Gå til innhold

Plassering av radiator

Anbefalte innlegg

Jeg skal vel snart ha vannkjøling, og har lest mye om det her på forumet.

En ting som forundrer meg er at så få eller ingen plasserer radiatoren UTENPÅ kabinettet (f.eks. oppå). Viftene kan jo være på innsiden.

Dette ser kanskje ikke så bra ut, men for de av oss som har pc'n under pulten spiller det liten rolle. Poenget er jo at med radiatoren på utsiden kjøles både radiatoren og alt på innsiden av kabinettet bedre !

Hvorfor er ikke dette mer populært ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor lage noe stort når du kan lage det lite? :p

Det er ikke noe i veien for å ha den på utsiden. Fordelen med å ha den på innsiden (hvis man har plass) er kortere avstand mellom komponentene, man får enkelt festet radiatoren, den ligger bedre beskyttet og at det ser bedre ut (?).

Personlig har jeg min rediator på innsiden øverst i kabinettet. Det er den eneste plassen den passer :)

Ellers er det slik at jeg må ta av toppen på kabinettet for å åpne døren på siden (skyvedørprinsippet, veeeeldig praktisk), bak er det fullt av ledninger (duh), foran er det masse plast :no: , så den eneste plassen jeg kan ha den utenpå er på "baksiden" av hovedkortet, og da måtte jeg hatt den stående ut fra kabinettet for å få luft-gjennomstrømning (kan jo lage hull i kabinettet, men nytter lite når platen hovedkortet er montert på er ca 0.5 cm bak dette). Så... jeg har den inni ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...