Gå til innhold

Problemer ved spilling av gamle spill (DOS)

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle blåse støvet av noen gamle DOS spill jeg fant i en skuffe (god gamle spill gjemt i en skuff? Uhørt). Men som alle vet, er ikke XP den perfekte platformen for spilling av disse gamle spillene.

Så jeg lasta ned DosBox og D-Fend. Problemet er bare at ingen av spillene virker. Uansett hva jeg gjør, setter alt på høyes, ingen ting virker, vel det virker, men det går meget tregt.

Noen som kanskje kunne fortelle meg hvordan i hulets navn å rike jeg skal sette opp slik at det funker? Til nå har jeg prøvd Duken Nukem 3D, Quake, Rise of the Triad og Blood. Til nå er det bare Duken Nukem 3D som noen lunde virker, men som går SUPER tregt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha mitt aller beste tips? Drit i emulatorer og piss, og kjøp deg en gammal haug av en pc. Finnes nok av folk der ute som vil kvitte seg med sitt gamle skrap av pentiumer. Kan få fatt i en helt grei en til 300-400 flis.

Her er en fin plass å begynne og lete...

Selv stressa jeg med og få DOS spill til og funke i XP. Til slutt ga jeg opp og kjøpte meg en gammal P166MMX, installerte Win98SE, putta på en gammal 17" skjerm og vips! En stykk utmerket PC til bruk for DOS applikasjoner. Står på soverommet mitt fullt av gamle spill som Quake, DOTT, Monkey Island, First Encounters, OMF, Tyrian, etc. etc.

Tror jammen jeg skal spille litt OMF til høytalerene sprenger når jeg kommer hjem fra jobb :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...