Gå til innhold

Xerox 19" LCD XA7-19I erfaringer ?


arr1000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer med godt valg!

 

Gi tilbakemelding når du får den.

 

:thumbup: Shonah

Har da hatt 19" xerox skjermen i et par dager og har flg erfaringer..

 

Sitter til daglig på en Eizo 19" F67 på jobben. Dette er en CRT monitor.. Jobber med trykksaker og bilder i en veldedig organisjasjon, så er avhengig av korrekt fargegjengivelse og et behagelig bilde som jeg kan sitte på 8 timer i strekk uten å bli sliten i hodet. Har vært meget fornøyd med denne skjermen selv om den begynner å dra på åra. Hjemme har jeg hatt en laptop i 1400x1050 oppløsning. Nå har jeg benyttet meg av Netshop sitt "dinside.no-tilbud" og la til litt ekstra for å få xerox skjermen og et ultrax flat tastatur.. (noe som er en fin kombo design-messig)

 

Noen punkter:

 

De litt dårlig tingene først.....

 

*Førsteintrykket på Xerox skjermen var at 1280x1024 var litt lav oppløsning.. Har vært vant til å kjøre høy oppløsning i mange år og syntes det nesten var som å komme på en 17" i 1024x768.. Men på den annen side så kan jeg ha skjermen lenger fra meg og det føles ganske bra, men litt liten plass på skjermen. (liker å ha ca hundre vinduer og programmer oppe samtidig og ha full oversikt over alle sammen :-)

 

*Skjermen flimerer litt når den starter opp i ca 2 minutter, men det er ikke spesielt plagsomt..

 

*Glassplaten utenfor reflekterer litt for mye hvis man har mørke bilder.. Men på en eller annen måte så ser man forbi det etterhvert og "glemmer" refleksjonen og da er det faktisk vanskelig å finne den igjen.. snodig.

 

*Den er nesten litt for bra og skarp på en måte. Man ser lettere når bilder er komprimert dårlig på nettsider og slikt.

 

*En filleting, men synes det er litt kjedelig at man må slå av skjermen helt.. Hvis ikke så står det blå lyset å blinker hvis man f.eks slår av maskinen eller lar den gå i dvale..

 

 

*Oppsummering dårlige ting: Er stort sett filleting.. Oppløsningen er det som "plager" meg mest, men tror jeg kommer til å bli vant med det rimelig fort.

 

 

 

De bra tingene:

 

*Ingen døde pixler! (hadde det på laptoppen og det er driiiiitkjedelig.)

 

*Fargegjengivelsen er meget sterk og det er mye PANG i fargene.. Ultra klart bilde og lite gjennomskinn. Det svarte er nesten svart.

 

*Er 5 stk av mine venner som ikke er noe spesielt data interessert som har sett skjermen og alle er "WOW" --"jævlig fin/fet/kul/lekker/delikat skjerm" Og der er jeg enig selv. Synes den er veldig fint utformet og den virker ultra solid med metall fot og den er tung og god.

 

*Til tross for refleksjonen i glassplaten, så er glassplaten en jævlig fin greie. Jeg absolutt hater når jeg får fingermerker på skjermen (ignorante venner som absolutt skal peke på alt mulig :roll: ) Skjermen kan man da bare vaske med vann og alle slags midler man vil og den er like fresh igjen!

 

*Menyene for instilling av skjermen er helt greie og enkle å forstå.

 

*Er dvi kabel med! (noe som ikke er så vanlig etter som jeg forstår)

 

*Angående spilling InitialC: Den funker som bare det! Nå har ikke jeg opplevd en dårlig LCD skjerm til spilling, men merket null niks av etterslep og alt det der. I forhold til en CRT skjerm så tror jeg at man ikke merker mye forskjell. Er jo bare 8ms og det burde ikke være noe problem.

Kjøpte HalfLife 2 igår og klarte ikke å legge det fra meg før kl. 01.00 i natt.. (phuu, det var fett gitt, selv om jeg ikke er no spesielt spill interessert. Var mest opptatt av å se hvor bra graphic'en var)

Jeg tror du trygt kan kjøpe denne til gaming.. Fett med 19".. Stort bilde og man lever seg veeeldig inn. Gleder meg å komme hjem fra jobben idag gitt!

 

*Har ikke satt opp fargeprofiler og justert ting ennå, men det er nesten så jeg ikke tror det er nødvendig. Alt ser jæskli bra ut. :D

 

*Ganske bra pris!

