aaabbb666 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei! Ha kjøpt meg bærbar pc uten operativ system. Grunnen til det var at jeg skulle spare litt penger. Jeg tenkte at jeg skulle gå får Linux siden det er gratis, men er usikker om jeg finner de programmene jeg trenger som student til Linux. Derfor hadde jeg håpet at dere kunne hjelpe meg. Hvis det er noen programmer som ikke finnes til Linux, går det da ann å bruke whine slik at det funker ? Her er programvaren jeg trenger noe alà av: - Office pakken (Access, Excel, Word osv.) - Bildebehandler (feks adobe) - Webdesigne (feks dreamweaver) - Lyd program (feks Winamp) - Film program (kunne fikse lyd og bilde) Det er stortsett det jeg trenger. Noe av programmene har jeg ikke eksempler på, men jeg håper dere forstår selv av min dårlige forklaring. Mvh Mads ! Lenke til kommentar
ratix Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 "- Office pakken (Access, Excel, Word osv.)" - Abiword-Gnumeric/OpenOffice "- Bildebehandler (feks adobe)" - The Gimp "- Webdesigne (feks dreamweaver)" - Vim/Nano/Bluefish "- Lyd program (feks Winamp)" - Xmms Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei. Jeg bruker Fedora Core 3. Der følger alle de programmene du nevnte med i distroen... Kanskje Feora hadde vært noe for deg? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg er student, og kjører kun linux. Ikke noe problem det Det finnes et helt hav av programmer, problemet er heller det at når du er blitt vant til linux, er utvalget av programmer for Windows helt elendig. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Her er programvaren jeg trenger noe alà av:- Office pakken (Access, Excel, Word osv.) - Bildebehandler (feks adobe) - Webdesigne (feks dreamweaver) - Lyd program (feks Winamp) - Film program (kunne fikse lyd og bilde) Det er stortsett det jeg trenger. Noe av programmene har jeg ikke eksempler på, men jeg håper dere forstår selv av min dårlige forklaring. Mvh Mads ! 1. GNOME Abisuite (Abiword/Gnumeric), KOffice eller OpenOffice.org. 2. Gimp 3. Bluefish eller NVU. 4. Muine, XMMS, amaroK, en haug med andre 5. Kino Lykke til! Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 http://www.linuxguiden.no/index.php/Daglig_bruk http://www.linuxguiden.no/index.php/Liste_over_programvare Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hva skal du studere? Hvis det er realfag, kan du vel faktisk vistnok nesten regne med å havne i et mer eller mindre UNIX-miljø... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 ...vel faktisk vistnok nesten... Sorry men jeg greide ikke dy meg Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 så det når jeg skrev Skal ikke begynne på studier før til neste år (3.klasse VGS, almen nå) - gjentar det jeg har hørt. Men den *var* phet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå