magnaral Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hei Jeg kjøpte for et drøyt år siden 3 stk. Seagate Barracuda 160 GB disker, men i det siste så har den ene begynt å oppføre seg snodig. Det begynte da jeg skulle reinstallere Win XP for noen uker siden. Etter reinstallasjon sto endel filer oppført med 0 i størrelse og de var ikke lenger brukbare. Etter en gjennomgang av disken ble det konstatert skadede sektorer. I går slutter plutselig Norton Systemworks å virke, med begrunnelse i at det er et par nødvendige filer den ikke lenger kan finne. Når jeg så går inn i programfiler-katalogen, er alle undermappene med bokstaver etter N i alfabetet forsvunnet. Jeg får likevel åpnet f.eks. Winrar, som lå under \programfiler\winrar selv om jeg ikke kan se katalogen den ligger i i windows explorer. Etter å ha reinstallert Norton Systemworks fungerer det imidlertid som det skal. Er det grunn til å frykte at denne disken kanskje kollapser fullstendig i nær fremtid? Dette bør vel uansett være en garantisak? Alexander Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Prøvd dette? Disk diagnose verktøy fra seagate Seatools Lenke til kommentar
magnaral Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Nå kjørte jeg ikke en fullstendig overflatetest, men fant ikke noe galt når jeg kjørte noen av de andre testene. Kan det være feil med annen hardware som skapt denne merkelige oppførselen. Alexander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå