Thel Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hei! Jeg har 5 led's her fra Clas ohlson, de er på 2.2 volt, hvordan skal jeg koble for å få de alle sammen koblet opp? 12 volt'ern er vel den som er lettest å bruke? Noen som kan tegne et koblings skjema? Hvor mange volt kommer forresten ut av usb porten? Hadde vært litt artig å bygge seg et slags lys med strøm fra den PS: er dette riktig kategori, eller ville PSU og elektronikk passet bedre? Flytt vist feilpostet! Endret 3. februar 2005 av H.kon Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Spørsmålet er hvor mye strøm de tåler... blir vanskelig å regne ut formotstander osv uten Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 slike poster hører egentlig hjemme under psu og elektronikk... det kommer 5V ut av USB, da vet du det... men som CaZiO sier, vi kan ikek hjelpe deg uten å vite hvor mye strøm de skal ha.. jeg har forresten akkurat skrevet koblingssjema for en som ikke visste hvordan han skulle koble leds, der skrev jeg også hvordan han skulle regne ut seriemotstand, du kan jo prøve å se der... det er han som skal ha leds i RC bil.. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) du kan lese litt om kobling av LED's her, og her kan du regne ut motstand, eller hvor mange du kan ha i en seriell eller paralell kobling..men når du skal regne ut, må du vite hvor mange mA hver LED trekker. Det står på siden til Chlas Ohlson, her. håper du finner ut av det da edit: enda en link med litt lesestoff edit2: Bare hyggelig Endret 3. februar 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Flyttes til elektronikk, antar at den passer bedre der. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) ehh... har den ikke vært her hele tiden? *edit* glem det, det er bare jeg som blander sammen.. Endret 3. februar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Thel Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Takk for linker z10b! Tha stoffi, nei, jeg la den i casemod først, men var usikker på hvor den skulle! Lenke til kommentar
icer Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det er jo mulig å kjøpe skrivebordslys som du kobler inn i USB porten da... Vet ikke hvor mye porten tåler av strøm... Lenke til kommentar
Thel Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Har lekt meg litt med led'sene i dag, og fikk fint 2 leds i serie på en USB port! Nå skal jeg modde inn leds'ene inn i tastaturet på en måte! Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 her har du guide til spotlights på tastaturet, og lys under tastene her lykke til Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Så uber-harry og stygt Lenke til kommentar
Thel Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) ddd-king, jeg synes ikke det, ettersom hele pc'en min kjører et svart-rødt theme! Men, det er smak og behag. Jeg synes ikke din kommentar i denne tråden hadde noe vettig å si, så da kunne du egentlig holdt det for deg selv! Back to topic: Takk for link z10b! Hjelper meg en god del! Endret 6. februar 2005 av H.kon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå