Gå til innhold

Program mot tyveri?

:---{D

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har blitt bestjålet 2 symbian-mobiler, og nå låner jeg en P900... Men jeg lurer på om jeg har sett et symbian-program som sender telefonnummeret til et valgfritt nummer hvis det byttes SIM-kort.. Er det noen som har settt et slikt program? Hvis det finnes anbefaler jeg alle å laste det ned!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wtf? Er det så enkelt? Man jeg tror jag så et sånt program som sendte sms hvis noen stjal mobilen din...

Men hvordan sperrer du imei?????

Hvorfor skriver ikke amobil en sak om det? Jeg tror de fleste på forumet er redde for mobiliene sine....

Lenke til kommentar
Men du får ikke tilbake telefonen din?

Har du flaks, ja, men normalt ikke.

Telefonen blir da tross alt stengt ute. Og da tror jeg nok 'tyvene' heller slenger telefonen eller noe.

-

Har forøvrig aldri opplevd å fått frastjelt en telefon, selv om jeg har fant to telefoner i fjor på toget. (Som jeg selvsagt returnerte til eierne..!)

Tyder nok på at folk tar for dårlig vare på telefonene.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Det kjipe er at IMEI ikke blir sperret i andre land enn skandinavia.

En kamerat av meg fikk sperret telefonen sin som han trodd var stjålet. Han flyttet til Tyskland, og der dukket telefonen opp igjen i noen esker. Den fungerte i det tyske nettet. men ikke i norsk eller svensk...

Lenke til kommentar
om det dreier seg om dyrere telfeoner og forsikringsselskapet er interessert så kan du faktisk spore opp mobilen og finne ut hvem som har den, men er både kostbart og tidkrevende så politiet orker ikke gjøre det med særlig mange telefoner...

Mista en til 3000,- og en til 2500,-... Men tror ikk de gidder å gjøre noe med det uansett.. Men er det ingen som vet om dette programmet?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...