John P. Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Vet ikke helt om dette er riktig kategori, men jeg prøver: For lenge siden bestillte jeg mitt eget domene med webhotell fra Webdeal. Først på 100MB, så senere måtte jeg oppgradere til 200MB. Har jo lest mye på amerikanske forum når de snakker om 'hosting', at man må betale så og så mye for 'bandwidth' i måneden, så jeg har tenkt som så at "bra vi slipper å tenke på det her" (!). Jada - kanskje jeg ikke har peiling, og kanskje jeg har vært naiv, men jeg visste faktisk ikke at man betaler for så og så høy overføringskapasitet i måneden. Joda - NÅ er det lett å se på sidene til Webdeal, etter at de har pusset dem opp. Men jeg kan ikke si jeg så noe om det da jeg bestillte. Så det jeg lurer på er om dette var en selvfølge for dere andre som bruker Webdeal, at man har 3GB overføringskapasitet, og at det er noe "alle vet". Grunnen til at jeg spør, er at jeg fikk ett "hyggelig" brev i postkassa fra Webdeal idag, hvor de sier at jeg har hatt en overføring på 45GB i Januar, og at jeg derfor må betale gebyr for overforbruk. Over 2000 kroner.... Like morsomt som å få en trafikkbot. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke hadde peiling på dette, men det hjelper vel lite. Ikke kan jeg spole tilbake tida og se om denne infoen var lett å finne på sidene deres tidligere heller. Jeg trodde liksom at når man hadde behov for 200MB, så ville det si at man sannsynligvis også hadde behov for å la folk laste ned dette. Men men... Før dere tror at det gjelder mp3 filer eller filmer, så kan jeg si at det gjelder filer jeg har laget som lar folk legge inn nye høyoppløslige teksturer jeg har laget til spillene Deus Ex: Invisible War og Thief: Deadly Shadows. Altså ikke noe ulovlige greier. Endret 3. februar 2005 av John P. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Anbefaler Servetheworld.no istedenfor.. Der får du 500MB med 5GB transfer for 79 kr i måneden Servetheworld (Link) Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Prøv her http://web.archive.org/web/*/http://webdeal.no Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Jo, det høres jo greit ut. Men jeg må på en måte bare legge ned hele den 'viktigste' delen av sidene mine jeg nå da. Kan jo ikke brukes til noe nyttig når det er sånn. Når jeg trenger minst 45GB overføring i måneden, sier det seg selv at jeg tydeligvis har litt spesielle behov. Hadde egentelig tenkt å lage høyoppløste teksturer til HL2 også, men det kan jeg jo da bare glemme. Når to såpass lite kjente spill som DX:IW og Thief: DS fører til så stor overføring, kan man jo tenke seg hvordan det ville bli med HL2 teksturer... Jaja - da får jeg stenge "butikken" da. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Takk for linken jokab. Hadde helt glemt den arkiv siden. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Ved å se på prislistene deres på arkivsidene, kan ihvertfall ikke jeg se at det står nevnt at det koster så og så mye pr. GB i måneden på de gamle sidene. Greit at det er sånn NÅ, men har de lov til å gi meg en regning på dette når jeg ikke har blitt gjort oppmerksom på dette tidligere via mail? Har ikke fått noen mail om endring i priser eller tillegsspriser eller noe annet som er forandret. Plutselig bare dumper en regning ned i postkassa. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har tidligere hatt webdeal konto, og den gangen hadde de ingen trafikk begrensning. Dog var den noe formulert i avtalen om missbruk av tjenesten og forbehold om å stenge sider som "overforbruker" båndbredde. There's no such thing as a free lunch. Min mening er at generelt er det bedre å holde seg unna disse "fri bruk" tilbyderne, forde enten så har de sånne rare forbehold, ellers er serverne deres overbelastet. Uansett er det helt banalt å bare sende en slik faktura i etterkant, du burde blitt varslet når du oversteg "grensen". Med valg om å enten stenge siden, eller få tilbud om å kjøpe mer båndbredde. Det er slik seriøse tilbydere gjør det svjv. Og når det gjelder det med trafikkbot, jeg fikk nettopp en parkeringsbot forde det nylig var endret regler for parkering. I forhold til det jeg var vant med de siste 6 mnd når jeg har parkert der, kjipe greier! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) QUOTE=John P.,03/02/2005 : 16:56] Jo, det høres jo greit ut. Men jeg må på en måte bare legge ned hele den 'viktigste' delen av sidene mine jeg nå da. Kan jo ikke brukes til noe nyttig når det er sånn. Når jeg trenger minst 45GB overføring i måneden, sier det seg selv at jeg tydeligvis har litt spesielle behov. Hadde egentelig tenkt å lage høyoppløste teksturer til HL2 også, men det kan jeg jo da bare glemme. Når to såpass lite kjente spill som DX:IW og Thief: DS fører til så stor overføring, kan man jo tenke seg hvordan det ville bli med HL2 teksturer... Jaja - da får jeg stenge "butikken" da. Prøv Hostdepartment i stedenfor: Hostdepartment 2000 MB diskplass og 75 GB overføring pr mnd. OG alt dette for $4.95, altså litt over 30 kr pr mnd. Du kan hoste opptil 5 domener på samme konto +++++ Anbefaler disse, har søkt og søkt, og funnet få som kan måle seg med disse rundt om kring i verden, spessielt hvis du har mer enn ett domene. Endret 3. februar 2005 av myhken2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå