karl hungus Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg bygget en flott value-for-money-maskin til min far for et par år siden: Asus A7N266-VM (Nforce1 med integrert VGA) AMD XP1800 IBM 80 GB Windows XP SP1 Problemet jeg aldri har fått bukt med på denne ellers flotte maskinen (til 3000 eller hva det var) er at lyden hakker under pålogging til Windows (når den fantastiske velkommen-til-Microsoft-fanfaren spilles gjennom Elephant-h¢yttalerne den arvet fra forrige PC). Hele systemet hakker for¢vrig ivrig med, cursoren stopper opp noen sekunder, osv. Har installert alt som er av oppdaterte lyddrivere, Nforce-pakker og BIOS-oppdateringer, ingenting hjelper. Noen som har opplevd tilsvarende og som har tips ???? Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg bygget en flott value-for-money-maskin til min far for et par år siden: Asus A7N266-VM (Nforce1 med integrert VGA) AMD XP1800 IBM 80 GB Windows XP SP1 Problemet jeg aldri har fått bukt med på denne ellers flotte maskinen (til 3000 eller hva det var) er at lyden hakker under pålogging til Windows (når den fantastiske velkommen-til-Microsoft-fanfaren spilles gjennom Elephant-h¢yttalerne den arvet fra forrige PC). Hele systemet hakker for¢vrig ivrig med, cursoren stopper opp noen sekunder, osv. Har installert alt som er av oppdaterte lyddrivere, Nforce-pakker og BIOS-oppdateringer, ingenting hjelper. Noen som har opplevd tilsvarende og som har tips ???? Dette kan skje dersom du har harddisker eller CD/DVD-rom som går i PIO modus i stedet for DMA modus. Da vil du oppleve "hakking" når den aktuelle enheten aksesseres. For øvrig så der vel ikke dette noe stort problem dersom det bare skjer under pålogging? Skjer det ellers også? CD Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 det skjer hver gang vi skifter brukerprofil Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 men PIO-tipset var interessant, du! skal sjekke det neste gang jeg er på bes¢k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå