WaXaZ Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Vis man f.eks har en 66mhz cpu går det da ann og klokke den med programmer ? programmer man kan kjøre i dos/windows ... som ikke spesielt er laget for hovedkortet/cpu.. Tips meg om url til programmer vist duvet om no, takk!! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 det går nok ikke an å overklokke cpu pr program.Et os kan ikke konfigurere et hk's instillinger. På et så gammelt hk er det nok snakk om dipswitcher eller jumpere som må justeres... Uanz, så vil jo gevinsten med overklokking av en 66mhz cu være minimal.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Nå finnes det faktisk programmer som kan klokke CPU hastigheten. Det du må ha er navnet på klokkegenerator chipen på hovedkortet ditt. Har ikke noen URL, men vet at ett sånt program heter CPUFSB. Du får prøve Google.com Selv om at CPUen din går på 66MHz, så behøver ikke hovedkortet ditt å være gammelt. Ett hvilket som helst kort med FSB setting i BIOS skulle kunne klokkes via et sånt program. -KJ Lenke til kommentar
WaXaZ Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 hmmm , kan du forklare litt nermere om hvordan man finner ut nødvendig informasjon om cpu man trenger for og klokke ? ;D takk Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Blanc: Jeg må nok støtte det som jevel sa! det finnes programmer som gjør at du kan øke fsb en i windows, dermed øke cpu hastigheten! Jeg har brukt det før! Waxaz: Se etter Hovedkort manualen! Der bør det stå forklaring til hvordan (jumpere) skal står for å oppnå ønsket fsb hastighet! På mitt P2 hk så var det ivertfall slik! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 http://www.voodoofiles.com/2679 En av mange apps som gjør dette. Gjelder bare å finne en som har støtte for ditt hovedkort. Så lenge du ikke gir mer info enn det du gjør, så kan jeg jammen ikke hjelpe deg mere... -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå