Gå til innhold

Død pixel på netshop notebook1557als


kash

Anbefalte innlegg

Dersom jeg er så jævlig dum, da må jeg spørre dere eksperter: Hadde dere syntes det var greit at den maskinen du mottar er sendt ut med en feil, som leverandøren kjenner til (netshop)? Jeg har aldri hørt om noen som synes at dette er greit. Når det første en ser når en slår på maskinen er en hvit prikk midt på skjermen, da har selvsagt netshop sett dette da de satt den opp! Hadde de vært ryddige da, så hadde de spurt kunden om dette var greit! Og da kan jo dere tullebukker som synes dette er greit, motta de maskinene med døde pixler, og så kan jeg som stiller litt større krav få en som er 100%

 

Snakker om hvem som er dum her............

 

En feil/defekt er 4 døde pixeler eller mer. Er det kun èn pixelfeil er ikke skjermen å regne som defekt. Det er jo elementært. Hvem er dum her sa du??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom jeg er så jævlig dum, da må jeg spørre dere eksperter: Hadde dere syntes det var greit at den maskinen du mottar er sendt ut med en feil, som leverandøren kjenner til (netshop)? Jeg har aldri hørt om noen som synes at dette er greit. Når det første en ser når en slår på maskinen er en hvit prikk midt på skjermen, da har selvsagt netshop sett dette da de satt den opp! Hadde de vært ryddige da, så hadde de spurt kunden om dette var greit! Og da kan jo dere tullebukker som synes dette er greit, motta de maskinene med døde pixler, og så kan jeg som stiller litt større krav få en som er 100%

 

Snakker om hvem som er dum her............

 

En feil/defekt er 4 døde pixeler eller mer. Er det kun èn pixelfeil er ikke skjermen å regne som defekt. Det er jo elementært. Hvem er dum her sa du??

Jeg registrerer bare at du har et bilde av en apekatt under nicket ditt!

Lenke til kommentar
Dersom jeg er så jævlig dum, da må jeg spørre dere eksperter: Hadde dere syntes det var greit at den maskinen du mottar er sendt ut med en feil, som leverandøren kjenner til (netshop)? Jeg har aldri hørt om noen som synes at dette er greit. Når det første en ser når en slår på maskinen er en hvit prikk midt på skjermen, da har selvsagt netshop sett dette da de satt den opp! Hadde de vært ryddige da, så hadde de spurt kunden om dette var greit! Og da kan jo dere tullebukker som synes dette er greit, motta de maskinene med døde pixler, og så kan jeg som stiller litt større krav få en som er 100%

 

Snakker om hvem som er dum her............

 

En feil/defekt er 4 døde pixeler eller mer. Er det kun èn pixelfeil er ikke skjermen å regne som defekt. Det er jo elementært. Hvem er dum her sa du??

Jeg registrerer bare at du har et bilde av en apekatt under nicket ditt!

Skjønner ikke hvorfor du fortsetter å klage.

 

Send den tilbake om du ikke er fornøyd :roll:

 

Netshop har sitt på det rene her, om du har skrevet mailer på samme måte som du svarer her på forumet så skjønner jeg godt at de ikke er behjelpelige med noe som helst.

 

Et godt råd når du skriver mail/innlegg så vær saklig (jeg skyter meg selv i foten kanskje, mtp på mitt forrige innlegg). Men man blir provosert av slikt tull du skriver.

 

Om man vil ha noe ordet, så skriver man en høflig og ordentlig mail.

Lenke til kommentar
Når det første en ser når en slår på maskinen er en hvit prikk midt på skjermen, da har selvsagt netshop sett dette da de satt den opp!

:D

 

da er det jo ikke videre betryggende å vite at de hadde sendt den ut selv om de ser at det er 4 daue pixler heller! :cry:

 

og det fortsatt med loven i hånda og minste-standarden opprettet! :whistle:

Lenke til kommentar

Før du kjøpte den, kunne du bare spurt "Hei, jeg lurte på om dere kunne sjekke om det var noen pixelfeil på min bærbar som jeg bestilte fra dere"

 

Da ville de ha funnet en bærbar til deg uten pixel feil, når du vet om faren for pixel feil burde du vite det.

 

Jeg spurte om dette selv, og sitter med en lcd skjerm uten pixelfeil. :)

 

 

Edit: kash@ Netshop gjør ikke annet en å følge loven.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Når skjermen har en defekt pixel er den jo helt i orden i henhold til standarden, så det er temmelig urimelig at netshop skal melde fra om en liten bagatell på en skjerm som er tipp topp.

 

Skulle du hatt et poeng her måtte du ringt og spurt på forhånd slik en annen i tråden påpekte at han hadde gjort. Hadde skjermen da hatt pixelfeil, etter at butikken avkreftet dette, hadde det vært snakk om et avtalebrudd, slik at du hadde hatt en litt sterkere sak :)

 

Vil jeg tro ...