 

 

Oppsummering bra ting:

 

Stor WOW-faktor.. Fet design. (jeg er i overkant designinteressert og dette ER god design) Bra med glassplate. Bra pris. Generelt veldig fornøyd og litt stolt :yes:

Også bra levert av Netshop! Fikk den dagen etter jeg bestilte og med sjokolade på kjøpet :p

 

 

 

 

 

Ok.. ble litt lenger enn jeg trodde det innlegget her. Kan anbefale denne skjermen til tross for at jeg ikke har så god erfaring med andre LCD skjermer.

 

Løp å kjøp ( eller sitt å trykk deg frem på netshop sine sider og sitt med visa kortet klart)

 

:D

Endret av stigeredoo
Lenke til kommentar

Takk for fin tilbakemelding!

Mye der man sikkert kjennerseg igjen i viss man har kjøpt skjermen. Personlig så har jeg lite eller ingenting flimmer, hverken ved oppstart eller viss skjermen har stått på en stund. Kan være skjermkortet..eller for drøy overklokking. Kansje prøve den på en annen maskin viss du har mulighet.

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Kan være skjermkortet..eller for drøy overklokking. Kansje prøve den på en annen maskin viss du har mulighet.

 

 

:thumbup: Shonah

Ja, god idé, skal prøve den med lappisen min..

 

Er ikke noe som er overklokket, så det er det nok ikke.. Men dette er som sagt en minor thing.. (ahh.. gleder meg til å komme hjem å spille litt.. Vår og fint vær? - fuck it. :!: )

Lenke til kommentar

jeg spiller for tiden StarWars:Republic commando , World of Warcraft og Brothers in arms.

Ingen problemer overhodet med noe slags "synsforstyrrelser" :thumbup:

 

Og jeg kan bekrefte at skjermen har en rimelig høy WOW faktor.

 

Jeg er stort sett enig i det stigeredoo sier , men har ikke sett noe til noe slags flimring. Jeg plages derimot med en pipelyd som varer en liten stund etter at jeg har slått på skjermen.

Men denne fader seg selv bort.

Lenke til kommentar
denne pipelyden er irriterendes... på digital impuls sies det at den skal være der, men jeg tviler.

Hvem lager ny skjerm med pipelyd da? LOL

 

We must habe eines pippelyden i das grose flasseskjerme.

das must be eines hoyfrekvent plagendes lyd.

 

Ja , jeg synes jeg hører Xerox sine ingeniører når de laget skjermen , og hvis den skal være der (ifølge Digital Impuls) så må det jo være noe galt med min skjerm , for lyden forsvinner jo etter en liten stund.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Denne utrolig skjermen er enten xerox største flopp eller hvertfall ikke langt unna.

 

I går tok den kvelden, ikke noe signal...ikke noe rød xerox logo ved oppstart...det blåe lyset blinker..kom masse vertikale fargede striper over skjermen. :thumbdown:

 

hatt denne pipelyden siden 21 mars, da den ble kjøpt. nå er det nok. orker ikke mer av denne skjermen.

Lenke til kommentar

Fått ny skjerm nå... :w00t: når jeg tenker meg om så kan kanskje folk missforstå når jeg sier pipelyd...det er mer en slags lav suselyd.... den er lav, men lell veldig hørbar.

Snedige greier... :hmm:

 

Håper denne skjermen ikke dør etter 2 uker :cry:

 

Suselyden er på den nye skjermen og. Første gangen jeg skrudde den på suste det i 5-6 minutter :cool:

Lenke til kommentar

pipe lyden går vekk (vertfall her) etter ca 1 min bruk..kan være at komponentene inni skjermen går gjenom en test etc jeg vet da faan..

 

ikke noe jeg kan klage på..fargene er noe av det bedre jeg har opplevd..kjøpte inn en skjerm til jobben også..orker ikke tenke på hva slags merke det var..men den var dyrere og dårligere en Xeroxen min

Lenke til kommentar
Ja den xerox er rett og slett digg... kan alltids leve med den ulyden når skjermen skrues på, bare den ikke dør som den forrige xeroxen...den holdt nøyaktig i 2 uker og stod på omtrent 5-8 timer hver dag.

 

krysser fingrene :innocent:

Det var da som pokker så uheldig du skulle være. Piping på den nye og...

Har du mulighet til å prøve den på en annen maskin. Nå vet ikke jeg...men kan det være en kompomnent f.eks. skjermkortet som er årsaken?

 

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...