RaZoR_ Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Hei! Jeg har en IBM GXP 75.. 45gb disk.. som har fungert fint i de 10mnd jeg har hatt den til nå.. men så i dag (16.11.01) mens jeg satt og spilte musikk fra winamp, bare forsvant partitionen (winamp bare hoppa fra sang til sang da alle var borte) jeg prøve å reboote etc, sjekke kabler.. så sjekka jeg diskmanagement.. og der fant den HELE disken upartitionert! hva er galt?!?! tenkte jeg skulle ringe ibm i morra.. det var 300mb ledig på den disken.. skulle gjerne hatt de 44andre gbene der;)har formatert den nu..og fungerer smukt men.. mvh,RaZoR (som nå er 40 DivX filmer fattigere) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Shit happens... men oftere med IBM GXP75-serien. Test den med Drive Fitness (finnes på IBM sine sider) og returner den hvis du finner feil. Lenke til kommentar
Cycl(o)ps Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Det kan jo hende at det var virus da!!!! :smile: Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Det er vel ikke så merkelig at IBM har blitt anmeldt for sin gxp 75 serie da!! Det må vel bety at man bør seriøst vurdere å ta backup av alt på HD'en.. Jeg har to HD'er i gxp 60 serien, den eldste er snart et år, jeg har ikke hatt noen problemer overhodet, men jeg begynner å bli skeptisk... Men utifra hva jeg har plukket opp av info rundt omkring, virker det som at det er spesielt gxp 75 serien som ikke er helt god.. Er det noen som har blitt plaget med gxp 60 serien? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Quote: On 2001-11-16 22:56, MiraQdata skrev:Det er vel ikke så merkelig at IBM har blitt anmeldt for sin gxp 75 serie da!! Det må vel bety at man bør seriøst vurdere å ta backup av alt på HD'en.. Jeg har to HD'er i gxp 60 serien, den eldste er snart et år, jeg har ikke hatt noen problemer overhodet, men jeg begynner å bli skeptisk... Men utifra hva jeg har plukket opp av info rundt omkring, virker det som at det er spesielt gxp 75 serien som ikke er helt god..Er det noen som har blitt plaget med gxp 60 serien? Hei! Jeg har hatt 2 stk. 60 GXP. En 40 og en 60 gigg. Begge utvikla "bad sectors" etter et par mnd, Win-doze klarte ikke å skrive til diskene osv. Etter en low-lewel format fungerte diskene slik de skal igjen, men etter en stund skjedde det samma igjen. Den ene begynte etterhvert å avgi svært rare lyder (den første jeg hadde, 40 gb'n). Gikk til Komplett med den, fyren bak disken så litt på harddisken og mumla "ikke enda en..". Fikk en ny disk, 60 GB 60GXP, mot et bittelite mellomlegg, etter noen uker kom den første bad sectoren og skriveproblemene. Gikk sporenstreks tilbake med den og fikk meg noe annet.. Flere kompiser har opplevd det samme med varierende grad av crash og tap av data med 60 GXP-serien. Jeg mista alt jeg hadde første gangen fordi jeg ikke hadde tilstrekkelig diskplass til å kopiere til ;- Nå kan det jo være at vi er ekstremt ukyndige når det gjelder data og hardware, dog, vi har for det meste holdt på med slik siden vi var en neve eller to store engang på tampen av 80-tallet. Vi sparker tross alt ikke fotball eller noe slikt med harddisker til flere tusen kr, gjerne surt oppsparte midler... Jeg er skuffa, har hatt IBM som "hovedmerke" når det gjelder harddisker i flere år og sikkert hatt et dusin forskjellige disker totalt, aldri hatt en eneste failure overhodet utenom en gammal 1.2 gbSeagate som døde mett av dage. Ikke noe mer IBM på meg før jeg ser at de lager skikkelige saker, går ikke ann å leve med disker som i beste fall kan være ustabile og i værste fall dø fullstendig etter ei stund. Det er derimot ikke sagt at alle får problemer, om dine fungerer fint så gjør de det. Men er ingen garanti for at de ikke feiler. Jeg ville i enda større grad enn ellers ta backup av viktige data med kun IBM-disker å lite på. Mvh DFN - frustrert tidligere IBM-eier. Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 DFN!! Jeg føler med deg!!! :smile: Håper jeg slipper unna... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå