emoWEB Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hei.. Den 10. Februar går Grand Prix av stabelen på skolen min, dette er nokså stort arragament som har holdt på i 11 år nå. Jeg ble spurt om jeg kunne samle sammen noen elever ved skolen, slik vi kunne filme dette. Har planlagt litt av hvert, men vi kom frem til redigeringsprogram, hvilket skal vi bruke? Har leket oss litt med Studio DV 7, 8 og 9 før, men vi har litt lyst å legge lista litt høyere, og bruke noe litt mer avansert. Noen annbefalinger? Og.. Filmen vil mest sannsynelig solgt til elevene på skolen, til inntekt for elevrådet. Men hvordan skal vi gjøre dette? Om vi skal ha f.eks. 300 DVD plater, skal vi brenne èn og èn plate, eller bør vi kontakte noen profesjonelle? Jeg mener selv det beste er å kontakte noen som holder på med dette, men det er vel det som svir mest på økonomien også. Når det gjelder selve filmingen vil vi plassere et kamera i ribbevegg ved basketball kurv, et kamera på tribunen hvor dommerene til arragamentet sitter, et kamera helt bake i salen, også vil vi ha et par som svirrer forran scenen og diverse. Dette vil foregå i en normal gymsal, på størrelse med en håndballbane. Tips og forbedringer mottas med stor takk. På forhånd takk. Vegard Endret 3. februar 2005 av emoWEB Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Dere må jo ikke ha mer avansert programvare, bare så det er sagt. Det dere bør tenke mer på, er lydopptaket. Har dere planlagt bruk av eksterne mikrofoner? Det hjelper ikke med gode bilder og fin sammenfletting av opptakene når man ikke kan høre noe fra arrangementet... Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Ah, takk for du sa det. Det hadde jeg helt glemt. I samme sammenheng blir det produsert en CD som skal bli solgt, det er opptak fra mikrofonene. Vi har allerede snakket med skolen, så vi får alt av opptak på CD'er. Planen er å redigere dette inn i filmen, det må vel gå fint? Endret 3. februar 2005 av emoWEB Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Om man hadde hatt ett sikkelig kamera med XLR input så kunne man brukt sikkelig mic evnt ta lyd rett fra mikser i tillegg... Redigeringsprogram trenger man ikke allverden av, men om det skal gjøres effeketivt med flere kamera blir det fort mye jobb i studio fra pinnacle, da er Liqiud ett bedre alternativ, men det koster og en del mer. Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm, ok, jeg skjønner. Men vi har ikke noe "skikkelige" kameraer. Eller, vi har maks 10 mini dv kameraer, og et 3cd eller hva det heter. Men vi ordner lyden via CD, så redigerer vi bare det til på den måten. Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Men vi ordner lyden via CD, så redigerer vi bare det til på den måten. Husk å lag noen lyder som referanse til senere synkronisering med bilde da. En høyfrekvent lyd eller noe som blir fanget av samtlige mikrofoner og kameraer. Sparer deg for evinnelig pirkearbeid i redigeringen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå