gamer73 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 hei Får man bedre ytelse i spill med å justere skjermkortet ved hjelp av dem innstillingsmulighetene man har. F.eks å sette kort til performance i stedet for quality? ta fastwrite av osv... Jeg har et 9800 Pro kort umodda. Jeg kjørte aquamark3 med default innstillinger på skjermkort og en gang med å stille alt på performance og fast write off. Fikk omtrent samme resultat. Er dette normalt? Bør vertical sync være av eller på for å få mest mulig ytelse i spill? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hvis du vil at spillet skal gå glattest mulig kan du skru av vertical sync. Men dette fører også til at spillet ikke blir like bra utseende messig. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Innstillinger for skjermkortet kan gi betydelige endringer i ytelse. Det som påvirker mest er innstillingene til AntiAliasing og Anisotropic Filtering (AA / AF) . Jo mer AA/AF du har på jo bedre ser det ut - på bekostning av ytelsen. Du finner disse under egenskaper for skjermkortet ditt og vil nok finne ut at disse innstillingene har mye mer å si for ytelsen enn de andre kvalitetsinnstillingene. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Den enkle måten : Still alt mot performance, anbefaler 1 hakk før maks. Sett oppløsning til 1024*768 /75Hz Slå av AA + AF. Catalyst AI = Minimum men ikke slå av den. Når det gjelder optimal ytelse så har du muligheter til å lage en profil for hvert enkelt spill du spiller, anbefaler deg å prøve deg fram til du har det optimale mellom det visualle og fps. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ok! takk for tips!...det med AA og AF er jeg klar over. Men bare lurte på det andre liksom. Ok..da stiller jeg inn på maks performance igjen og tar av vsync. MEN, skal fast write slås av? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Prøv litt forskjellige innstillinger og benchmark deg fram til det som gir best resultat. På noen systemer gjør Fast Write en del fra eller til, for andre er det liten forskjell. Når du kjører benchmarkprogram MÅ Vsync være skrudd av - hvis ikke så låses max. antall bilder i sekundet til skjermens oppdateringshastighet og du vil ikke få målt eventuell ytelse utover dette. Med andre ord kan ulike innstillinger oppfattes som å gi samme ytelse uten at det er tilfellet. Personlig foretrekker jeg å ha Vsync på når jeg spiller - men den må skrues av når du benchmarker. Endret 5. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 ok skal prøe dette...men ser man forskjell i spill med og uten vsync? hvordan ser man forskjellen liksom? Hvilke systemer liker fast write på? og hvilke av? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 ok skal prøe dette...men ser man forskjell i spill med og uten vsync? hvordan ser man forskjellen liksom? Hvilke systemer liker fast write på? og hvilke av? Uten Vsync kan det bli 'tearing' hvis grafikken oppdateres kjappere enn skjermen oppdaterer seg - ting ser litt rart ut hvis du snur deg brått f.eks. Men normalt er det ikke noe problem. Fast Write er litt varierende - skal normal gi bedre ytelse, men hos meg (Radeon 9700pro) får jeg bedre resultat uten at Fast Write er på. Henger nok litt på hva slags hovedkort man har o.l. Men som sagt; skru av og kjør en test og så skrur du på og kjører en test. Så velger du den løsningen som yter best. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 ahh..muligens har jeg sett noe slik tearing mens jeg hadde vsync av. Jeg har en LCD 15" 60hz så jeg vet ikke helt..kanskje jeg skal ha på vsync. fast write har jeg på tror jeg..har også hatt det av..men har ikke merket mye til forskjell liksom. Readeon 9800 Pro har jeg. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Er aquamark3 en god nok test til at jeg kan teste der og så trekke sluttningen at den beste testscoren gir meg best ytelse i spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå