kash Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Fikk min notebook idag, og utrolig irriterende er det en død pixel midt i skjermen. Det var det første jeg la merke til når jeg slo på maskinen, og jeg kan ikke skjønne at netshop ikke så dette da de satte opp pc`en for meg...... Har akkurat sendt dem en klagemail, og håper de er villige til å fikse problemet! Uansett så mener jeg at dette er en ripe i lakken for netshop, for denne burde de ha sett!!!! Noen tips om hva jeg bør gjøre???? Lenke til kommentar
vinagunner Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 det er forunderlig hvor mange feil-rapporter det er på denne modellen (bla deg litt bakover og sjekk selv!) ta å massere der er dødt. det beste er å få bytte/reparert hos selgeren... Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hvis du ikke får liv i pixlet, kan du kan bruke angrefristen for å få pengene igjen. Endret 3. februar 2005 av SteinF Lenke til kommentar
kash Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Her var svaret jeg fikk: Hei! Beklager å høre at du ikke er fornøyd med produktet. En død piksel gjør dessverre ikke at skjermen er defekt. Grunnen er faktisk at produsentene av LCD panel ikke har god nok teknologi til å produsere LCD-panel uten feil innenfor en prisramme folk kan leve med. Det er derfor utarbeidet en standard, kalt ISO13406-2 som omfatter alt rundt LCD-panel, også pikselfeil. Skjermene som leveres i dag er av klasse 2, dvs at det må være flere enn 4 døde piksler på en 15" LCD før denne er "defekt". Dette gjelder selvsagt både skjermer til bærbare og stasjonære. Jeg har lagt ved en link under hvor du kan lese mer om denne standarden. Vi ønsker selvsagt ikke at det skal være slik, men vi kommer faktisk ingen vei med det videre. Vi har flere saker vi jobber med rundt dette, men det vil nok ta tid få disse i mål da vi møter veldig liten respons videre. Jeg sitter og jobber på en LCD skjerm selv, og jeg har faktisk 2 døde piskler på denne. De er til ingen sjenanse ved bruk, de blir på en måte som de 2 stripene som var på Trinitron og Diamondtron skjermer tidligere, man ser de ikke ved daglig bruk. Jeg håper du har forståelse for dette, ønsker du mer informasjon eller har flere spørsmål rundt dette, ta gjerne kontakt med meg. Jeg kommer til å forfølge denne saken videre, da jeg mener at de har solgt meg denne maskinen bevisst med en død pixel! Prøvde å massere pixelet, og det er stein dødt! Og står midt i skjermen og irriterer meg Endret 3. februar 2005 av kash Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 hvorfor ikke bare bruke angreretten? bertie Lenke til kommentar
kash Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Netshop PC og angrerett Netshop PC (både stasjonære og bærbare) produseres hos oss på din bestilling og etter dine spesifikasjoner etter ”Built To Order”-prinsippet, altså tilpasset etter dine ønsker. Dette produktet regnes derfor som ett tilvirkningskjøp etter Angrerettslovens §16 første ledd som gir rett til dekning av kostnadene butikken har blitt påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom man benytter angreretten på en slik vare. Kostnadene skal da dekke produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra oss og demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Totalkostnaden vil variere litt mellom type produkt, men vil typisk ligge i størrelsesorden 1500,- til 2500,- inkl. mva. Beløpets størrelse vil bli fastsatt etter medgått tid, og fratrukket beløpet som betales tilbake til kundens konto ved behandling av returen. For øvrig gjelder vanlige betingelser etter lov om angrerett. Dette gjør det litt vanskelig å bruke angreretten! De er smarte vet du!!! Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg tviler meget sterkt på at Netshop kan legitimere et så stort krav ihht. angrerettslovens §16. Du er kun pilktig til å betale for utført arbeid og materialkostnader. En sammensetning av en slik barebone tar nok knapt et kvarter for en som et godt trent i det. Lenke til kommentar
