Gå til innhold

Billige xvid-spillere til stua, finnes de ?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne slike spillere i Norge uten hell i det siste.

Kjenner flere folk i utlandet som snakker om latterlig billige slike spillere, hvorfor er det så vanskelig å få tak i her eller finnes de ikke ?

Mener spillere til godt under tusenlappen.

Kanskje jeg er dårlig til å se på rett sted, håper derfor noen kan hjelpe meg. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en Xbox til rundt 1200 kr, sett inn en harddisk (500 - 1500 kr) og få den modifisert (400 - 600kr).

Da kan du spille alt av spill (bla. masse gamle klassikere på emulator som er gratis på nett), samt bruke den som en mediastasjon for avspilling av MP3, Xvid, Dvd, DivX, Svcd og hva enn du måtte ønske.

På min Xbox har jeg HD'en tjokka fullt av spill og jeg streamer alle filmer over nettverket, funker helt 110% smooth (filmene ligger da i et share på pc'en).

Det er VERDT prisen selvom det kanskje koster noen hundrelapper ekstra kontra å kjøpe noe som "bare" kan spille Xvid, etc. !

Lenke til kommentar
Kjøp en Xbox til rundt 1200 kr, sett inn en harddisk (500 - 1500 kr) og få den modifisert (400 - 600kr).

Da kan du spille alt av spill (bla. masse gamle klassikere på emulator som er gratis på nett), samt bruke den som en mediastasjon for avspilling av MP3, Xvid, Dvd, DivX, Svcd og hva enn du måtte ønske.

På min Xbox har jeg HD'en tjokka fullt av spill og jeg streamer alle filmer over nettverket, funker helt 110% smooth (filmene ligger da i et share på pc'en).

Det er VERDT prisen selvom det kanskje koster noen hundrelapper ekstra kontra å kjøpe noe som "bare" kan spille Xvid, etc. !

Enig der! Xbox'en er en rå multimediamaskin!

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Litt over tusenlappen, og midlertidig utsolgt på Asono sine sider, men Asono DVDX70 skal vistnok være en meget lekker og god spiller. Har siklet over denne selv i lengre tid.

Test på DinSide.no.

Min anbefaling er å spare litt mer penger, og heller betale 1200kr for en spiller som faktisk er god. Spillere til godt under tusenlappen er vel ikke helt i toppsjiktet når det gjelder kvalitet vil jeg tro... :hmm:

Lenke til kommentar
Litt over tusenlappen, og midlertidig utsolgt på Asono sine sider, men Asono DVDX70 skal vistnok være en meget lekker og god spiller. Har siklet over denne selv i lengre tid.

Test på DinSide.no.

Min anbefaling er å spare litt mer penger, og heller betale 1200kr for en spiller som faktisk er god. Spillere til godt under tusenlappen er vel ikke helt i toppsjiktet når det gjelder kvalitet vil jeg tro...  :hmm:

Jeg har selv den spilleren ifra Asono.. Og kan ikke si annet enn at det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort! Virkelig en helt genial spiller :thumbup:

Lenke til kommentar
clas ohlson :love:

Hos Clas Ohlson bør man helst ikke kjøpe noe mer avansert enn strips og skruer om man er kvalitetsbevisst... (om du vet hva du gjør kan du jo driste deg til å kjøpe noe mer avansert, men da bør du ha informasjon om produktet fra før av, maaange av produktene de fører er rett og slett c-r-a-p) Liker egentlig Clas Ohlson veldig dårlig... de markedsfører seg som om de var billige, men de har gode margin på mange av produktene sine, det er jeg overbevist om... (de har f.eks. drittmus/tastatur av ukjente merker til samme pris som de store merkene)

Lenke til kommentar

Enig der! Xbox'en er en rå multimediamaskin!

den burde jaggu meg værra "rå" med tanke på hvor stor den er og! huff, nei..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Test på DinSide.no.

Min anbefaling er å spare litt mer penger, og heller betale 1200kr for en spiller som faktisk er god. Spillere til godt under tusenlappen er vel ikke helt i toppsjiktet når det gjelder kvalitet vil jeg tro...  :hmm:

Jeg har selv den spilleren ifra Asono.. Og kan ikke si annet enn at det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort! Virkelig en helt genial spiller :thumbup:

Hmm er ikke helt enig.

Først nå i 2005 med siste bios at den har funket slik den burde på subtitles og xvid.

Pluss spooling. Men lekker er den, det skal den ha..

og fortsatt klarer den ikke subtitles bra.. maks 60 tegn, men de håper på å få ut en bios nå i mars/april tror jeg.

Bruker dessuten litt lang tid på å laste cd'r og avgjøre formatet.. irriterende når man bare vil dytte inn en cd for å spille musikk..

Sitter akkurat og lurer på om jeg ikke skal prøve meg på en db 1500 med trådløst nett :-)

/vonGrepa

Lenke til kommentar

leter også etter en DVD spiller som "tar alt". Jeg ble med en gang interessert i Kiss DB 1500 pga streaming med RJ45 fra PCen. Vil jeg kunne bruke Kiss DB 1500 som et mediasenter og streame alle typer filmformater og evnt. musikk/bilder osv?

Så litt nærmere på Kiss DB 1500 med trådløs nett men har personlig dårlig efaring med B standard og streaming. Kiss DB 1500 kommer med B trådløs ifølge MPX.no.

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
leter også etter en DVD spiller som "tar alt". Jeg ble med en gang interessert i Kiss DB 1500 pga streaming med RJ45 fra PCen. Vil jeg kunne bruke Kiss DB 1500 som et mediasenter og streame alle typer filmformater og evnt. musikk/bilder osv?

Så litt nærmere på Kiss DP 1500 med trådløs nett men har personlig dårlig efaring med B standard og streaming. Kiss DB 1500 kommer med B trådløs ifølge MPX.no.

Kiss DP 1500 kommer både med trådløs mulighet (kun støtte for ett kort) og vanlig kabel tilkobling.

Det er en bunch med problemer knyttet opp mot det trådløse, men jeg antar at kabel fungerer som en drøm.

Det er kun støtte for en type trådløst nettverks kort. ZyXEL ZyAIR B-120. Litt lav hastighet, men det duger. Problemet er dog kompabilitet. KiSS sier selv følgende:

"With some routers it is not posible to conect.

We recoment that you check if there exist any firmware upgrade for your router.

We also know that with D-Link it is not posible to maninain a stabel connection and bothe the DP-1500 and the D-link will behave unstabel"

Spør du meg så høres det ut som laber driver støtte for kortet, men det hjelper jo fint lite ettersom jeg sitter med en Dlink 624+

Jeg har dog klart å få det til å funke innemellom, er litt av og på men når det virker virker det forholdsvis bra.

Streaming av familie filmene i xvid og divx format funker helt supert også sammen med evt tekster.

Via web radio funksjonen får du dessuten tilgang til 6585 radio stasjoner pr 22.2.2005.. det var jo unektelig ganske kult..

Forøvrig funker spoling i divx og xvid ekstremt dårlig også med siste firmware installert.. Her har KiSS enormt mye å lære av ASONO som har meget bra spoling..

En annen blemme de har gjort er å plassere to sterke blå lys i fronten, i motsettning til på ASONO spilleren har jeg ikke funnet noen måte å skru dem av på.. det forstyrrer når man skal se på tv'n

Alt i alt ligger jo DP spilleren milevis bak i design sett i forhold til ASONO, men trådløst nett gjorde at jeg valgte å kjøpe den når jeg trengte en spiller nr 2.

Hvis du bestemmer deg for en DP 1500 så husk å laste ned en annen software til pc'n enn den orginale pc-link til KiSS for den suger esler i helvete.

Jeg er ganske fornøyd med http://www.ezlinkng.com/.

Lykke til med kjøpet uansett hva du bestmmer deg for!

EDIT: Ja den kan vise bilder og musikk og alle fil formater av video som jeg bruker hvertfall.

/vonGrepa

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar

Først av alt vil jeg anbefale deg å spørre på www.avforum.no, og ikke her. Men siden du først spør her kan jeg jo hjelpe :)

Philips DVP632 Til ca kr 800,- Er den spilleren jeg endte opp med i dag. Denne fungerer veldig godt om du har en CRT skjerm/liten flatskjerm. Har du derimot en TV skjerm med DVI inngang ville jeg valgt en prisklasse høyere. (noe jeg selv vil når jeg får plasmaen min)

Har du flat skjerm er jeg litt usikker, men Samsung DVD-HD945 er jo oppfølgeren til EISA vinneren i fjor. (og derfor en meget god spiller) Denne koster ca 3000kr. (finnes sikkert billigere)

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...