clayman_ Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Kabinett: Thermaltake Shark Svart [ Pris: 900 ,- ] * Komplett.no Vannkjøling: Thermaltake Big Water [ Pris: 775 ,-] * PsData.no Hovedkort: Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 (S-939) [ Pris: 1500 ,- ] * Netshop.no CPU: AMD64 3500+ "Winchester" BOXED (S-939) [ Pris: 2600 ,- ] * Netshop.no Skjermkort: Gainward GeForce 6800Ulta 256mb GDDR3 [ Pris: 5000 ,- ] * Mpx.no Skjerm: Samsung Syncmaster 957MB Sølv [ Pris: 2300 ,- ] * Netshop.no Minne: Kingston HyperX PC3200 1028mb DUAL [ Pris: 2000 ,- ] * Komplett.no Lydkort: Creative SB Audigy 2 SZ Bulk [ Pris: 499 ,-] * Komplett.no Strømforsyning: bZerk 500W Svart [ Pris: 600 ,-] * Microplex.no DVD-Rom (DVD-Brenner): Nec 3520A [ Pris: 600 ,-] * Komplett.no Harddisk: WD Digital Caviar 200gb IDE [ Pris: 840 ,-] * Komplett.no Harddisk #2: WD Raptor 74.3gb 10k RPM [ Pris: 1400 ,-] * PsData.no Nettverkskort: Integrert i HK [ Pris: 0 ,-] * Komplett.no Vifter: 2 stk. følger med Kabinettet [ Pris: 0 ,-] * Komplett.no Viftestyring: Cooler Master Aerogate III Black [ Pris: 400 ,-] * Komplett.no Sum: 17.271 kr Pcen skal brukes til mye spilling, 3D Programmer (cinema, studio max etc.) og hjemmeside og grafikk (indesign, photoshop etc.) Er åpen for forslag evt. forbedringer? JA, jeg skal klokke. Mvh. GMT EDIT: Oppdatert Endret 4. februar 2005 av clayman_ Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du trenger vel nesten ikke noe feedback på den!! Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Hehe, takk :!: "Just gotta it!" nesten Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Kanskje du burde tenkte på og ha nforce 4 og pci-e. Ellers så var det ganske bra. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Tips for å spare antall leverandører: Shark + Tagan 480W hos MPX: http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?t=2006&g0=7&g1=274 PSU har adapter og passer 20 og 24 pin hovedkort tilogmed K8N Diamond som er litt "sært", bruker det kortet/PSU selv. Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hadde kjøpt en raptor eller 2 i tillegg, spess da hardisken er det som holder tilbake nyere systemer. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Syns da den monitoren var temmelig billig. Det blir ofte sånn at prisen reflekterer kvaliteten når det gjelder pc-skjermer, så jeg ville nok vurdert å gå opp en tusenlapp i pris for å få noe av skikkelig kvalitet. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Supert oppsett trådstarter, men for all del vurder å gå ned på CPUen til en 3000+ 1.8GHz "Winchester" som gir i mine øyne mer for pengene. Samtidig kan du legge de 1000 kronene der i en LCD skjerm: [Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang Endret 3. februar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 OBS OBS OBS OBS Du har vannkjøling på pc. Invester i en VELDIG stille psu. Helst Vifteløs. De er dyre, men stillhet er viktig. Det er strengt tatt ikke nødvendig med 6800Ultra til 5000kr det er penger rett i dass. Gå ned til 6800GT med 256 GDDR3 minne. Putt heller mer penger i psu. kjøp kjøleblokk til GPU og NB hvis du ikke gjør dette kan du la være å kjøpe vannkjøling. Nøkkelordet er stillhet. Se om du finner pakker med kjøling til CPU, GPU og NB. Hvor kjøling av GPU og CPU er viktigst der disse bråker mest. Velg en DVD brenner som har sort front!!!! IKKE kjøp soundblaster kortet! Du har integrer 7.1 lydkort på hovedkortet! Harddisken må være S-ATA!! Hovedkortet booter fint på en S-ATA disk! Velg en stillegående disk. IKKE velg 200gb fra maxtor eller segate. De støyer under opperasjon. Har begge to selv, så det står jeg inne for. Skal du FSB klokke så MÅ du ha vannkjøling på NB for å hente ytelse. Vurder om du vil komponent bygge vankjølingen. Kjøp kraftig dual radiator, eller to separate. Jeg har to separate radiatorer. Kraftig pumpe og kul vanntank. Jeg er enig med Overdox. Tenk PCI-e og n-Force4 Håper du får bruk for rådene mange er av egen erfaring. Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvis du går inn å sjekker på den vannkjølinga du har valgt deg, står det at det er kompatiblet med alle intel oppsett, men ser ikke noe om at det funker med AMD. Dette bør du sjekke ut! Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 oj, leste feil ! Men det står ikke at det passer med s-939 Lenke til kommentar
