Gå til innhold

Er det egentlig mulig å legge Windows på Mac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan legge inn Windows ved å bruke emulatorer som VirtualPC eller Bochs, men det er langt fra optimalt hastighetsmessig. Hva skal du med Internet Explorer? Det finnes en egen mac-versjon av Internet Explorer, men som på Windows er det en av de verste browserne man kan finne på å bruke. MSN kan man bruke på 3479734 forskjellige måter, rundt regnet. Man kan bruke MSN Messenger, Proteus, Adium, aMSN, Fire, m.fl.

Lenke til kommentar

Var jo en annen her som spurte om omtrent det samme som deg. Ligger vel et par topicer under, men allikevel.

http://forum.amac.no/index.php?showtopic=371866

Og VirtualPC og alle andre emulatorer fungerer langt ifra optimalt, selv på de beste PM G5'ene. Men så er det jo sjelden at du trenger å bytte til windows når du sitter på macen uansett da.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Ja. Det er mulig å gjøre, samt at en mini er kraftig nok til å gjøre det, men det kommer veldig an på hva du har tenkt å gjøre. Ingen mac kan erstatte Windows-boksen din som spillemaskin, f.eks. Hva er det du tenker å bruke Windows til på macen?

Lenke til kommentar

Det å legge windows inn med tanke på MSN og Internett Explorer er latterlig :p

Mac har ganske så fullverdige gode msn klienter. Den har Internett Explorer, men kva skal me vel med det ? Finnes jo så mange andre program som er betre (Firefox, Opera osv)

Mac er noko anna enn windows. Som Zapchud seier så Kan ikkje mac'en erstatte din windowsmaskin som spelemaskin, men den kan erstatte den ang mykje anna snax :D

Lenke til kommentar

jo alltså jeg spiller gitar /piano( ikke SÅ god der enda) og synger litt nå.. og mac skal jo være overlegen på musikk, og slikt så jeg ville skaffe meg et lite studio da.

samt jeg skal jo seff på msn og slikt men det går jo fint an å gjøre der.

er det mulig å sjifte ut sjermkortet til et med ihvertfall 64mb? vet at den ikke bli bedre en widowsen på spill menmed tanke på at den jeg har nå suger burde jeg vel klare noe tillsvarende:P

jeg tenker også på denne fordi jeg vil ha en lite pc/mac som jeg kan ta med "overalt" med musikk/spill/internett/osv. takk for alle svar forresten :thumbup:

Edit: så er jo windows veldig bra og ha egentlig for hvis det skulle være et program du har lyst til å kjøre på et lan. et du får der som kun virker på pc så er det greit å ha windows

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar

Dessuten trenger du vel ikke å kaste windows-boksen din? Du kan jo bare trekke den frem fra skapet en gang iblant når du vil spille spill... Men som sagt, det virker ærlig talt ikke som at du trenger mac. Sett bort fra det med musikk og studio og sånt. Logic 7 er jo ganske tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...