Gå til innhold

Greier ikke fjerne virus med Norton

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg bruker Norton Antivirus 2005. Og jeg sliter med å få fjernet noen virus.. Legger ved et screenshot av virusene jeg ikke klarer å fjerne. Skjønner ikke hvorfor de ikke blir fjernet. Har prøvd å følge hva "Sysmantec Security Response" ambefaller:

The following instructions pertain to all Symantec antivirus products that support Expanded Threat detection.

1. Update the definitions.
  2. Run a full system scan and delete all the files detected as Hacktool.HideWindow.

For specific details on each of these steps, read the following instructions.

post-131-1107448038_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:wallbash:

Aaaargh, kan ikke folk forstå at Norton suger?

Istedenfor å spre dårlig humør på forumet, så kan du hjelpe trådstarter! :nei:

Hentet fra guiden min:

Til tider kan det være meget vanskelig å fjerne virus, fordi et program som kjører ikke kan bli slettet. De fleste antivirus-programmer har en fin liten karantene som infiserte filer plaseres i, men det er ikke alltid dette fungerer.

For å fjerne virus som antivirus-programmet ditt ikke blir kvitt, gjør du følgende:

•  

• Søk gjennom harddiskene dine med antivirus-programmet, og skriv ned (på en lapp) alle filene som er infisert men som antivirus-programmet ditt ikke klarer å gjøre noe med.

• Skru av datamaskinen din på vanlig måte.

• Start datamaskinen din igjen, og trykk F8 under oppstart. Velg å kjøre Windows i "Sikkermodus".

• La Windows starte opp, og finn de infiserte filene (titt på lappen din :p).

• Slett de!

OBS: Du burde være forsiktig med å slette infiserte filer, fordi filene kan være nødvendige for Windows. Du kan eventuelt slette de infiserte filene for så å installere filen(e) igjen fra en Windows-cd.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Takk for rask hjelp.. Filen jeg trenger heter C:\WINDOWS\system32\sys32x.exe.

Men de som skulle sende meg med den fila har den ikke.

http://lethol.mine.nu/~lethol/virus-filer.txt

Der står alle filene. De første bare sletter jeg.. Men sys32x.exe vil jeg ha ny kopi av trur jeg :D Aner ikke hva den er til damen.. Virker som kanskje noe jeg har instalert..

Endret av Lethol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...