Gå til innhold

Zalman Northbridge Gold på GPU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en slik kjøler på chipsett på mitt 8kha+. Den kjøler forholdsvis bra. Nå vet jeg ikke hvor mye varme northbridge på hk'et mitt utvikler men tempen er rundt 30 grader hele tida.

Har ikke peiling på om den er god nok for å kjøle en gpu, men det er fullt mulig.

Lenke til kommentar

Det er stor mulighet for at det går å feste den med klipsa. Zalman Northbridge Gold har veldig bra mulighet for å stille klipsene i riktig posisjon. Skal nok passe annet enn Northbridge! I motsetning til "vanlig" Zalman Northbridge (ikke gold) skrur man pinnene med klipsa på fast i et spor. Man står fritt til å skyve festet "hvor som helst" i sporet før man strammer. Du skjønner når du skal montere :) Jeg TROR altså det går å feste med klipsene, MEN tror ikke den kjøler nok. Vifte eller ingen vifte er ganske stor forskjell...

Lenke til kommentar

En annen ting er dette med kontaktflaten kjøleren har. Jeg la merke til dette, og sjekka om begge northbridge-kjølerne fra Zalman er like store, og det er de. Når dere ser på bildene så skjønner dere fort at gull-versjonen bare har drøye halvparten så stor kontaktflate som den vanlige, svarte versjonen. Jeg har rett og slett større tro på denne kjøleren enn den med gull. Dette da den svarte dekker en northbrige med få mm klaring, noe som tilsier at bare halvparten av northbridgen vil bli dekket av gull-versjonen :/ Det eneste positive må vel være at gull-versjonen kan festes i de fleste hull uten større problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...