kash Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Her var svaret jeg fikk: Som jeg sa til deg, er det ingen garantisak dersom det er en piksel.Er det flere enn 4, vil skjermen derimot bli karakterisert som defekt, og byttes. Alle varene vi selger er selvsagt nye. Om dette er oppdaget eller ikke, vet jeg ikke, men dersom det er, er det faktisk ingenting vi kan gjøre med den, da den ikke er defekt. Det med pikselfeil er en kjent feil alle kjenner til, iallefall dersom man har sjekket litt før man handler. Både Dagbladet og VG har også tatt opp dette i større og mindre artikler, så det er ingen problemstilling som er skjult under teppet. Kjøper man LCD, må man faktisk regne med å få et par pikselfeil. Dette gjelder ikke Aopen - eller Netshop PC spesifikt, dette gjelder ALLE bærbar PCer, og også alle LCD-skjermer til stasjonære PCer og alle LCD-TVer. Hvis du sender oss en mail før du handler neste gang, kan vi imidlertid se om vi kan finne noen gode priser til deg på noen produkter. Dette var elendig netshop! Nå er det angrefristen neste...... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Dette er så typisk dumme kunder (da mener jeg trådstarter). Du kan jo ikke PÅLEGGE en butikk å gi deg ny skjerm fordi du har en død pixel som alt i alt følger en allerede gitt ISO standar som butikken selvsagt følger. Hva om den neste skjermen hadde 1 død pixel? Skulle du hatt enda en skjerm? At du blir sur og sier at netshop gjør det dårlig viser jo hvor lite seriøs (sa jeg voksen?) du er. Om du ikke er fornøyd med produktet, send det i retur innenfor angrefristen. Få pengen dine igjen, kjøp deg en maskin et annet sted. Kanskje er du heldigere denne gangen. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Kan ikke fatte hva du egentlig griner om. Netshop har her retten på sin side. ÈN pixelfeil kan være irriterendes nok, men likevel er ikke skjermen å betrakte som defekt i henhold til en standard alle LCD produsenter opererer med. Skulle ALLE lcd'r vært garantert uten pixelfeil hadde de kostet 4 ganger så mye. Get on with it.. Lenke til kommentar
Ntenz Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Elendig av netshop? Spør du meg så er det elendig av deg å slenge dritt om en butikk før du har satt deg inn i hvilke regler og standarder som gjelder for produktet du kjøper. Du får dra med deg en crt så slipper du problemet. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Kan ikke fatte hva du egentlig griner om. Netshop har her retten på sin side. ÈN pixelfeil kan være irriterendes nok, men likevel er ikke skjermen å betrakte som defekt i henhold til en standard alle LCD produsenter opererer med. Skulle ALLE lcd'r vært garantert uten pixelfeil hadde de kostet 4 ganger så mye. Get on with it.. Feil. Samsung har akkurat satt null toleranse på alle sine skjermer. Èn død pixel fører til at den er defekt. Så det er ikke "alle" som følger de avtalene dere prater om her. Håper egentlig flere produsenter følger etter Samsung på dette. Blir for dumt å måtte godta en feil på et produkt. Edit; Legger til link Hardware.no artikkel Endret 3. februar 2005 av DavidH Lenke til kommentar
JozoSalt Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg hadde det samme problemet med en komplett 410 laptop, da fikk jeg beskjed om at slik feil skulle det ikke være på denne, og jeg skulle bare sende den tilbake så skulle jeg få en ny. Tydligvis heldig Lenke til kommentar
vinagunner Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 kjipe greier. men med den lave prisen og de fete spec'ene, så må man kanskje påberegne en høyere prosentandel når det gjelder feil/lyter. minner litt om sansung da de dukka opp i norge: har alt, billige og er man heldig, så "treffer" man et kjøp som varer også. men feilprosenten var relativ høyere enn andre "merkevarer". man skulle tro at produktene ble satt sammen av 2./3. sortering deler. stå på. og lykke til. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Følger vanlig iso standarder er ikke noe en kan si på det.. Her har netshop rett.. Beklager men kanskje du skulle satt deg inn i reglene for pixel feil før du kjøpte den isteden for å sutre på forumet...KAn ikke skylde på netshop for noe slikt.. Hvis du ikke er fornøyd med vanlig handel sså kan du handle på elkjøp isteden. da har du 30 dagers returrett... Men bruker du angre retten her så får du pengene tilbake og du kan handle et annet sted, makan til syting.. RScue Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Kan ikke fatte hva du egentlig griner om. Netshop har her retten på sin side. ÈN pixelfeil kan være irriterendes nok, men likevel er ikke skjermen å betrakte som defekt i henhold til en standard alle LCD produsenter opererer med. Skulle ALLE lcd'r vært garantert uten pixelfeil hadde de kostet 4 ganger så mye. Get on with it.. Feil. Samsung har akkurat satt null toleranse på alle sine skjermer. Èn død pixel fører til at den er defekt. Så det er ikke "alle" som følger de avtalene dere prater om her. Håper egentlig flere produsenter følger etter Samsung på dette. Blir for dumt å måtte godta en feil på et produkt. Edit; Legger til link Hardware.no artikkel Ja, jeg vet det. Men det betyr ikke at Samsung endrer produksjonsmåten, de bare godtar at man kan få byttet skjermen hvis den innholder pixelfeil. Det vil mao si at man fortsatt kan få Samsung skjermer med pixelfeil. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Klippet og limt fra Komplett.no: "Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen." Lenke til kommentar
kash Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Dersom jeg er så jævlig dum, da må jeg spørre dere eksperter: Hadde dere syntes det var greit at den maskinen du mottar er sendt ut med en feil, som leverandøren kjenner til (netshop)? Jeg har aldri hørt om noen som synes at dette er greit. Når det første en ser når en slår på maskinen er en hvit prikk midt på skjermen, da har selvsagt netshop sett dette da de satt den opp! Hadde de vært ryddige da, så hadde de spurt kunden om dette var greit! Og da kan jo dere tullebukker som synes dette er greit, motta de maskinene med døde pixler, og så kan jeg som stiller litt større krav få en som er 100% Snakker om hvem som er dum her............ Lenke til kommentar
vinagunner Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Kan ikke fatte hva du egentlig griner om. Netshop har her retten på sin side. ÈN pixelfeil kan være irriterendes nok, men likevel er ikke skjermen å betrakte som defekt i henhold til en standard alle LCD produsenter opererer med. Skulle ALLE lcd'r vært garantert uten pixelfeil hadde de kostet 4 ganger så mye. Get on with it.. Feil. Samsung har akkurat satt null toleranse på alle sine skjermer. Èn død pixel fører til at den er defekt. Så det er ikke "alle" som følger de avtalene dere prater om her. Håper egentlig flere produsenter følger etter Samsung på dette. Blir for dumt å måtte godta en feil på et produkt. Edit; Legger til link Hardware.no artikkel det ser ut til at samsung (og flere, får vi håpe!) hever seg over "minste-standarden", som noen produsenter ser ut til å operere med... bra ! Lenke til kommentar
ohn Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Følger vanlig iso standarder er ikke noe en kan si på det.. Her har netshop rett.. Beklager men kanskje du skulle satt deg inn i reglene for pixel feil før du kjøpte den isteden for å sutre på forumet...KAn ikke skylde på netshop for noe slikt.. Hvis du ikke er fornøyd med vanlig handel sså kan du handle på elkjøp isteden. da har du 30 dagers returrett... Men bruker du angre retten her så får du pengene tilbake og du kan handle et annet sted, makan til syting.. RScue Hvis du leser hele tråder ser du at Netshop krever "1500,- til 2500,- inkl. mva" ved benyttelse av angreretten. Dette pga. den bærbare etter deres syn produseres på bestilling fra kunde. Jeg synes den summen høres urimelig ut. Interessant problemstilling synes jeg. Gjelder tilsvarende hos andre leverandører hvor man kan velge komponenter selv? F.eks. Dell, Komplett, PS Data. Endret 3. februar 2005 av ohn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå