Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Da var det min tid kommet igjen for å være utsatt for en annen manns idiotskap. Første gang ble det sølt brus nedi tastaturet, denne gangen har noen prestert å knuse skjermen min. Det hele fant sted mellom 11.30 og 12.00, når jeg var ute av klasserommet for å spise. Klasserommet var åpent med flere medelever inne. Sekken min lå trygt i et hjørne, der den alltid ligger, med maskinen i ytterste rom. Når jeg kommer tilbake fra maten og bretter opp skjermen er den knust. Først trodde jeg den bare hadde kollapset, men etter litt gransking, så jeg at det var et punkt på skjermen som var fullstendig ødelagt og alle sprekker fortsatte utover fra det sentrumet. Jeg ser for meg at noen har tråkket på den, ganske hardt. Jeg ringte først Whitebox og de mente prisen ville komme på 4990,- ... pluss moms. Noe lignende skjedde med en kompis av meg (en CL50, jeg har CL56, mao helt like skall) og han måtte ut med 4000,-. Strike one. Jeg lurte på om det var mulig å få tak i en barebook type CL25, men det var det ikke ... eller - han skulle skjekke det. Nei, det var ikke mulig kom han frem til. Så jeg la på, ringte pappa og han mente jeg måtte anmelde det for i det hele tatt å ha sjanse på forsikring. Så jeg gjorde det. Hele tiden har tanken vært å ikke bytte ut skjermen, men å bytte ut skallet. Jeg er rimelig lei av utseende på CL56 nå, har hatt det skallet i 1.5 år og vil ha et nytt, så, mitt spørsmål til dere er: jeg har følgende specs: 1.5 GHz Banias 1024 DDR 333 MHz 60 GB HDD 7200 rpm Matshita CD/RW Disse ønsker jeg å flytte over i en barebook. Helst en liten en. Noen tips der? Videre lurer jeg på om noen av dere har erfaring med bytting av skjerm før. Jeg har selv byttet den en gang før, men da fikk jeg det gratis (av en eller annen grunn). Den gangen var det en hardware-feil på skjermkortet og bytte av skjermen var bare for å være på den sikre siden, sa Whitebox. Et siste spørsmål: er det industristandarder på målene til optiske drev i bærbare eller varierer det? Jeg frykter at jeg må kjøpe ny der også, nemlig. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Bare lurer på en ting. Vet du hvem som har gjort det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Bare lurer på en ting. Vet du hvem som har gjort det? Nei. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Aopen 1551 er jo liten og relativt billig. så lenge det optiske drevet er standard media bay skal det vel passe i de fleste maskiner. Edit: http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1551-OG.htm Endret 3. februar 2005 av Frekkas Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Optiske drevet passer ikke i 1551. Det er jeg sikker på. Han må nok kjøpe ny optisk drev tenker jeg. Men alt det andre vil passe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Aopen 1551 er jo liten og relativt billig. så lenge det optiske drevet er standard media bay skal det vel passe i de fleste maskiner. Edit: http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1551-OG.htm Jeg så på den og det er absolutt et aktuelt alternativ. Liker lite at den er så feit, men den er såpass liten og lett at det veier opp. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Aopen 1551 er jo liten og relativt billig. så lenge det optiske drevet er standard media bay skal det vel passe i de fleste maskiner. Edit: http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1551-OG.htm Jeg så på den og det er absolutt et aktuelt alternativ. Liker lite at den er så feit, men den er såpass liten og lett at det veier opp. Feit og feit, Fru Blom... Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hva med å kjøpe en Barebone pc så tar du bare dine deler over? Edit: Lese/svare og snakke i tlf er en dårlig kombinasjon Endret 3. februar 2005 av xSotte Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Feit og feit, Fru Blom... 3.5 cm mot CL56 sine 2.9. Er en del det ... Fru Blom. Hva med å kjøpe en Barebone pc så tar du bare dine deler over? Det er det jeg skal. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Det er liksom det han snakker om da. Edit: Wh1te kom først ja. Endret 3. februar 2005 av Eulogy Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 3.5 cm mot CL56 sine 2.9. Er en del det ... Fru Blom. Nuvel, 6 mm er vel til å leve med... Hva med å kjøpe en Barebone pc så tar du bare dine deler over? Det er det jeg skal. Du svarte på xSottes innlegg i ditt innlegg til meg. Du får gi deg selv en advarsel. :!: Lenke til kommentar
zarz Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hva mener du med forsikring? Har ikke noen tråkket på den? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 @wh1te: Så WB var ikke villige til å selge deg et CL25 skall? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 @wh1te:Så WB var ikke villige til å selge deg et CL25 skall? De mente at maskinene kom ferdigbygde fra produsenten, noe som selvsagt er pisspreik. Lenke til kommentar
Wolth Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det med å anmelde skaden har ikke noe å si om du har en tabbeforsikring på maskinen, evt tar det på en reise eller innboforsikring. Hadde jeg vært deg hadde jeg enten brukt maskinen som en stasjonær maskin uten LCD og så kjøpt en ny laptop, alternativt solgt delene (RAM, CPU og Harddisk) på www.gibud.no, QXL, etc. mvh Servicetekniker på laptop Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det med å anmelde skaden har ikke noe å si om du har en tabbeforsikring på maskinen, evt tar det på en reise eller innboforsikring. Hadde jeg vært deg hadde jeg enten brukt maskinen som en stasjonær maskin uten LCD og så kjøpt en ny laptop, alternativt solgt delene (RAM, CPU og Harddisk) på www.gibud.no, QXL, etc. mvh Servicetekniker på laptop Planen var å flytte delene over i en barebook, samt putte i en grisebillig prosessor og harddisk når jeg får tid og bruke den gamle som stasjonær, HTPC. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Zepto kjører jo slike skall, kan jo høre hva de sier om evt bytting av skjerm/skall/innmat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Zepto kjører jo slike skall, kan jo høre hva de sier om evt bytting av skjerm/skall/innmat. Fikk en hyggelig pm av multicom, så det blir nok dem, om panelbytte er aktuelt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Zepto kjører jo slike skall, kan jo høre hva de sier om evt bytting av skjerm/skall/innmat. Fikk en hyggelig pm av multicom, så det blir nok dem, om panelbytte er aktuelt. Ah, fint da. Hva kom dere fram til? Blir det endel å spare? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 1551 er utroolig lekker, og langt ifra så feit man tenker den er (jeg ble veldig overrasket). Faktisk, 2 venner av meg fikk akkurat hver sin 1551, og de er begge veldig fornøyde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå