Gå til innhold

Koble forsterker/høytalere til PC

Anbefalte innlegg

Skal koble anlegge mitt (NAD C352 og Cerwin Vega V12F) til pc`n. Dro t elkjøp og kjøpte en RCA kabel eller hva dere kaller d:P Men såå..

Skal jeg putte den inn i hodetelefon utgangen på lydkorte eller den ved siden av? putter jeg den i hodetrelefon utgangen får jeg ræævva lyd, putter jeg den i den ved siden av så er d 0 lyd.. IKKE mic alså! er noob, men ikke totalt cp..

Hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaa, hørest helt annerledes ut en med cd.. d skal det sikkert gjør åsså, men d blir lavere å lyden hørest akkorat ut som når du ikke har puttet pluggen HELT inn på headsette ditt inni mp3 spillerene din! og når du tar på cd så er pluggen helt inni igjen.. vis du forstår:/

Endret av gr0nn
Lenke til kommentar

grunnen tl at det er lavere lyd er t en cd-spiller forsterker lyden ganske mye før den sender den inn i forsterkeren. og i pc-ens lydkort er det ikke store forsterkeren, hvis det i hele tatt kan kalles en forsterker.

grunnen til at du får dårlig lyd er at du har tatt feil kontakt på pc'en eller så er kontakten/pluggen ødelagt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde cretive shit før.. de funka jo fint seff, men nå me de høytalerene og forstrekeren jeg nevner lenger oppe så er lyden lav og udetaljert, hørsest rævva ut.. Vis jeg skal putte de i den inngangen jeg hadde gamle høtalerne så blir d jo hodetelfon inngangen på lydkorte.. IKKE bra lyd nei. kan det vær fordi jeg har innebygget lydkort på hk?

takk for alle svar:)

Lenke til kommentar

det er den grønne som skal være riktig da(lineout ikke hodetelefoner). det kan hende at det er lydkortet, som er ødelag, eller så er det bare dårlig kontakt ett eller annet sted.

men vilken ingang bruker du på forsterkeren. bruker du "phono" ingangen da blir lyden helt forvreng og jævelig. du skal bruke "aux", "tape", "CD", "tuner" el.

men kan du "beskrive" lyden litt mer, hvis dette ikke funker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...