drbass Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hei jeg har endelig fått 12 v leds fra 3dfx cool, men det jeg lurer på er følgende: På en hdd strømkontakt som går fra psu er det en gul to svarte og en rød...hvis jeg ikke husker feil. Hvis man skal koble på leds på denne kontakten trenger man bare å bruke den gule og den ene svarte (samma hvilken). Har jeg rett? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Den vil ikke blinke vis du kobler den direkte på 12V. du må koble den enten på selve harddiksen (Noen harddisker har led på seg) eller hovedkortet. Hovedkortpluggen for powerled og hd er 5 V. Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 I molexkontakten: Gul = +12v Rød = + 5v Sort = Jord _________________ Kjede seg i sommer? Nei *fram med drill og sag* [ Denne Melding var redigert av: |Flame| på 2002-06-18 18:08 ] Lenke til kommentar
drbass Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 WTf..når jeg testa å ta den motstanden på ledsen og koblett denne til 12v og den andre pinne til 5v, kortslutta jeg hele pcen Hva kan grunnen være? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 du kobla feil, du må koble rød og svart eller gul og svart inn på led, hvis du kobler rød og gul får du kortslutning. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Hva er det du prøver å oppnå med å kobble leds rett på psu kontakten ? Er det ikke bedre å bytte ut eller parallel koble (sjekk om hovedkortet tåler strømmen) den nye led'en med gamle leds? Som nevnt vil for eksempel ikke en hd led blinke selv om du kobler den på "mellom" hd'en og psuet (det vil forøverig ikke hd'den like heller da du vil serie koble dette hvilket fører til spenningstap på hardisken (Bad Thing [tm])). Just my 0.000002 cents Lenke til kommentar
drbass Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Det er ikke det som er meningen, ikke det grann. Jeg har noen leds som jeg vil montere et sted og skal ha strøm til disse. Det er den eneste grunnen. Jeg har allerede byttet hdd og power ledsa i fronten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå