Dieu Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei! Min gamle mus tok kvelden for en liten uke siden. Denne ble kjøpt på komplett for et og et halvt år siden eller noe sånt. Hvor lang er egentlig garantien på mus? Siden musen tok kvelden, dro jeg straks på elkjøp og kjøpte meg en mus. En Microsoft Wireless Optical Mouse 2.0 til 395 kr. Hadde det travelt med å få meg ny mus, og må innrømme at 30 dagers returrett i aller høyeste grad lå i bakhodet. Musen virker helt grei den, men ligger ikke så godt som jeg kunne ønske i hånden. Lillefingeren blir på en måte presset ned musmatten, noe som er litt ekkelt. Det er heller ikke muligheter for programmerbare knapper. Vurderer derfor å levere tilbake denne, og kjøpe meg ny mus. Musen blir ikke brukt noe særlig til gaming (cs o.l.), men stor sett til litt videoredigering, fm-spilling, surfing.. ja, i det hele tatt "generell" bruk. For meg er det viktig at musen ligger godt i hånda. (har ganske store hender) Også en fordel om det er noen programmerbare knapper. Har ikke hatt dette før, og er litt usikker på hva som kan programmeres? "dobbelklikkknapp" er vel en ting. Leste noe om "fram/tilbake-knapp"... Funker dette feks i Internett explorer? Det hadde jo vært kjempepraktisk. Ellers foretrekker jeg at musen er trådløs/optisk, og jeg skulle også gjerne hatt meg en passende musmatte. Bør helst ikke bli alt for dyrt tilsammen. Maks 700-800 tilsammen. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Logitech sine (trådløse-ikke trådløse) optiske mus er knallgode syns jeg. De har programmbare knapper og sitter som støpt i handa. Anbefaler de, selv om jeg ikke har prøvd så mange andre. Har selv dårlig erfaring med microsoft mus. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 jeg har store hender og da er microsoft sine mus best. msie 3.0 er en veldig god mus hvis du får tak i den. Hvis ikke er msie 4 musen etterpå, men den liker jeg ikke like godt Lenke til kommentar
pri Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Tror nok en Logitech mx1000 vil funke fint til ditt bruk. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20227 Den er stor, har mange programmerbare knapper og ligger godt i hånden. Når det gjelder frem og tilbake knappene, er vel disse laget med tanke på IE, men fungerer også i de fleste andre programmer som har disse knappene. Resten av knappene kan du programmere til stort sett hva du vil. Et annet alternativ er Logitexh mx700 eller mx900 (bluetooth). Begge disse har de fleste knappene som du finner på mx1000, med unntak av sideveis scroll, som kanskje er greit til videoredigering? mx700: https://prisguiden.no/produkt/1592 mx900: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=14874 I tillegg kan du jo ta en titt på denne: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21379 Har ikke testet den eller hørt noe om den, men det er muligens en grei mus for folk som driver mye med video. Har dessverre ingen erfaring med Microsoft sine mus.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Mx510 Test: http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=112 mx510 vs mx1000 Mer: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16408 Den nyeste utgaven i MX-serien fra Logitech er nå tilgjengelig. Logitech sin MX-serie har vært et førstevalg blant mange gamere, nå skal den være fullkommen. Forbedret optikk samt forbedret kommunikasjon med PC-en skal fjerne all ubehag og rare effekter for profesjonelle gamere. Musen har 8 knapper som kan tilordnes forskjellige funksjoner, scrollhjul, en polert karbonfinish som ved hjelp av en magnetisk prosess skal være unik for hver mus samt forbedrede innstillinger tilpasset de nye avanserte egenskapene. MX510 er først og fremst en teknisk oppgradering av tidligere omtalte MX500. De ytre forskjellene er minimale, men innsiden har fått en kraftig oppgradering, det er satt inn ny sensor og ny kommunikasjonsbrikke. Den største fordelen med MX510 er at negativ akselerasjon nå er historie. Erfaringer (61) Snitt: (ca 9.5/10) -Fornøyd! -Logitech MX510 = gåsehud -Best i verden -MX510?...En herlig mus!!! -ddddddritbra Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Takker for tips! Får se litt nærmere på disse alternativene så kommer jeg nok frem til en god løsning tenker jeg... Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Vurderer litt mx1000 nå, og har jo lest endel brukererfaringer. De fleste er jo veldig positive, men likte ikke så godt det noen hadde å si. Det med at pekeren plutselig kan sprette avgårde. Det som etterhvert begynnte å skje med gamlemusa mi, og det er veldig ubehagelig. Noen som har musen, og har opplevd dette? Er vel forholdsvis stor slik at den vil passe meg med stor hånd? Jaja, jeg får vel stikke innom datakjeden, og få prøvd hvordan den passer i hånden.... Lenke til kommentar
pri Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg hadde problemer med at muspekeren hoppet avgårde til å begynne med. Et kjapt søk på Google viste at dette var et driverproblem, så med nyeste versjon av setpoint er dette fikset. Det andre problemet med mx1000 er at den bruker litt tid på å skru seg på etter at man har løftet den opp fra underlaget, slik at den ikke egner seg for spillere som har det med å løfte på musen. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg skulle gjerne hatt en mus med ledning (så den ikke stikker av) med flest mulig programerbare knapper og sideveis scroll. Har de siste 6 årene holdt meg til A4tech. Da jeg kjøpte a4tech første gang fantes det ingen andre med sideveis scroll og 5 programerbare knapper. Vil gjerne ha flere knapper nå. A4tech's 8knapps mus har store begrensninger i hvordan de kan programeres, så det er lite aktuellt. En ting jeg liker veldig godt med a4tech (som hverken logitech eller MS hadde sist jeg prøvde dem) er at man scroller i det vinduet som muspekeren befinner seg over, uten at man trenger å gi vinduet fokus. Er det noen mus som passer for meg der ute? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå