Xtra Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei! Har trådløst nettverk på 3 pc-er. Og på min, kun en av de fungerer ikke trådløse nettverket lenger... For et par dager siden begynte Servicepack 2 updatesene å hope seg opp (det gikk ikke å installere de) så da tok jeg å avinstallerte SP2 og la SP2 inn på nytt igjen. Det funket fint når jeg hadde SP2 før jeg reinstallerte... Det står på trådløs nettverkstilkobling at den fungerer.... (tilkoblet, bedre enn lav signalstyrke) Den sender nesten bare pakker, mottar omtrent ingen. Når Norman (avp/fw prog) kommer opp så står det når den prøver å auto-oppdatere følgende: feil xxxx er TCP-IP installert? USB adapteret som jeg bruker for å koble meg på er : Cnet 611AR USB adapter tror jeg... -Windows xp home SP2 -nForce 5.10 HK drivere... innebygd LAN-kort PS: har prøvd å restarte aksesspunkt. Har KUN vært sånn etter jeg avinstallerte SP2! prøvde også i SP1 men da funket det ikke! Hjeeeelp! Begynner å få spilleabstinenser snart Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 1. Har du innstalert alle drivere? 2. Har du Norton Internet Security innstalert? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 datating: ja jeg har installert full HK pakke driver til WLAN adapteret, skjermkort.... så tror jeg har installert til alt.... nei har Norman antivirus og brannmur... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) oppdatering: prøvde også å skru av kabel-modemet og aksesspunktet... Noen som har tips, hint,råd osv?? Har forresten Canal Digital bredbånd via kabel! Endret 3. februar 2005 av Xtra Lenke til kommentar
lasr Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hadde noe av det samme for en tid tilbake. Da var det brannmuren(Sygate) som ikke var riktig konfigurert. Prøv å disable Norman firewall og bruk XPs egen for å se om det hjelper. LASR Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Det funket nok ikke LasR... Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.... noen tips,innspill? PS: Har også rett ip (begynner med 84.202) så blir ganske forvirret.. har prøvd reparer knappen og deaktiver og aktiver og mangetallige restarts.... Hjeeeeeelp! Lenke til kommentar
lasr Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 En privat IP adresse som begynner med 84.202...? Dette må da være den eksterne adressen på router ? Den er vel neppe relevant for det som foregår på LANet ditt. LASR Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Har samme IP på en data som funker toppers! (skriver på den nå, as we speak) Lenke til kommentar
lasr Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Her er sannsynligvis noe galt med routeren din. Private IP adresser skal ligge innenfor disse: 10.0.0.0 - 10.255.255.255 172.16.0.0 - 172.31.255.255 192.168.0.0 - 192.168.255.255 Det kan se ut som du har eksterne IP adresser på maskinene dine. Det skal du ikke ha, her må det bli rare resultater. Kan du ha mer enn èn maskin på internett om gangen ? LASR Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Hmm... jeg har jo hatt 2 maskiner på nettverket i 1-2år... og den 3. på nettverket i et halvt år.... Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ta en kjapp tur innom enhetsbehandlingen å se om wlan kortet ditt fungerer som det skal, og om alle driverne kortet trenger. En kamerat av meg fikk alt annet utenom skype til å fungere merkelig nok, se om du får det til å fungere, for da har du jo kontakt med ruteren din, og innstillingene er mest sannsynlig feil. Hvis du har kryptering på ruteren din, kan det muligens hende at den gikk vekk på pcen når du reinstalerte SP2. Prøv å se om du må skrive den inn på nytt. Kanskje ikke så veldig til hjelp da, men... Snakkes på mandag du... - Jølle Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Det står at den er tilkoblet nettverket og den har signalstyrke alt fra lav til høy... Kommer IKKE inn på internetten så kan ikke laste ned Skype for å prøve. Prøver det greiene med kryptering og sånt nå! kommer innlegg snart for å si om det funket! Jau, snakkes på mandagen Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Hvis du har kontakt med ruteren, er det mest sannsynlig ikke krypteringen sin feil dessverre. Hvis det er lovlig, prøv å koble til naboen (hvis det er noen med wlan i nærheten som ikke er kryptert (husk å spørre først )) og se om det fungerer da Endret 4. februar 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Har ikke bærbar så det går nok ikke (gidder ikke å flytte stasjonær pc-en min lang vekk for å finne ut om noen av naboene har det ) Satt WEP key på en annen data til optional fra mandatatory men det funker fortsatt IKKE! :S Byttet også "channel" på trådløse til den samme som jeg bruker oppe channel 6 er det vel.... funker her nede men ikke oppe! har ikke ruter, har kabelmodem og aksesspunkt fra Canal Digital! Begynner å bli desperat nå... Har Telenor Ip (62.16 osv) på 2/3 dataer. Den som ikke har den ip-en, fungerer IKKE! Endret 5. februar 2005 av Xtra Lenke til kommentar
lasr Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du riktig nøkkel for kryptering ? Du skriver ikke hvilken krypertingsmetode du bruker, men det tyder på WEP. WEP har ingen standard for nøkkelgenerering, dvs at hver enkelt produsent kan impelmentere genereringen som de vil. Det betyr at den nøkkelen som genereres i aksesspunktet må tastes manuelt inn på PCen (eller omvendt). Videre er det ingen autentisering i krypteringen, så du vil kunne koble deg til med feil nøkkel. Problemet blir enkelt sagt at PC og aksesspunkt ikke forstår hverandre, DHCP forespørselen fra PC vil derfor ikke fungere. Konsekvens - du har ugyldig IP adresse og kan ikke kommunisere med hverken modem eller resten av nettverket ditt. Håper det var forståelig. LASR Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) EDIT: Løsning... funker fett nå! IKKE installer trådløse nettverkerksdrivere i SP1, vent til du har installert SP2 med å installere.... funket for meg Endret 9. februar 2005 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå