josteinsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har nå et kabelmodem fra canal digital som står montert i helt "feil" ende av huset. Kunne tenke meg å koble modemet inn i en av de andre tv uttakene i huset, men ingen av de uttakene har den porten i midten (mellom radio og tv). Kan jeg bare kjøpe ett nytt kontaktpunkt og bytte det ut med det gamle slik at jeg får den ektra porten i midten? Så ikke hva installatøren gjorde den gangen han skiftet ut den boksen i veggen så jeg aner ikke hvordan de ser ut invendig eller hvordan det er koblet. Må jeg få en installatør i hus for å gjøre dette, eller kan jeg gjøre det selv? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 husker jeg ikke helt feil så går det en coax-kabel mellom uttaket i veggen og kabelmodemet. skal du flytte kabelmodemet holder det at du legger en coaxkabel fra uttaket i veggen dit du skal ha kabelmodemet.... Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Dreier det seg om kabelmodem som i sakte? er det ikke bedre å få nettverk over telenettet? Går vel raskere. hehe... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Det er nok en coax kabel ja, og i vegguttaket der modemet står så er det en slik kontakt midt mellom tv og radio uttaket. Problemet er at i de 2 andre uttakene jeg har i huset så er det kun tv og radio... ikke den coax utgangen. Da modemet ble installert for ett par år siden, så måtte installatøren bytte ut kontakten i veggen med en som hadde denne coax utgangen også, men jeg så ikke hva han gjorde og hvordan han fysisk koblet det nye uttaket. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Dreier det seg om kabelmodem som i sakte?er det ikke bedre å få nettverk over telenettet? Går vel raskere. hehe... nettverk over telenettet er vel ADSL, det er ikke det det er snakk om (ikke er det bedre enn kabelmodem heller ) Lenke til kommentar
rhumbor Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei! Jobber med montering av C.D. modem. Kontakten du har der modemet står er en såkalt MultiMedia kontakt,som gjør det mulig å koble til modemet i punktet. De andre kontaktene er egentlig like som MM kontakten med unntak av den tredje utgangen med unntak av at de slipper igjennom støy som kan forstyrre bredbåndsforbindelsen. Det er dermed ingenting i veien for å bytte MM kontakten med en av de andre kontaktene. Det du dog egentlig burde gjøre er å kontakte den lokale kabel tv installatøren for å få byttet de to gamle kontaktene til MM kontakt. Noe mer du lure på om dette så e det bare å sende meg en PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå