Gå til innhold

På tide å null-stille forumet ?

Anbefalte innlegg

Hadde det vært en ide å nullstille forumet på et eller annet tidspunkt ?

Slette alle poster og begynne på nytt ?

Greit nok at det kommer nyheter og nye produkter, det er vel mer linket til selve hardware.no, men når det gjelder forumet så er alt og allting allerede diskutert.

Nye brukere med helt gode spørsmål blir ofte avfeid med at svaret ligger i en tdligere post, eller på google. Dersom svaret ligger i en tidligere post eller på google, er det vel rent lite behov for et forum i det hele tatt. Det er en del brukere som har denne holdningen. De sitter med doktorgrad i å foreslå søking eller har 10 ^ 32543 antall bokmerker til gamle poster som de disker opp med.

Et annet moment, er at 75 % av alle poster som er eldre enn 2 måneder, ofte linker til sider / produkter / whatever som ofte er flyttet eller ikke er tilgjengelig lenger. Dette gjør gjenbruksverdien av de aktuelle postene minimal.

Blanke ark og farvestifter til.....

Mvh, Ulkesh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns ikke dette var en kongeide akkurat....

Har vel ikke noen spesifikk grunn, men en kunne vel være

at å nullstille hele forumet ville føre til svære problemer.

bl.a at f.eks stickyes ville forsvinne.

En mulighet er jo at disse kunne få være igjen, men....

....hva med alt annet? Da tenker jeg spesielt på aktive emner,

alle disse emnene forsvinner...

Ok kanskje ikke de forsvinner heller, men hva hvis noen

har kjøpt et gammelt spill og vil ha litt hjelp med det og vil søke

finner han ingenting, fordi de gamle trådene om spillet ikke finnes!

Og kanskje han ikke våger å starte nytt emne fordi han er redd

enkelte kanskje kan komme til å skrive:

Spiller du det spillet :lol: n00b.........
du må jo spille *navn på spill* da, det er mye kulere!

Selvfølgelig, jeg sier ikke dette vil skje, men det er jo en viss mulighet for at

folk vil tenke det og at det kan falle uheldig ut i andre sammenhenger.

Det samme kan gjelde hjelp med en gammel Pc o.l

En mulighet er at alle gamle poster ble sendt til et arkiv,

(som de jo egentlig gjør allerede ;) ) Men at moderatorer o.l ikke kunne stenge tråder, selv om det var en veldig lik tråd i arkivet.

Er vel ikke så veldig gode grunner dette her,

men å slette alle gamle poster o.l vil føre med seg STORE problemer/ulemper

det bare vet jeg!

TSP :)

Lenke til kommentar

Mener fortsatt ikke det ville være en god ide @kd

et forslag kunne evt. være å legge tråder i et arkiv,

der man ikke kunne svare på poster og moderatorer kunne heller ikke henvise

til postene for deretter å stenge den nye tråden om det samme.

TSP

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men herregud (unnskyld) for et forslag! :ohmy:

Du må da være sinnsyk, ville vært det samme som å si "Ja, nå skal alle i Norge brenne alt som finnes av leksikon, slik at vi kan begynne på nytt." Selv om det er masse stoff her som er utdatert med døde linker, så betyr ikke det at de ikke er brukbare. Det er tross alt et forum, der folk har SVART på poster, så det å lese gjennom gamle poster kan læres av.

Men er litt enig i det med at nye poster ikke skal stenges med beskjeden "Det finnes en post om dette fra før, <link>"

Å resette forumet tror jeg aldri kommer til å skje, er for mye arbeid lagt inn i alt, og hvem skulle sortert ut hva som ikke skulle blitt sletta isåfall? Ikke meg hvertfall :!:

Lenke til kommentar

Dummeste (ingenting personlig) eg har høyrt. Nevn ein fordel med å gjere noko slikt som veg opp for tap av ekstremt masse informasjon takk. Har eg eit problem, søker eg først, men om dette ikkje er mulig pga. at trådane er sletta, kva då? Forumet tar ikkje stor plass..

Huff...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Lurer på hvorfor ellers det blir lagt vekt på masse backup osv, hvis du plutselig en dag skulle finne på å leke supermann med delete-knappen.

Nei, foreslår at denne posten stenges, og gjemmes så langt vekk som mulig slik at ingen trenger å tenke på at noen vil terrorisere vårt kjære forum...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (ikkeno @ 03/02/2005 : 19:57)
Et lite spørsmål fra meg:

Hvorfor kan vi ikke slette registrerte brukere som har under 10 poster og ikke har vert innlogget på et år..?

Les min forrige post også... Det finnes ingen tryllekunst i forumet som sier "delete all users that has not been online for a year, and has less than 10 posts"

Det ville blitt et sykt arbeid det også. At brukerne ligger der uten å bli brukt ville jeg ikke trodd skulle skape problemer for serverne, så hvorfor ta på seg et slikt stort arbeid til hvilken nytte?

EDIT: Næ? Det ble så stille :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Pepsien, jeg spurte ikke deg.

Du kan umulig sammenligne dette forumet med alle norges leksikon, 30 % er egentlig bare tullball her. (no offence til HW).

Slette alt er muligens tullete, men alt over 2 år burde avlives, unntatt sticky / worklogs etc etc.

Uannsett, bruksverdien på 2 års gamle poster er minimal, og skaper kun ekstra arbeid og pes ved backup av forumet.

Det er bare et forslag, men jeg vil gjerne høre hva en admin synes ?

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

En admin synest at det vil ta mer tid å slette gammelt søppel en det er nødvendig. Skulle vi trenge å slette brukere / poster etc så vil vi gjøre det når det trengst. Noe som ikke er nødvendig nå, av den enkle grunn at vi ikke har noen problemer nå grunnet mange poster etc..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...