Lenke til kommentar
Dersom jeg er så jævlig dum, da må jeg spørre dere eksperter: Hadde dere syntes det var greit at den maskinen du mottar er sendt ut med en feil, som leverandøren kjenner til (netshop)? Jeg har aldri hørt om noen som synes at dette er greit. Når det første en ser når en slår på maskinen er en hvit prikk midt på skjermen, da har selvsagt netshop sett dette da de satt den opp! Hadde de vært ryddige da, så hadde de spurt kunden om dette var greit! Og da kan jo dere tullebukker som synes dette er greit, motta de maskinene med døde pixler, og så kan jeg som stiller litt større krav få en som er 100%

 

Snakker om hvem som er dum her............

Du vet INGEN TING som skulle tilsi at Netshop vet om denne feilen. Du kjenner neppe til hvordan Netshop laster opp sine PC'er. Det er neppe trolig at noen har sittet og nistirret på skjermen, hvis den ikke er satt opp med en eller annen form for automatisk verktøy så vil jeg ihvertfall tro at den er satt opp så raskt som mulig, med stor sannsynlighet samtidig med mange andre arbeidsoppgaver.

 

Som "alle" her sier så er pixelfeil noe man risikerer når man kjøper LCD - det er noe alle vet om, og en stor grunn til at man gjerne kjøper LCD-skjermer på web'en for å kunne benytte seg av angreretten.

 

Du skulle nok ha kjøpt en maskin med en eller annen form for "TotalCare" forsikring, så kunne du fått mamman din til å slenge en blomsterpotte på den så den knuste skikkelig. Da hadde du fått ny gratis.

 

Egentlig burde slike tråder sperres, for du kritiserer Netshop for noe de ikke er ansvarlig for.

 

Biffo

 

ps:

Sett at Netshop HADDE oppdaget feilen og gitt deg en annen maskin, hvem skulle dekket tapet til Netshop? De får jo ingen refusjon fra produsent med mindre antall feil er over det produsenten har fastlagt. Det vil si at du ønsker å påføre Netshop et stort tap fordi du ikke klarer å forholde deg til de betingelsene som gjelder for slikt utstyr. Bli voksen! Hadde du stilt "større krav ennn andre" så kunne du kjøpt maskinen på en annen måte.

Lenke til kommentar

NetShop har sitt på det rene her. De har ikke solgt dette produktet, og visst at skjermen inneholdt en død piksel. Det ligger i produksjonsprosessens natur at noen paneler inneholder døde piksler, og det er opp til produsenten hvilken garanti de vil gi angående dette. Dette var det eneste NetShop visste når de solgte PC'en, og de må forholde seg til garantien som produsenten gir.

 

Når det gjelder garantien Samsung gir på sine skjermen, så gjelder dette lysende piksler. Utifra artikkelen på HW.no later garantien ikke til å gjelde sorte piksler. Det er forøvrig uvisst hvilke skjermer det gjelder, så å si at det gjelder alle skjermer er vel misvisende, hvis ikke dere har noen annen/oppdatert informasjon da.

 

Er forøvrig enig med at summen NetShop angivelig tar for å sette sammen maskinen er skyhøyt og helt urimelig.

Lenke til kommentar
Før du kjøpte den, kunne du bare spurt "Hei, jeg lurte på om dere kunne sjekke om det var noen pixelfeil på min bærbar som jeg bestilte fra dere"

 

Da ville de ha funnet en bærbar til deg uten pixel feil, når du vet om faren for pixel feil burde du vite det.

 

Jeg spurte om dette selv, og sitter med en lcd skjerm uten pixelfeil. :)

 

 

Edit: kash@ Netshop gjør ikke annet en å følge loven.

det hjelper med rutine :yes:

 

for det er jo noen som er så dumme og ringer inn og faktisk sier, "hei, husk å sende meg en MED pixel-feil på, men hold deg for all antallet UNDER 4 stk, takk!".

 

hvis man IKKE gjør dette, så løper man risiko for at en lur selger/montør og tror at du vil ha en FEILFRI skjerm, må vite! :innocent:

Lenke til kommentar

Liten vits i å klage på pixelfeilen når nettbutikken kun følger lovene de er pålagt. Om de skulle godtatt å få alle skjermer med pixelfeil i retur hadde de gått konkurs. Leverandører av skjermer gir ikke Netshop penger tilbake for en skjerm som fungerer slik den skal.

Sitter selv på en skjerm med pixelfeil, men slik iso-standarden(e) er, er ikke skjermen min å regnes som defekt. Derfor er det bare å leve med det.

 

Trådstarter kan naturligvis bruke angreretten, men det blir en dyr affære med tanke på at de skal betales for arbeid de har gjort, materiale som er brukt m.m.

 

Stopp med off topic prat om tråden skal forbli åpen ;) Ingen vits i å diskutere noe som er et faktum. Pixelfeil holder ikke for at en skjerm skal regnes som defekt. Personangrep er vi for gamle til her. Det er også et brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar

Synes det er tåpelig å kalle trådstarter for dum. Jeg vet at jeg hadde vært irritert hvis det samme haddde skjedd med meg. Likevel så får ikke Netshop tilbake noen erstatning fra leverndør om de ikke sender ut maskinen. De må jo tjene penger de også. Synes uansett at Netshop burde ha lagt ut laptop'er de kommer over med pikselfeil på demosidene med notis om at det er pikselfeil (med mindre dette forkommer ofte). Ikke alle som bryr seg om det og ville ha kjøpt den for redusert pris. Uansett har Netshop sin fulle rett til å sende skjermer/laptoper med pikselfeil ut. Synes flere burde følge Samsung sitt eksempel. Er ikke greit å ha feil på ett produkt til flere tusen. Dette er uansett leverandørene sitt ansvar, ikke Netshop.

Endret av WzUp
Lenke til kommentar

Angrerett, gjelder da på både arbeid og vare.. send den tilbake så får du refundert pengene...Du kan ikke klage på at varern er defekt når den ikke er det.. Brukt angreretten!

 

 

Hva med å lage pixsel feil?:), det er da mulig? ikke helt etisk riktig, men hadde jeg kjøpt en 20 Tommers Appel LCD med 4 feil, hadde jeg sanelig lagd 1 til å retunert skjermen..

Endret av chil
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo nå at å kritisere netshop på dette forum var som å banne i kjerka! Det er visst mange fornøyde sjokolade kunder her på forumet.

 

Skal det være nødvendig å måtte ringe for å forvisse seg om at skjermen er shipshape? Jeg mener at det ikke burde være nødvendig.

 

Jeg takker for alle innspill og tips herfra. Jeg skjønner jo nå hvordan dette gjøres fra netshop!

 

Dersom du bestiller en maskin uten noen oppgraderinger fra deres side, så får du en uten pixel feil. Bestiller du en med, og de har en med pixel feil som de må bli kvitt,så får du den for da kommer dette i "build to order" prinsippet hvor de kan ta 1500-2500 fra kunden når de ønsker å benytte seg av angre fristen. Men jeg har fått en lærepenge nå!

 

@JonTj

Og ps! En ape er ikke lur selv om den bruker briller ;)

 

EDIT: skriveleif

Endret av kash
Lenke til kommentar

Vel, de sendte ut en maskin som hadde en irriterende død pixel midt i skjermen. Noe de med stor sannsynlighet var oppmerksomme på, bare det faktum synes jeg er dårlig kundebehandling.

 

En ser folk her nevner iso standarden etc. Men tviler sterkt på hvis dette skjedde dem når de åpnet skjermen for første gang, at de ville ha rost netshop.no for å følge standarder.

 

Ser at netshop hevder dette er tilvirkningskjøp, noe jeg betviler.

 

De selger de fleste aopen bærbarene i ferdigsatte pakker gradert etter pris\ytelse. Og de setter egne "navn" på dem. På den måten er det ikke tilvirkningskjøp, men du kjøper en ferdig "pakke".

 

men hvis du bestiller en barebone, så en prosessor,hd,minne etc og ber dem sette det sammen, da er det tilvirkningskjøp.

 

anbefaler du ringer forbrukerrådet Tlf 815 58 200 (0,39 pr min)

(kl. 09.00 - 15.00)

 

før de 14 dagene fra du hentet pakken går ut.

 

 

**edit**

 

Det vil si at ved angrerett skal du kun betale frakten, men hør med forbrukerrådet.

tviler sterkt at de samsvarer med netshop som krever 1500 for tilvirkning

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

netshop er nok ikke syndebukken her iht til loven.

 

de er bitteliten sammenlignet med storheter som sony, ibm eller samsung, og har mindre "å gå på" når det gjelder utvidet angre-/returrett dersom de skal klare å levere billige varer og tjene penger også.

 

jeg for min del holder meg unna "garasje-produktsjoner" når det gjelder ømfintlig elektronikk, etter smertelige erfaringer innen hi-fi. reodor felger er dyktige folk, de, men når ting skal produseres i større kvanta over kjøkkenbenken, så øker feilprosenten tilsvarende. spesielt dersom varen er populær/høy etterspørsel og leveringspresset er høyt!

 

kvalitetskontroll er krevende og kostbar, nemlig!

 

:cool:

Endret av vinagunner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...