovedkortet (Asus A8V-E Deluxe), og jeg har også prøvd å stille på oppfriskningshastigheten uten at det hjalp.

Jeg har jo egentlig ikke peiling her, men siden det fungerer fint når drivere ikke er installert, kan det være at det kun skjer når driverne aktiverer hardware-akselerasjon som ikke benyttes når man bruker VGA-driverne som følger med Windows? Hva kan i såfall være grunnen til dette?

Strømforsyningen min er på 340W, men det hadde ingen effekt å plugge ut en av to harddisker og DVD-spilleren (så det er en harddisk og en DVD-brenner koblet til).

- Det er ikke skjermen/kabel til skjerm, for jeg kan ta skjermbilde:

http://home.online.no/~hkmoen/striper1.png

http://home.online.no/~hkmoen/striper2.png

- Det er ikke driverne i seg selv, for alle tre driverne (siste offisielle, de som fulgte med Gainward-kortet og siste beta) oppførte seg på samme måte

Hvilke andre muligheter er det?

Endret av hkm
Lenke til kommentar
defekt skjermkort vil eg tippe.

Når driverene lastes inn, aktiverer du fleire deler av kortet, og derav ein som er defekt.

Kun rein spekulasjoner... men vil tippe det i allefall.

Hmm, tenkt på å sette i powerkabelen til skjermkortet, tipper det er en 6 pins på enden av kortet (motsatt av VGA/DVI utgangene)

Lenke til kommentar

Jepp , som cornel sa så har du sannsynligvis fått et defekt skjermkort, ser ut som det er minnet som har problemer. Du kan jo alltids sjekke i bios at agp står på 1.5V eller 1.6V men tviler på at det hjelper i dette tilfellet.

Prøv selvsagt å legge inn alt av nyeste drivere : Skjermkort , Hovedkort , Lydkort osv,

Prøv også å ta ut skjermkortet og blåse fri agp /pci-e sporet for støv og så prøv å sette det ordentlig i, kan jo være at det ikke sitter i ordentlig.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Mmm usikker i og med det er pci-e, sitter selv på et agp basert hovedkort.

Ta en rask titt inn i manualen til hovedkortet og sjekk om det er noen innstillinger du kan skru på for å øke volten til skjermkortet 0.1 hakk, men tror du kan like så godt hoppe over dette steget (hvis ikke psu undervolter kraftig da).

Lenke til kommentar

Vel, nå fikk jeg testet det i en annen PC som allerede har vært i bruk av noen andre, og det samme skjedde der.

Så da er det nok noe galt med selve kortet. Jeg skal prøve å eksperimentere litt i helgen, men så snart jeg får mail med returnummer fra Komplett, så går den nok i retur :)

Pleier Komplett å være raske på retur/bytte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...