Gå til innhold

ASUS A7N266-VM og hakkende pålogging

karl hungus

Anbefalte innlegg

Jeg bygget en flott value-for-money-maskin til min far for et par år siden:

Asus A7N266-VM (Nforce1 med integrert VGA)

AMD XP1800

IBM 80 GB

Windows XP SP1

Problemet jeg aldri har fått bukt med på denne ellers flotte maskinen (til 3000 eller hva det var) er at lyden hakker under pålogging til Windows (når den fantastiske velkommen-til-Microsoft-fanfaren spilles gjennom Elephant-h¢yttalerne den arvet fra forrige PC). Hele systemet hakker for¢vrig ivrig med, cursoren stopper opp noen sekunder, osv. Har installert alt som er av oppdaterte lyddrivere, Nforce-pakker og BIOS-oppdateringer, ingenting hjelper.

Noen som har opplevd tilsvarende og som har tips ????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bygget en flott value-for-money-maskin til min far for et par år siden:

Asus A7N266-VM (Nforce1 med integrert VGA)

AMD XP1800

IBM 80 GB

Windows XP SP1

Problemet jeg aldri har fått bukt med på denne ellers flotte maskinen (til 3000 eller hva det var) er at lyden hakker under pålogging til Windows (når den fantastiske velkommen-til-Microsoft-fanfaren spilles gjennom Elephant-h¢yttalerne den arvet fra forrige PC). Hele systemet hakker for¢vrig ivrig med, cursoren stopper opp noen sekunder, osv. Har installert alt som er av oppdaterte lyddrivere, Nforce-pakker og BIOS-oppdateringer, ingenting hjelper.

Noen som har opplevd tilsvarende og som har tips ????

Dette kan skje dersom du har harddisker eller CD/DVD-rom som går i PIO modus i stedet for DMA modus. Da vil du oppleve "hakking" når den aktuelle enheten aksesseres. For øvrig så der vel ikke dette noe stort problem dersom det bare skjer under pålogging? Skjer det ellers også?

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...