Gå til innhold

Zen Micro vill ikke snakke med Fedora

Anbefalte innlegg

Henta ZenMicroen min på posten i dag og hadde alt sett at den skulle fungere fint med libnjb så fant jeg en rpm til FC3 på sourceforge og instalerte den. Men da fikk jeg bare 'control timeout on ep0out' Denne filmeldingen har noe med USB å gjøre, men andre ting virker i samme kontakt. Så fjerna jeg rpm-en og instalerte cvs-en. Nøyaktig samme problem. Ok... tester på laptoppen som har ArchLinux, der virket cvs-en perfekt, med helt samme framgangsmåte. Så det må ha ne med Fedora å gjøre, skulle gjerne hatt det til å virke på den stasjonære, noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg sier takk for med til Fedora. Det skjer litt for mange rare ting der, mens de mer "avaserte" bare virker. For øyeblikket er det tre uløste saker, hvor jeg har funnet en workaround for to av de, men inger løsninger. Og ja jeg har lest en hel haug med mailingliste-arkiv og masse på bugzilla.

1. Vil ikke instalere på maskin med >1gm minne

2. Maskinen fryser hvis man skifter til konsollet og har xinerama aktivert

3. dette problemet.

Ferdora "skal" jo være en moderne distro, men de gjør litt mye rart for min smak.

Desktop maskinen min skal bare funke, utforskning og testing gjørses på den bærbare. Så nå tenkte jeg å legge inn MEPIS eller SUSE i helgen, heller nok mot MEPIS, hvis ikke noen har noen gode grunner mot.

Helst ville jeg kanskje lagt inn ArchLinux, men synes de har litt få pakker. Noen som vet hvem som har flest pakker av MEPIS(inklusive Debian) og SUSE? Er veldig greit å klare å sette opp hele maskinen uten å kompilere noe, og så bare kjøre en apt-get/yum/etc. uptade, resten av instalasjonens levetid.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Tror jeg sier takk for med til Fedora. Det skjer litt for mange rare ting der, mens de mer "avaserte" bare virker. For øyeblikket er det tre uløste saker, hvor jeg har funnet en workaround for to av de, men inger løsninger. Og ja jeg har lest en hel haug med mailingliste-arkiv og masse på bugzilla.

1. Vil ikke instalere på maskin med >1gm minne

2. Maskinen fryser hvis man skifter til konsollet og har xinerama aktivert

3. dette problemet.

Ferdora "skal" jo være en moderne distro, men de gjør litt mye rart for min smak.

Desktop maskinen min skal bare funke, utforskning og testing gjørses på den bærbare. Så nå tenkte jeg å legge inn MEPIS eller SUSE i helgen, heller nok mot MEPIS, hvis ikke noen har noen gode grunner mot.

Har aldri prøvd MEPIS, men utfra andres erfaringer har jeg oppfattet at SUSE virker mye mer polert og professionell enn MEPIS.

SUSE har relativt mange pakker hvis du installerer apt-get og legger til alle tilgjengelige repostoriene. Ikke så mange som Debian, dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...