Cuneax Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Nå har den svenske SIBA-direktøren blitt funnet i live, og bra er det. Men hvorfor får denne saken så mye oppmerksomhet mot andre kidnappingssaker? Mediene antyder her at liv ikke er like mye verdt, selv om de påstår at de mener at liv er like mye verdt. Endret 3. februar 2005 av cun Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Denne saken er spesiell på grunn av at den er den første av sitt slag i skandinavia... thats it. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Da han ble kidnappet, opplyste politiet om at de hadde ca. 100 personer som jobbet med akkurat den saken... Tror ikke de hadde brukt så mye ressurser på Ola Nordmann for å si det sånn... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Det er ufattelig urettferdig. Det beviser at myndighetene er hyklerske. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Når politimannen Arne Sigve Klungeland ble drept i NOKAS-ranet ble det straks etterforsket mer enn en vanlig drapssak... var dette også galt? Jeg mener ikke det, og jeg mener ikke at det er galt i dette tilfellet heller. For det første er dette en kidnappingssak som innebærer utpressing og en tidsfrist for død og liv. I vanlige kidnappingssaker finner man raskt ut hvem gjerningspersonen er, og som regel er det en forsmådd forelder som ønsker samvær med sitt barn... Endret 3. februar 2005 av GolfBag Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Rikinger blir oftest bortført for å få løsepenger. Om kidnapperene får pengene og går fri, er dette et klart signal om at metoden virker og man får mange fler kidnappinger, derfor er det viktig å bruke en del ressurser på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Når politimannen Arne Sigve Klungeland ble drept i NOKAS-ranet ble det straks etterforsket mer enn en vanlig drapssak... var dette også galt? Det synes jeg er helt uproblematisk. I mine øyne er et angrep på en politimann ikke bare et angrep på et menneske, men på samfunnet som en helhet. Følgelig må slikt vies mer oppmerksomhet. Rikinger blir oftest bortført for å få løsepenger. Om kidnapperene får pengene og går fri, er dette et klart signal om at metoden virker og man får mange fler kidnappinger, derfor er det viktig å bruke en del ressurser på dette. Enig. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Anbefaler alle i "faresonen" å tegne forsikring! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Anbefaler alle i "faresonen" å tegne forsikring! Og du er en av dem? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Anbefaler alle i "faresonen" å tegne forsikring! Og du er en av dem? Håper ikke det?! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Så samfunnets budskap er slik: "Vi er alle likeverdige, men egentlig ikke." Alright! Lenke til kommentar
alexf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Kidnapping av rike mennesker er et forholdsvis nytt fenomen, og jeg har ingen problemer med at denne saken får mye oppmerksomhet. Det skulle bare mangle at "ny" kriminalitet av denne typen blir tatt opp i media. Forøvrig er mannen nettopp funnet, og synes derfor denne tråden begår selvmord i første post. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Så samfunnets budskap er slik: "Vi er alle likeverdige, men egentlig ikke." Alright! Man kunne jo for eksempel opplyse om at Olga (79) kom seg trygt ut av taxien og inn i hjemmet sitt, da hun hadde vært på legesjekk på rikshospitalet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Man kunne jo for eksempel opplyse om at Olga (79) kom seg trygt ut av taxien og inn i hjemmet sitt, da hun hadde vært på legesjekk på rikshospitalet. Meget saklig. Tråden begår selvmord? Javel. Problemstillingen gjelder like mye for dèt. Det går ut på at samfunnet er hyklersk og at det ikke ser ut til å bry noen som helst. Dette hykleriet vil kun øke uten kritikk, og til slutt vil det kanskje spore av. Endret 3. februar 2005 av cun Lenke til kommentar
alexf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Meget saklig. Tråden begår selvmord? Javel. Usaklig og ikke helt riktig. Tar kritikk på det. At denne saken får mye oppmerksomhet er helt kurrant. Er også enig med deg i at media er hyklerisk. Noen mer enn andre. Et eksempel kan man se her: Jebsen får 110 millioner kroner for å slutte, som er riv ruskende galt. Jebsen får etterlønn for tapt arbeidsinntekt, samt pensjon. Det det derimot ikke opplyses om er at Jebsen har samlet Orkla-aksjer i en mannsalder. Da meldingen om Jebsens avgang ble sendt ut gikk Orkla-aksjene i været, og følgelig steg formuen til Jebsen betraktelig. Makan til pissegule nyheter skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Denne saken er spesiell på grunn av at den er den første av sitt slag i skandinavia... thats it. Det er det ikke. På sparket kan jeg nevne en episode for noen år siden hvor sønnen til en velstående svenske ble kidnappet. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 grunnen til at han får ekstra oppmerksomhet er sikkert fordi fyren er STYGGELIG RIK og eier en megadigerhyperpopulær elektrokjede som bar filialer i hele... tja ... skadinavia eller noe sånnt. og fordi man prøver å hindre at liknede ting skjer i nær eller fjern framtid. tror jeg Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Når politimannen Arne Sigve Klungeland ble drept i NOKAS-ranet ble det straks etterforsket mer enn en vanlig drapssak... var dette også galt? Det synes jeg er helt uproblematisk. I mine øyne er et angrep på en politimann ikke bare et angrep på et menneske, men på samfunnet som en helhet. Følgelig må slikt vies mer oppmerksomhet. Tullball. De som utførte NOKAS-ranet har ingen planer om å starte å rane gamle damer på Carl Berners Plass med AG-3. Politiet i Stavanger har satt seg selv i den nydelige situasjonen at de etterforsker andre lovbrudd minimalt. Det er et angrep på samfunnet. Ikke at en politimann ble drept, uansett hvor tragisk hendelsen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå