Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådlaust nettverk for to etasjar


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har null peiling på trådlaust nettverk, og spør difor andre...

 

Me har to leiligheiter. Sjølv bur me i den øvste, medan me skal leiga ut den i underetasjen. Eg vil setja opp eit trådlaust nettverk som fungerer i begge etasjane, helst med ei eller anna form for sikkerheit slik at uvelkomne ikkje kan logga seg på.

 

Me har ingen stasjonære pc-ar som står på døgnet rundt (er det naudsynt?).

 

Kva treng eg til dette nettverket? Det bør helst vera så rimeleg som muleg. Skal kun nyttast til å dela ADSL + evt filoverføringar innad i nettverket.

 

Takk for alle innspel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mellom to etasjer fungerer det fint.

Jeg har mitt accesspunkt i kjellern og har nesten fult signal oppe i andre enden av huset..

 

Sikkerhetsmessig så kan du jo skru av ssid, da sender den ikke ut signal om hvor den er (lett forklart).

Legge på mac adressefiltrering, slik at du bestemmer hvem som får koble seg på.

Og om du vil så setter du på WPA, slik at trafikken blir kryptert.

 

Filoverføring er heller labert, thruput (hvor mye data den klarer å trykke igjenom) pleier å være dårlig...

 

Håper dette hjalp :o)

 

Mvh

Sp33D

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar
Eg ser at det berre er 4 LAN-portar. Betyr dette at det berre kan koplast 4 maskinar på nettverket om gongen?

 

det med fire LAN porter er at det kan kobles fire pc`er direkte på routeren med kabel. de fleste routerne nå om dagen kan ta over 100 klienter

 

 

EDIT: skrev 1000 i stedet for 100 :blush::blush:

Endret av Entonic
Lenke til kommentar
Klarar ikkje heilt å sjå kva som er skilnaden på wrt54g og wrt54gs. Er det nokon som kan forklara meg det?

WRT54GS har dobbel så mye minne som det er i WRT54G, (raskere under stor belastning) har begge rutere og merker ingen forskjell til mitt bruk som er to trådløse og to kablede maskiner til surfing, msn og litt fildeling + IP telefon.

 

Dette er trolig den beste trådløse ruter du kan få kjøpt til en rimelig penge, koster fra 6 til 700kr for WRT54G. Mer info finner du her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...