Fezzer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 oj, leste feil ! Men det står ikke at det passer med s-939 Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Du har vannkjøling på pc. Invester i en VELDIG stille psu. Helst Vifteløs. De er dyre, men stillhet er viktig. - hva er poenget med det? en vifteløs vil bare varme opp de andre komponentene IKKE kjøp soundblaster kortet! Du har integrer 7.1 lydkort på hovedkortet! - har han et hightech sorrund anlegg til 100.000 vil han selvfølgelig ha det beste, noe som gjenspeiler seg i resten av opsettet Harddisken må være S-ATA!! - fordi? kjøp kjøleblokk til GPU og NB hvis du ikke gjør dette kan du la være å kjøpe vannkjøling. - hvor har du dette fra? Skal du FSB klokke så MÅ du ha vannkjøling på NB for å hente ytelse. - feil feil og atter feil; jeg har bigwater selv, og jeg kjører passivt på NB, likevel kjører jeg 20% overklokk HELT stabilt! Tenk PCI-e og n-Force4 -litt enig, men ikke fullt: skal du kjøpe deg et nytt skjermkort om en stund, så kan du gjøre dette, men hvis ikke sparer du penger på nForce3 legg penger i skjerm, da dette er den komponenten mange "driter" i. En skjerm er noe som brukes hele tiden du er på pc'n, og du vil vel unne øynene såvel som ørene en god opplevelse? edit1: bigwater passer 939 jo. 754, 939 og 940 går under navnet Amd K8, og bigwater passer dette. Endret 3. februar 2005 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Fezzer jeg har snakt med folk akkurat om det.. de har sagt at den passer til s939 og til og med hk'et: NEO2 Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Noen som har forslag til Skjerm??? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) crt eller lcd? lcd: Nec 1770NX NEC crt: Samsung Syncmaster 957 Samsung edit: mekka komplett linker Endret 3. februar 2005 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det kan jeg bekrefte. Hardde BigWater på mitt S939 Neo2 HK før. Og den PSU'en du har er knall god har den selv. Den gir faktisk utrolig mye for pengene og er ikke noe dritt ala q-tec. Ellers velg et 6800GT og kjøp et HK som støtter SLI. Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) cy_demon,03/02/2005 : 16:07] OBS OBS OBS OBS Du har vannkjøling på pc. Invester i en VELDIG stille psu. Helst Vifteløs. De er dyre, men stillhet er viktig. Det er strengt tatt ikke nødvendig med 6800Ultra til 5000kr det er penger rett i dass. Gå ned til 6800GT med 256 GDDR3 minne. Putt heller mer penger i psu. kjøp kjøleblokk til GPU og NB hvis du ikke gjør dette kan du la være å kjøpe vannkjøling. Nøkkelordet er stillhet. Se om du finner pakker med kjøling til CPU, GPU og NB. Hvor kjøling av GPU og CPU er viktigst der disse bråker mest. Velg en DVD brenner som har sort front!!!! IKKE kjøp soundblaster kortet! Du har integrer 7.1 lydkort på hovedkortet! Harddisken må være S-ATA!! Hovedkortet booter fint på en S-ATA disk! Velg en stillegående disk. IKKE velg 200gb fra maxtor eller segate. De støyer under opperasjon. Har begge to selv, så det står jeg inne for. Skal du FSB klokke så MÅ du ha vannkjøling på NB for å hente ytelse. Vurder om du vil komponent bygge vankjølingen. Kjøp kraftig dual radiator, eller to separate. Jeg har to separate radiatorer. Kraftig pumpe og kul vanntank. Jeg er enig med Overdox. Tenk PCI-e og n-Force4 Håper du får bruk for rådene mange er av egen erfaring. Må nesten få roet ned demonen litt her Nå er det ikke alle som prioriterer lyd øverst, dessverre. Så det må trådstarter se selv. Du bør holde på SB lydkortet da det er ypperlig i spill samenheng og er mye bedre enn hovedkortets integrerte edit: surret litt med navnene Endret 3. februar 2005 av Deuz Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 vurderer å kjøpe en LCD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå