_HKH_ Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvorfor funker ikke dette? utrolig irriterendes, har jo vlc og windows media player, de klarer dette fint. Må jeg installere codecet som en plugin for iTunes og hvor finner jeg denne? finnes den i det hele tatt? ca. halve musikksamlingen min er i wma format, veldig irriterendes å ikke ha det i mediebiblioteket i iTunes. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Tenke seg litt om nå. Hva står WMA for? Jo, Windows Media Audio. Hvem har lagd iTunes? Jo, Apple. Du lot vel ikke jenter få leke med Legoen din da du var liten? Apple og Microsoft er ikke akkurat bestevenner, så å blande wma og iTunes kommer nok ikke på tale. Da må du nok bruke et eksternt program for å kode om til MP3. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 AFAIK kan vel iTunes importere WMA og i prosessen konvertere til et mer iTunes-vennlig format, kan det ikke? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 AFAIK kan vel iTunes importere WMA og i prosessen konvertere til et mer iTunes-vennlig format, kan det ikke? Å recode et allerede sterkt komprimert format til et annet sterkt komprimert format, er aldri lurt.. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Nei, men det er heller ikke noe man er tvunget til å gjøre. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 iTunes konverterer dem automatisk over til formatet man har definert i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 jeg har jo windows media player og VLC på ibooken og begge disse klarer fint å spille av wma. det burde absolutt gå an å lure iTunes til å klare det samme. Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) jeg har jo windows media player og VLC på ibooken og begge disse klarer fint å spille av wma. det burde absolutt gå an å lure iTunes til å klare det samme. Keep It All in iTunes Hvis du gjerne vil bruke iTunes, men allerede har brukt andre programmer til å bygge opp en musikksamling, har vi en løsning. iTunes kan importere musikk fra Windows Media Player, MusicMatch og alle andre programmer som bruker MP3, AAC eller WMA (ubeskyttet). iTunes 4.6 konverterer filer som er digitalisert ved hjelp av Windows Media Player i ubeskyttet format til AAC, slik at du kan spille dem fra iTunes eller iPod eller iPod mini. Når du importerer MusicMatch-biblioteket eller en annen MP3-samling, kan du velge om iTunes skal lage en kopi av biblioteket, eller om det skal bruke de eksisterende filene. Hvis du senere vil samle all musikken din, gjør iTunes det mulig å konsolidere biblioteket når som helst. Har til gode å høre om en løsning som lar deg lese av wma-filer i iTunes uten å konvertere dem først. Apple har sikkert lagt inn en sperre for dette. Akkurat som da Sony lanserte sine "mp3" spillere. Da måtte du jo også konvertere filene dine til atrac-formatet før du kunne høre på dem i det hele tatt. Endret 3. februar 2005 av eckmann Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 jeg har jo windows media player og VLC på ibooken og begge disse klarer fint å spille av wma. Mener du at det går an å få windows media player på mac? Koster dette noe? iTunes konverterer jo ubeskyttede .wma filer. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Windows Media Player er en gratis nedlasting til Mac, "sponset" av Microsoft. Problemet er at det suger så ubeskrivelig. Det bruker man kun til å se på wmv-filer som bedre spillere ikke kan ta seg av, gitt. WMP for mac er ikke helt så solid som for Windows. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Laster du det ned fra microsoft.com da eller? Never mind, jeg fant det. Det var på microsoft.com Endret 3. februar 2005 av SondreB Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 er ikke interessert i å konvertere noen filer, vil kunne spille de av. hvis ikke dette går i iTunes, finnes det alternative programmer med søkbar bibliotekfunksjon? noe winamp-lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå