Gå til innhold

Beste skjermkort i 600-800 kr klassen?

Calm

Anbefalte innlegg

Skal finne et passende skjermkort til en kompis, men fant brått ut at jeg er veldig dårlig orientert i de lavere prissegmentene, og kunne trenge litt hjelp med å finne et.

Han er i utgangspunktet ikke særlig interessert i å bruke noe mer enn 800 kroner. Han spiller, men stiller ikke spesielt høye krav til oppløsning, veldig høy fps etc...

AGP er forøvrig et krav, så X300 faller bort...

Ser man kan få Radeon 9600 kort med 128 MB RAM til ca. 750 kr her og her. Er ikke det et ganske greit kort? Er det jeg har blitt fortalt at skal være det beste valget, men hvordan er det kortet sammenliknet med de FX5700LE-kortene man får i ca. samme prisklasse??

Andres forslag?

Takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder lav-pris skjermkort klassen så er jeg veldig usikker selv men hva bruker din kompis pcen til ?

Spiller han nye eller gamle spill ?

Ser han mye på film på pcèn ?

Hvilken oppløsninger kjører han mest i ?

Gi litt mer info mens jeg prøver å finne et helt utmerkt kort :thumbup:

Lenke til kommentar

Det blir over tusen med frakt, og det er nok dessverre uaktuelt å bruke så mye...

Men hva med et Connect3D 9600 np?? Er det helt bedritent jævlig, eller vil det fungere greit til filmtitting og spill i den lettere klassen?

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Det blir over tusen med frakt, og det er nok dessverre uaktuelt å bruke så mye...

Men hva med et Club3D 9600 np?? Er det helt bedritent jævlig, eller vil det fungere greit til filmtitting og spill i den lettere klassen?

Jada! Det går greit, det......

Lenke til kommentar
Hva med dette. Greit kort det her til den prisen.

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP, ATI9600PRO, DVI-I, TV-Out, Full-Ret

849kr.

Inkludert frakt mm blir det tett oppunder 1k, og det tror jeg ikke jeg klarer å overbevise han om at han burde bruke, selv om jeg selvfølgelig ser at det burde være det beste valget....

Men hvis man tar ett steg ned på skalaen, f.eks. til de FX5200-kortene med 256 MB RAM?? Det er ganske triste saker, er det ikke?

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124912&view=detailed  ;)

Det beste kjøpet under 1K akkurat nå på Komplett

Bra kjøp så absolutt :thumbup:

Men er ikke demovarer noe som kan være ``gærent`` med :hmm:

Er greit å forhøre seg ang hvorfor den ligger som demovare men dette er VELDIG billig for et slikt kort :thumbup:

Helt klart et røverkjøp. Og Komplett gir samme garanti på demovarer som på vanlige varer, så det er heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Da er det et must å kjøpe det kortet :dribble:

Altså hvis ikke vennen din blir overbevist så gi han et spark i ***** fra meg er du snill :p

Er det ikke sketchy på noen måte å kjøpe det kortet?

For hvis det ikke er det, så tar jeg de 800 kronene hans og låner han resten til det kortet :D

Er skam å ikke benytte seg av så gode tilbud :p

Lenke til kommentar
Da er det et must å kjøpe det kortet  :dribble:

Altså hvis ikke vennen din blir overbevist så gi han et spark i ***** fra meg er du snill  :p

Er det ikke sketchy på noen måte å kjøpe det kortet?

For hvis det ikke er det, så tar jeg de 800 kronene hans og låner han resten til det kortet :D

Er skam å ikke benytte seg av så gode tilbud :p

Komplett har full garanti på demovarer... ;)

Lenke til kommentar

Er vanlig garanti på kortet..Skal nok gå bra det ja..Som det står på siden:

NB! Produktet skal være i fungerende stand og har vanlig garanti.

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler,manual+ + mangler!!!)

Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør.

Varen kan ha skrumerker i fester o.l.

Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

Gå for innkjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...