Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 jeg clokket cpu'en min her hin dagen...og cpu'en lå i en temp rundt 49 grader... ikke noe spess, funket helt fint....men den ene dagen skulle jeg spille warcraftIII ....da skjedde det...hele pc'en kubba...lurer da på om det er cpu'en eller q-tec'en som har tatt kvelden....hadde Vcore på 1.7volt...kanskje i det meste laget for en q-tec 350W....ka tror dere? Cpu'en eller PSU'en...?! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 åpn opp psuen etter å ha tatt ut alle ledningene og se om den har glassikring, har den det så kan den ha gått Det trenger ikke smelle for at den skal gå Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 åpn opp psuen etter å ha tatt ut alle ledningene og se om den har glassikring, har den det så kan den ha gått Det trenger ikke smelle for at den skal gå hva er glassikring for noe? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det er en sikring som ser ut som en sylinder med metall på endene og glass i midten. Og midt i er det en metalltråd. Disse koster 10kr og er billigere enn å kjøpe ny psu hvis du er fornøyd med qtecen. Her er to Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Oki...takk for tipset...gir en lyd viss det var det som var feilen Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 den hadde en glassikring...men kordan vet jeg at den er gåen? Dessuten så var den loddet fast...dah må jeg lodde den av og på igjen med en ny igjen for å fikse an viss den er ødelagt... Men uansett...tror jeg heller kjøper en ny PSU framfor det Q-tec drittet Men som sagt...kordan vet jeg at den er gåen?!? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 den hadde en glassikring...men kordan vet jeg at den er gåen?Dessuten så var den loddet fast...dah må jeg lodde den av og på igjen med en ny igjen for å fikse an viss den er ødelagt... Men uansett...tror jeg heller kjøper en ny PSU framfor det Q-tec drittet Men som sagt...kordan vet jeg at den er gåen?!? Hvis det er et brudd i den tynne tråden som er inne i glasset, er den gåen Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 kan ikke se noe brudd...er det mulig den er ødelagt alikevell?!...lissom jeg håper heller det er PSU'en en CPU'en... ... vill lissom heller bytte ut noe q-tec en 64-bits AMD Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Tror ikke det er noe i veien med PSU'en min...jumpstarta den ved hjelp av en binders!! og viften begynte å snurre...vil det si at den er helt i orden?!... Snurret lissom ganske svakt og ja... har ikke lyst til å punge ut med en ny cpu Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Er pc'en helt død? Skjer det ikke noe når du trykker på knappen? Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Er pc'en helt død? Skjer det ikke noe når du trykker på knappen? det skjer ingen ting...til å begynne med så ville viften på PSU'en starte... Nå er den helt dau....har lite lyst til å kjøpe ny cpu...så jeg lurer på om det kan være PSU'en som er gåen...med tanke på at det er Q-tec og alt Lenke til kommentar
atrax Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har du prøvd reset-BIOS-trikset? Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Har du prøvd reset-BIOS-trikset? ja...flytta på jumper og tok ut batteriet...ingen reaksjon... men som sagt...cpu en var kun på en 49grader før jeg spillte og warcraft III er jo ikke noe krevende spill som skal kjøre en cpu varm!!så det virke veldig usannsynlig viss det skal være cpu'en som kubbet... noen råd\erfaringer? Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 trenger seriøst noen råd..... litt kjipt om jeg kjøper ny cpu viss det er PSU'en som har kubber! Noen tips eller triks for å finne ut hva? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du flyttet vel jumperen tilbake og satt inn batteriet igjen? PCen min var helt død, fordi jumperen stod feilplassert. Kjenner du noen andre som har A64? Spør om du kan prøve den hvis det ikke virker. Du kan og prøve en annen psu. Hvis det var FSB du stilte på når du klokket kan det være noe annet enn CPU som er dødt, som NB, RAM eller skjermkort. Lenke til kommentar
Úber Energized Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Hvor kan jeg sjekke kor jumperen originalt skal stå? må innrømme at når dataen kubba fløy jumperen av i en fart, så tror ikke den sitter noe særlig riktig nå Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 bytt psu... qtec er møkk har eid 3 stykker som tatt kvelden. 550w yeah right... Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Se så pene de er, og de virker Og er lydløse Endret 5. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
atrax Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 bytt psu... qtec er møkk har eid 3 stykker som tatt kvelden. 550w yeah right... Må jo nesten kommentere dette ... Du hadde altså en PSU fra Q-tec, og den døde. Du kjøpte nok en billig-PSU, og den døde også. Så tenkte du; "Pokker heller. Alle gode ting er tre!", og kjøpte enda en? Du sitter vel ikke der med din fjerde Q-tec-PSU, som ikke har dødd enda? :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå