chokke Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Lagt merke til at prestene i partyet får MYE aggro grunnet heal av warrior eller paladin som fighter. Er bare vært i rundt lvl 20 så jeg vet ikkeo m skillsa til en warrior holder på aggro fra andre monstre. Mages er også veldig utsatt fordi de tar en frostnova på gjengen rundt warrior og når de tiner flyr alle untatt den warrioren slår på magen, så hvis presten healer magen får den all aggro. Er det noen senere skills til warrior som holder på aggro? OT: Noen som har en side hvor man kan bygge opp talent og se hvilke skills alle klassene kan kjøpe? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 OT: Noen som har en side hvor man kan bygge opp talent og se hvilke skills alle klassene kan kjøpe? Her ja Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 warrior blir bedre til å holde på aggro på høyere levler fordi man da får flere talent points man kan sette ut på aggro-holdende ferdigheter. Men, de hjelper ikke stort i seg selv om warrioren ikke er god nok. Som warrior må du gjerne tanke to mobs samtidig, det er ikke alltid så enkelt. Må angripe og taunte litt om hverandre. Priest og mage er utsatt for aggro, men de må også passe på litt selv. Uansett hvor god en warrior er vil han ikke klare å holde aggro borte fra en mage som svir av alt han har av krutt med en gang. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Eller http://www.classesofwarcraft.com <-- Bra side. Lenke til kommentar
Gjest member-60584 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 som priest har jeg sjeldent aggroa for mye pga healing. men så er jeg sjeldent i party med "random newbs". de gangene jeg har aggroa for mye er når en eller anna newb har aggroa for mange creeps... så jeg må heale alle i partye konstant.. da kommer hele gjengen etter meg. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg er priest, og det er ikke bare warrioren som må være god med aggro kontroll, du må kunne det selv og (skryte litt ). Warrioren må kunne gjøre det bra, men om det er tre mobs, så kan warrioren holde 1 (eventuelt 2), mens mage/shaman/druid/priest bruker heavy focus damage. Da dør det meste fort! Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Bruk mer renew og minde devine sheild. Mitt tips som lvl 46 priest. Gleder meg til å komme meg over på US server å starte på nytt igjen. Men uansett. Å lære seg aggro kontroll kommer med tiden. Viktig at alle vet sin rolle. Om worrioren ikke klarer å holde aggro fra mage, så må du heale mage som bare f***, så plutselig får du aggro. Så reagere ikkje worrior rask nok. Så caster du sheild på deg selv. (slik at du får ennå mer aggro) Hehe, see my point? Mye som skal klaffe etterhvert. Men det kommer med tia. Lenke til kommentar
purpledonkey Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hater warriors som puller 3 mobs og så står og slår på kun én av dem. Så fort jeg bare SER på heal-knappen så kommer de 2 andre stormende mot meg... Derfor warriors er vanskelig. Instinktivt vil man jo fokusere på én mob og prøve å drepe den så fort som mulig som man gjør solo, men i gruppe så er poenget med warrior ikke å drepe ting, men å stå der og bli slått på Er så deilig når jeg havner i gruppe med en warrior som har litt peil. Slipper å shielde meg selv og bruke fade hele tida. Men selvfølgelig må man passe på litt selv også som priest. I instances lønner det seg ikke å begynne å spamme mind blast og mind flay Sleng på en SW: P og kanskje bruk wand litt forsiktig. La warrior få inn et par slag før du shielder/renewer han. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Derfor warriors er vanskelig. Instinktivt vil man jo fokusere på én mob og prøve å drepe den så fort som mulig som man gjør solo, men i gruppe så er poenget med warrior ikke å drepe ting, men å stå der og bli slått på Hadde du spilt en warrior til høy level hadde du funnet ut at det (selv om man vil) er veldig vanskelig å holde tre fiender interessert i seg samtidig. Selv to kan være en stor utfordring. Så fort du slutter å banke på den første og begynner å bygge opp rage hos nummer to mister den første interessen i deg og sikter seg inn på første og beste caster. Ved hjelp av cleave, taunt og sundering armor, shield bash, en god warrior og _ikke minst_ en god gruppe er det gjerne mulig å holde på to stykk. Det forutsetter at man får tid til å treffe dem litt før andre griper inn. Det er imidlertid ikke meningen at én warrior skal tanke tre-fire mobs samtidig. Det har de ikke mulighet til å gjøre godt. To er vanskelig, hvis det kommer en boss eller en annen kraftig mob kan gjerne denne være utfordring nok i seg selv. Det er der andre klassers cc (crowd controll) kommer inn i bildet. Sheep, root, sap, banish, sende pet til å tanke, det er mange muligheter til å begrense antallet mobs som angriper gruppa samtidig. Lenke til kommentar
purpledonkey Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Sier jo at det er vanskelig. Har selv vært i gruppe med warriors som klarer å holde aggro på hvertfall 3 mobs. Riktignok bare rundt lvl 30, så jeg skal ikke uttale meg om noe høyere enn det. Uansett er det noen som ikke engang prøver å holde aggro på mer enn én mob. Det som jeg syns har funka best når man puller feks 3 mobs er om warrioren først bruker et par AoE-attacks(cleave, thunder clap osv) og så begynner å fokusere på en av dem. Mage, rogue osv angriper da den moben som warrior fokuserer på og jeg kan kaste shield og renew hvertfall én gang uten at han mister aggro. Dette funker hvertfall bra i de instancene jeg har gjort (RFC, WC, SFK, RFK). Meget mulig at det blir vanskeligere på høyere level. Vurderer å rolle en warrior i eu retail siden det virker som den klassen som er vanskeligst å mestre. Edit innlegg 200! \o/ Endret 4. februar 2005 av purpledonkey Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) En ting jeg ser mange healere gjør feil er at de venter alfor lenge før de healer. Det som skjer da er at man må heale veldig mye på en gang (genererer mer agro) og gjerne kaste healing to ganger (genererer enda mer agro). Det jeg gjør som druid er at jeg kaster rejuvenation (samme som renew) med en gang jeg ser noen begynner å miste litt hp. Bruker gjerne 2-3 rejuvenation uten at jeg pleier å få noe særlig agro på meg av den grunn. Etter det bruker jeg gjerne regrowth som fungerer som en kombinasjon av vanlig healing og rejuvenation, dvs det healer f.eks 300 med en gang og 350 over tid. Men dette er jo ikke noe en prest har (jeg fant det ihvertfall ikke). Så er det dette med å vente litt før en angriper og ikke gjøre altfor mye damage, men det sier seg jo egentlig selv. Å kaste PW:S før man puller mobs er sikkert også en god idé. Endret 4. februar 2005 av nåvi Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 min erfaring, sålangt (lvl 10, men dog) er at med en gang jeg kaster skjøld på en warrior, får jeg full aggro, til og med den warrior slår på noen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå