Gå til innhold

9800xt eller x800pro

TERHEJ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig kjøp med 2000 spenn for 9800XT..Ta i betraktning at for 3-400 kroner mindre får man ett 6600GT som er en god del bedre..Og spytter man inn en 500 lapp ekstra igjen så får man et bedre kort enn 6600GT..I prisrekkefølge skulle vel 6600GT byttet plass med 9800XT i forhold til ytelse..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

ja, har skjerpa meg nå! var veldig veldig VELDIG dårlig eksempler :blush: :!:

jeg bomma skikklig med forklaringa!

Det du sikkert mener, er at X800 Pro er halvannen gang så bra som 9800XT, og at 9800XT altså er 2/3 så bra som X800 Pro

ja det var det jeg mente ;) vlei bare veldig feil forklart!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
nei det kortet er ikke i nærheten av dobbelt så bra! det er bedre pga klokkehastighet, og 4 flere pipes, men da resten er tilnærmlig likt KAN det ikke være dobbelt så bra  :thumbup:

Det er flere vikitge forskjeller enn det som bidrar til ytelse forbedringen.

- Mer effektiv minnekontroller.

- Trilinear optimalisering.

- Opptil dobbel så høy z komprimering.

Videre så har vi også PS2.0b/VS 2.0 extended og 3Dc for de spillene som tar nytte av det.

Med høy oppløsning og AA/AF er den i noen tilfeller ikke så langt ifra dobbel så rask og i Doom3 kan den faktisk være over dobbel så rask grunnet den mye høyere z ytelsen til X800Pro.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
nei det kortet er ikke i nærheten av dobbelt så bra! det er bedre pga klokkehastighet, og 4 flere pipes, men da resten er tilnærmlig likt KAN det ikke være dobbelt så bra  :thumbup:

Det er flere vikitge forskjeller enn det som bidrar til ytelse forbedringen.

- Mer effektiv minnekontroller.

- Trilinear optimalisering.

- Opptil dobbel så høy z komprimering.

Videre så har vi også PS2.0b/VS extended og 3Dc for de spillene som tar nytte av det.

Med høy oppløsning og AA/AF er den i noen tilfeller ikke så langt ifra dobbel så rask og i Doom3 er den faktisk over dobbel så rask grunnet den mye høyere z ytelsen til X800Pro.

Takk for alle gode svar og argumenter :yes:

og går for x800 pro kortet.

9800xt kortet kom i posten i dag gitt, får vel bare sende det i retur ;)

Lenke til kommentar
leste over det jeg hadde skrivd, og skjønte at det kanskje var "litt" dumt skrivd  :blush:   :thumbup:
For å kverulere litt ekstra, så sier du her at untatt klokkehastighetene, så er resten likt. Det var dette jeg reagerte på

yes, men endra på det. er jo alltids noen(du i dette tilfeller ;) ) som ikke forstår helt hva jeg mener(pga at jeg skreiv dumt denna gangen)

det jeg mente med 1/2 var at 9800xt yter 50% av x800pro. altså at det yter halvparten så mye, men ikke at x800pro yter det dobbelte av 9800xt

Så det du sier er at 9800xt yter 50% så mye? Men at x800pro ikke er dobbelt så bra?

Sist jeg sjekka så var 1 banan 50% av 2 bananer... Og 2 bananer var dobbelt så mye som 1 banan. :ermm:

edit: Faen, litt for sein :( og jeg som hadde en sånn fin banansammenligning og greier...

Tilbake til bananeksemplet:

Da lurer jeg på en ting. Hvis man har 2stk halve bananer som begge er halvmodne(halvgule) vil man da få en hel knallgul banan??

Beste eksemplet jeg har lest på lenge

:yes:

Lenke til kommentar
Noen trenger seriøst et lite mattekurs her! Når noen sier at det yter 50% bedre vil ikke det si dobbelt så bra. 100% vil være dobbelt så bra.....

Herregud, trodde vi seriøst var ferdig.

Det ble sagt at den ene tingen var 50% så bra som den andre. Dvs. halvparten. Hadde det vært 50% MER så har du rett. Men nok om den teite saken.

Lenke til kommentar
leste over det jeg hadde skrivd, og skjønte at det kanskje var "litt" dumt skrivd  :blush:   :thumbup:
For å kverulere litt ekstra, så sier du her at untatt klokkehastighetene, så er resten likt. Det var dette jeg reagerte på

yes, men endra på det. er jo alltids noen(du i dette tilfeller ;) ) som ikke forstår helt hva jeg mener(pga at jeg skreiv dumt denna gangen)

det jeg mente med 1/2 var at 9800xt yter 50% av x800pro. altså at det yter halvparten så mye, men ikke at x800pro yter det dobbelte av 9800xt

Så det du sier er at 9800xt yter 50% så mye? Men at x800pro ikke er dobbelt så bra?

Sist jeg sjekka så var 1 banan 50% av 2 bananer... Og 2 bananer var dobbelt så mye som 1 banan. :ermm:

edit: Faen, litt for sein :( og jeg som hadde en sånn fin banansammenligning og greier...

Tilbake til bananeksemplet:

Da lurer jeg på en ting. Hvis man har 2stk halve bananer som begge er halvmodne(halvgule) vil man da få en hel knallgul banan??

Beste eksemplet jeg har lest på lenge

:yes:

Neeei... Men dersom du har to halvgule bananer, så burde vel det være samma som en knallgul en..? 50% gul + 50% gul = 100% gul.

Noen som har noen bananer liggende som kan teste dette?

Lenke til kommentar

Neeei... Men dersom du har to halvgule bananer, så burde vel det være samma som en knallgul en..? 50% gul + 50% gul = 100% gul.

Noen som har noen bananer liggende som kan teste dette?

Det er klart det blir slik.

Men du får også en 100% grønn banan med på kjøpet. Det vil antagelig kreve litt tid og pirkearbeid og få det til. Antagelig ca en halv time. Og hvis du i stedenfor jobber en halvtime ekstra på jobben så får du en halvtime + overtid ekstra lønn fra jobben som du kan kjøpe gule bananer for. Så hvis du tjener 140 pr time og får 50% overtid får du utbetalt 105 kr - skatt som feks er på 40%, så da sitter du igjenn med 63kr netto istedenfor å pelle bananer. Og hvis du igjen investerer i gule bananer så hvil jeg tro at du får minst 10 bananer for 63 kr.

Så konklusjon: 1 halvgul + 1 halvgul banan blir minst 10 gule bananer

Lenke til kommentar
men dagen etter fikke jeg en tlf om at de ikke hadde kortet alikevel. :no:

9800xt kortet kom i posten i dag gitt, får vel bare sende det i retur

Dette var jo rotete gjort av NetShop, be om å få en ekstra sjokolade eller to for port du må ut med ekstra.

Men det er som de fleste sier her, å kjøpe et 9800XT kort nå for drøye 2000 er bortkasta penger, du gir ikke godt over halv pris av ny vare for en av fjorårets modeller brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...