Gå til innhold

Nekter å kjøre Win-CD

Anbefalte innlegg

Jeg håper jeg poster i riktig kategori...

Her er saken:

For en stund tilbake innstallerte jeg Linux for å se hvordan det var. Jeg partisjonerte da disken for så å innstallere Linux på den ene delen og Windows på den andre. I ettertid har jeg funnet ut at Linux ikke var noe særlig for meg, og har bestemt meg for å innstallere Windows på nytt (og slette de partisjonerte delene for å få disken om til en del igjen). For å starte innstallasjonen putter jeg Windows-CDen i CD-rommen og restarter maskinen. Jeg starter Boot-menyen og velger å kjøre fra CDen min.

Så får jeg en beskjed om å trykke en tast for å gå videre i innstallasjonen, og jeg gjør så det. Normalt vil skjermbildet bli blått med en del hvit tekst på etter at jeg har trykket en tast, men det skjer ikke nå. Det forblir bare svart!

Dette var ikke et problem før jeg innstallerte Linux. Har gjort dette flere ganger før uten noen som helst trøbbel.

Finnes det noe program, eller en annen metode for å fjerne Linux (hvis det er det som skaper problemet) og så innstallere Windows på nytt? Eller har noen noen andre forslag?

Endret av produck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er muligens MBR som lager trøbbel. I såfall kan du trykke R på første menyen (Windows installasjonsprogram), du kommer til Recovery Console og kan skrive "fixmbr".

http://www.microsoft.com/resources/documen...ons_fixmbr.mspx

Det er bøttevis med metoder for å fikse dette, mange hjelpeprogrammer finner du her: http://www.ultimatebootcd.com/

Det skjønte jeg ikke så mye av...

Jeg trodde det var Windows installasjonsprogrammet jeg hadde sånn trøbbel med å få startet, jeg...

Og hvilket program, i den enedeløse listen på den websiden du gav meg, skal jeg velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...