Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Hilux - *drømmen*

Anbefalte innlegg

Jeg har ekstreme planer om å gå til innkjøp av en Toyota Hilux :dribble: , helst ikke eldre enn -86 modell.

Diesel, 4x4 og toseter er et må-ha for min del - og satt opp mot Nissan King Cab og Mazda har Hiluxen ett mye "røffere" preg, syns jeg.

Nissan'n liker jeg ikke panseret på ( det går jo liksom for mye ned på yttersiden..ehh..dårlig forklaring, beklager - og ofte er de så lave!! :thumbdown: ).

Mazda'n kan gå an - de høyere utgavene.... - men den ser liksom altfor "godmodig" og "snilt" firkantet ut.

Hiluxen derimot er litt mer "røff" i utseendet, så den liiker jeg :dribble:

Jente på 18 år, og har egentlig ingen peil på forsikringer og slikt.

Jeg vil forsikre i mitt navn, uten å måtte blande inn foreldre og slikt.

Hva er det jeg kommer til å måtte ut med da?..

Noen som vet om Toyota deler er dyre av seg, og vanskelige å få tak i?

Noen som har noen formening om det er driftssikre kjøretøy? Billige eller dyre i drift?

Liker karosseriet på de litt "eldre" Hilux'ene best, slik de ser ut som 86 modeller og rundtomkring der.

Så derfor har jeg en vag plan oppe i huet om at jeg evt. med tiden får bytte alle deler, bare for å kunne beholde bilen slik den ser ut.

Og med godt vedlikehold, vask, osv, burde jo bilen kunne holde godt.

Virker som Hiluxer, eller pickup'er generelt som er i brukbar stand, ligger i en "høy" prisklasse til tross for alderen.

Vil helst få tak i best mulig bil til minst mulig penger - prøve å komme over ett kupp ;)

Fint om dere kommer med tips og egne erfaringer :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke akkurat noen pickup-mann, men Hilux er kjent for å holde til Dovre faller. (tror den tåler at Dovre faller på selve bilen også :D )

Kan nok være en del rust-plager, men så lenge selve chassiet er bra er man trygg.

Når det gjelder motor og drivverk er jeg litt på gyngende grunn, men generelt må man regne med mer vedlikehold på 4x4...

Skal jeg være helt ærlig (og det skal man jo) ville jeg kikke på Land Cruisere hvis jeg først skulle ha en rå 4x4. Det er disse bilene som rydder opp etter at Dovre har falt.

T'Weed

Som har hatt en Suzuki sj413, og som savner den sårt.....

edit - forsikring på disse bilene er lave, og du tenker vel ikke på kasko?

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Tumbletweed; Land Cruisere er nok ikke helt meg :nei: Her er det Hilux for alle penga trur jeg :tease:

Ehh..kasko?...Har hørt om det før, men trur du sannelig ikke at jeg ikke har peil på det allikevel,da :blush:

Onnei; Jeg var innom og sjekket ut offroad - siden... Mye bra der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...