edge Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Memory Type PC800 or PC1066 RDRAM (non-ECC) Memory connectors four Memory capacities 64-, 128-, 256-, and 512-MB non-ECC Minimum memory 128 MB Maximum memory 2 GB for PC800 1.5 GB for PC1066 Memory type PC 1066 (non-ECC) only on computers with a 533-MHz system clock speed PC 800 (non-ECC) on computers with either a 400- or a 533-MHz system clock speed Memory speed PC800 40 ns or faster PC1066 32 ns or faster BIOS address F8000h Dette er faktaene soms tår på Dell.no Det jeg lurer på er hva non-ECC er for noe... Noen smartinger som kan si hva det betyr? På forhånd takk:) Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 *utålmodig* Ingen som kan hjelpe? Sorry hvis jeg maser med vil prøve å få fixa maskina mi så jeg slipper all hakkinga i spilla mine Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 *utålmodig* Ingen som kan hjelpe? Sorry hvis jeg maser med vil prøve å få fixa maskina mi så jeg slipper all hakkinga i spilla mine Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 non-ECC betyr non-Error Correcting Code. Dvs at dette er ram som ikke har denne egenskapen. ECC ram er oftest brukt på servere og systemer som har svært høye krav til stabilitet. non-ECC er mao vanlig ram for desktops osv. Egentlig er non-ECC og unbuffered litt tåpelig å ha med i en produktbeskrivelse av ram. Blir nesten som en bilannonse der det står "non-Turbo, unairconditioned" Ditt hk benytter altså RDRAM (Rambus) uten ECC Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Tusen takk Sitter å ser på litt forskjellige og har funnet noe.. 512 Mb Så lurer jeg på med det jeg skrev i sted... Passer dette minnet i min maskin? Isåfall igjen... Er dette bra? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Den skal passe ja, såfremt du har ledige ramslots på hk'et Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Har 2 ledige, men det står 2 chipper der uten noe på..:/ Det er bare grønne greier med noen ytterst få nagler i.. Tror selv det bare er noe som står der så det ikke samles støv der Yeye! Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har 2 ledige, men det står 2 chipper der uten noe på..:/Det er bare grønne greier med noen ytterst få nagler i.. Tror selv det bare er noe som står der så det ikke samles støv der Yeye! Takk for all hjelp hehe.. de 2 grønne chippene er der for å føre strøm videre i kretsene.. Rambus er litt sær, funker kun parvis og alle slots må være fyllt opp .. De 2 grønne greiene uten noe fingfjongeri er vel placeholders, og er nødvendig for at pc'en din skal starte i det store og hele med kun 2 rambrikker (med mindre du erstatter de to grønne med RAM, da blir de plutselig omgjort til støvsamlere ) Rambus er forøvrig en utgått minnetype, har selv pc800 minnebrikker, og en av dem er nå blitt vrang.. Kingston nekter å erstatte den selv på garanti da de sluttet å produsere denne minnetypen i fjor, og således ikke har denne typen minne på lager lenger litt off-topic, men pytt =) Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 hehe God luck with your fucked upp chip.. neida Men løkke te Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg siterer meg selv: Jeg ser at du er ny på forumet, så jeg skal endre emnefeltet for deg denne gangen. Husk å lage et beskrivende emnefelt neste gang. Pga dårlig topic og dobbel bumping stenges denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg