Gå til innhold

Razer Diamondback og CS

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med CS. Har nettopp satt opp min nye PC (:love:), og kun installert CS 1.6 foreløpig (oppdaterer senere etter hvert som jeg installerer nye spill).

Jeg bruker 'CPL Mouse Fix' og 'USB Mouserate Switcher 1.0' (kjører på 500MHz)

I CS (og jeg legger spesielt merke til dette i menyen, i spillet er det ikke så ille, men jeg legger fortsatt merke til det) har jeg altså dette problemet: Musa er ikke like responsiv nedover/til høyre som oppover(!). Man legger spesielt merke til det om man lager bittesmå sirkelbevegelser med musa (muspekeren vil da etterhvert bevege seg mot øverste venstre hjørne).

Først tenkte jeg at dette var noe fjas Razer hadde lagt til i driverne sine (høyrehendt/venstrehendt, et eller annet med det), men jeg prøvde å forandre det i Razer-softwaren, og jeg har samme problemet.

Foreløpig er ikke dette noe problem, siden jeg egentlig ikke legger merke til det da jeg spiller (har ikke plaget meg enda i alle fall, men jeg har altså ikke spillt mer enn ca. 5 minutter heller...), men det er fortsatt litt skuffende...

(PS. jeg har sjekket at det ikke ligger noe i/ved den optiske leseren, den er ren...)

Noen som har samme problemet (eller noe lignende)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

Merker det ekstremt godt da jeg spiller også.. spesielt ved bruk av scout/awp. Nå har jeg også stilt sensen ganske høyt, og det blir bare verre og verre desto mindre sensitiv jeg setter musen (jeg liker lav sens, så det her er jo bare krise).

Synes fortsatt det er helt utrolig rart. I windows finnes ikke problemet i det hele tatt. Der er den hyperresponsiv i alle retninger, så det virker faktisk ikke som om det er et hardwareproblem..

Lenke til kommentar

Jo, man kan det, har begge to på det samme nivået, så det burde vel ikke være noe problem.

Har nå satt ned til 250MHz, synes det hjalp litt, skal teste default nå (selv om problemet var der før jeg begynte å stille inn på USB-frekvensen).

Problemet er nøyaktig likt (bare at da skjedde det med alle retninger, ikke bare høyre/nedover) det jeg hadde med den gamle musa mi, dette skjedde hver gang man satte på mousesmoothing (noe som ikke er så rart, mousesmoothing gjør jo at musa hopper over oppdateringer).

Det må jo være et eller annet rart med CS. I Windows leser jo musa helt perfekt.

Tror denne musa kan bli riktig så god etterhvert, begynner å bli litt vant med den i CS nå, treffer ganske bra allerede.

Burde ha fikset dette problemet dog... veldig irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...