Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

catch sender regning på nytt modem..


Anbefalte innlegg

Her i høst så røyk modemet pga ble en feil på telefon linjen.. (lyn nedslag)

 

så ringer jeg catch å spør de om nytt modem og forklarer at det jeg fikk fra dem når jeg bestilte adsl ble ødelagt.. nå ca 3-4mnd etterpå får jeg regning på 2529kr på det nye modemet.

 

Jeg lurer på om det er jeg som skal svi for det modemet som ble ødelagt?

 

EDIT:

 

INFO om saken:

 

ringte til catch. så fortalte jeg om regninga på det nye modemet og de sa jeg fikk regning på nytt modem pga jeg ikke sendte tilbake det som ble ødelagt.

Jeg forklarte de at det var catch som sa det ikke var nødvendig å sende tilbake det gamle modemet. han skulle sende meg en returlapp så jeg fikk levert det ødelagte modemet.

 

Dermed er saken ute av verden og jeg skal ikke betale for det nye

Endret av staf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det står vel kanskje i avtalen du har med catch det?

Det er uansett ikke catch sin feil at det røk. Det samme hendte meg engang, og nextgentel var så grei at de ga meg et nytt modem, selv om de faktisk ikke er nødt til det.

 

I bunn og grunn så er det jo DU som har ansvaret for modemet, så strengt tatt så KAN de fakturere deg for det, men de burde ha opplyst om det på forhånd..

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er jeg som skal svi for det modemet som ble ødelagt?

Vel, du har ikke sikret deg mot slike skader i og med du ikke har overspenningsvern på linja di. Jeg mener det er eierens ansvar og sikre sitt anlegg mot slike skader som er påregnelige. Alt skal betales og betaler ikke du så ma alle andre catch-kunder betale for deg.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Nå er det nå slik at Catch ikke har lov til å ta betalt for andre varer enn det som er avtalt. Så du må sjekke kontrakten din med catch (vilkårene), der vil det stå noe om catch tar seg betalt for nye modem.

 

Og om det ikke står noe der, så burde du ha fått beskjed over telefonen. Har du ikke det, så vil jeg si at du skal slippe å betale. Men jeg er ingen ekspert.

Lenke til kommentar

Desdichado: det er ikke så lett å være hjemme hele tiden..

 

Alastor: Det står Tap eller uopprettelig skade på modem ADSL/SDSL

2 500,00.. men jeg har aldri fått noen beskjed om å returnere modemet eller.no dvs de har aldri prøvd å fikse det så vet ikke om skaden er opprettelig..

 

Men sist gang lynet slo ned så gikk maskinen og da fikk jeg 8000kr på forsikringen. er ikke dette noe som forsikringen kan dekke?

Endret av staf
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er jeg som skal svi for det modemet som ble ødelagt?

Vel, du har ikke sikret deg mot slike skader i og med du ikke har overspenningsvern på linja di. Jeg mener det er eierens ansvar og sikre sitt anlegg mot slike skader som er påregnelige. Alt skal betales og betaler ikke du så ma alle andre catch-kunder betale for deg.

:hmm: Det står helt tydelig i kontrakten at du er ansvarlig for modem. Har selv Catch linje og mener helt klart du må betale så lenge du ikke hadde overspenningsvern.

 

Som sagt "Alt skal betales" , og jeg ønsker ikke å betale for deg!!! :hmm:

Lenke til kommentar

Datautstyr burde ikke stå på ved dårlig vær, og er du ikke hjemme, så burde det heller ikke stå på.

 

Dette er nok din egen skyld. Mulig forsikringsselskapet kan hjelpe deg.

 

Prisen på et nytt modem var da litt høy, jeg vet at NGT krever 2500 kr for vanlig kabel-routere dersom de blir skadet.

 

Det er motivasjon nok til å ikke ødelegge dem :yes:

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

staf,

 

Det er helt riktig at et modem ikke burde slåes av og på hele tiden.

 

Da er vel dette sikkert noe som kan tas opp med forsikringsselskapet / telenor etc etc.

 

Var det 223 Volten om grilla modemet, eller var det telefonlinja ?

 

Overspenningsvern er uannsett å anbefale, men dersom det er telefon linja, er vel dette en Telenor sak.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått grilla ISDN boksen av lynnedslag, og det tok iallefall Telenor på sin kappe. Nå er ikke overspenningsvern for lynnedslag dvs grovvern så veldig billig akkurat heller, så det er vel litt drøyt å anta at alle har det i sikringsskapet sitt. Det finnes finvern for stikkontakt men det er ikke nødvendigvis bra nok for lynnedslag.

Lenke til kommentar

Telefonen forsvant ca 09-10 i følge naboen på en fredag. og pga helg måtte jeg vente på bravida som skulle komme på mandag. de fikset noe i en boks uttafor huset, så funka telefonen igjen men når jeg plugga inn strømmen på modemet så lyste alle lysene konstant og ingenting funka... når jeg fikk nytt modem var alt fucka og jeg ringte catch support og de fant ut at linja var skrudd ned til isdn speed. og måtte skru opp igjen.

Endret av staf
Lenke til kommentar
Du må nok dekke nytt modem selv, men prisen til catch er jo helt VANVITTIG. Send det tilbake og kjøp deg en router med ADSL inngang.

Hjelper ikke dette, siden Catch har egen type, altså vil ikke dette funke. Men at en så enkel boks skal koste såpass mye er rått. Catch tjener sikkert grovt på dette.

 

I tillegg vil han måtte betale, dersom han hadde sendt tilbake modemet han fikk, fordi han da måtte dekke modemet som han ødela.

 

Er ikke bindingstiden gått ut heller, må han regne med å måtte betale for abb. frem til bindingstiden går ut heller. Ingen nåde ifra Catch på dette punktet, er en grunn til at de går med overskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...