:---{D Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hallo! Jeg har blitt bestjålet 2 symbian-mobiler, og nå låner jeg en P900... Men jeg lurer på om jeg har sett et symbian-program som sender telefonnummeret til et valgfritt nummer hvis det byttes SIM-kort.. Er det noen som har settt et slikt program? Hvis det finnes anbefaler jeg alle å laste det ned! Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 En enkel ting. Bruk telefonlås. Om det ikke er nok kan du bruke tastelåskode også, men da er du ekstrem på sikkerhet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Noter imei så sperrer du imei på tlfen når den blir stjålet (står på esken) og telefonen blir ubrukelig. Gjør alle dette slipper vi tyverier Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Noter imei så sperrer du imei på tlfen når den blir stjålet. Jepp, det er faktisk ikke verre enn det. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Wtf? Er det så enkelt? Man jeg tror jag så et sånt program som sendte sms hvis noen stjal mobilen din... Men hvordan sperrer du imei????? Hvorfor skriver ikke amobil en sak om det? Jeg tror de fleste på forumet er redde for mobiliene sine.... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du kan ikke sperre imei selv. Du må ned til politiet og anmelde saken. Og da gir du dem imei og de sperrer telefonen. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Men du får ikke tilbake telefonen din? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Men du får ikke tilbake telefonen din? Har du flaks, ja, men normalt ikke. Telefonen blir da tross alt stengt ute. Og da tror jeg nok 'tyvene' heller slenger telefonen eller noe. - Har forøvrig aldri opplevd å fått frastjelt en telefon, selv om jeg har fant to telefoner i fjor på toget. (Som jeg selvsagt returnerte til eierne..!) Tyder nok på at folk tar for dårlig vare på telefonene. Endret 3. februar 2005 av Remerser Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det kjipe er at IMEI ikke blir sperret i andre land enn skandinavia. En kamerat av meg fikk sperret telefonen sin som han trodd var stjålet. Han flyttet til Tyskland, og der dukket telefonen opp igjen i noen esker. Den fungerte i det tyske nettet. men ikke i norsk eller svensk... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Men det jeg snakker om er et program som sender nummeret til det nye SIM-kortet til et nummer du har valgt selv! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 om det dreier seg om dyrere telfeoner og forsikringsselskapet er interessert så kan du faktisk spore opp mobilen og finne ut hvem som har den, men er både kostbart og tidkrevende så politiet orker ikke gjøre det med særlig mange telefoner... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 om det dreier seg om dyrere telfeoner og forsikringsselskapet er interessert så kan du faktisk spore opp mobilen og finne ut hvem som har den, men er både kostbart og tidkrevende så politiet orker ikke gjøre det med særlig mange telefoner... Mista en til 3000,- og en til 2500,-... Men tror ikk de gidder å gjøre noe med det uansett.. Men er det ingen som vet om dette programmet????? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det så dyrt og tid krevende å spore en tlf? det er jo nettsted som sporer telefoner for en femmer (riktig nok med nummer). Men er det så vanskelig å spore IMEI? Lenke til kommentar
thejokerno Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Noter imei så sperrer du imei på tlfen når den blir stjålet (står på esken) og telefonen blir ubrukelig. Gjør alle dette slipper vi tyverier Koster ikke det en haug med penger å gjøre da? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Tja, det blir nå hvertfall gjort når en blir frastjålet mobilen. Tar ikke lange tiden heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå