Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN - servere - switcher - råd - tips

Anbefalte innlegg

Sitter på skolen og har noen fritimer. Gidder ikke dra i gata for da sløser jeg så mye penger, så derfor sitter jeg her og planlegger et LAN. Vet ikke hvilken kategori jeg skulle plassere denne under men er sikker på at det er mange av dere gutter og jenter der ute som har erfaringer som kan hjelpe meg.

Skal dette lanet bli gjennomført skal jeg ordne med skikkelig planlegging. Mange lan blir ødelagt når de skal sprenge grensene med premier og linje.

Lanet skal være et ordentlig og ryddig Lan med premier, kiosk, soveplass etc, dette er noe jeg må fikse, men har dere andre ting jeg må være obs på?

Nettverk er et felt som jeg trenger tips og ideer til.

Vil ulike switcher(Ulike merker) gjøre linjer ustabile og dårlige?

Skal jeg beregne mye strøm per person?

Tenkte å ha en gigabit switch som deler ut til noen "under"switcher på 100mbps som igjen går til switcher på de forskjellige bordene. Forslag?

Kjør på med all informasjon du sitter inne med angående LAN, erfaringer og opplevelser, råd og tips.

Takker for alle svar! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel forrige gang vi arrangerte lan så ble nettverket slått ut av virus. Sikkert av typen som sender ut en eller annen form fom xxxxstorm. Dette ordnet vi ved at alle måtte trekke ut nettverkskabelen og kjøre sysclean. På den måten fikset vi problemet. :thumbup:

Neste gang kommer vi til å kjøre sysclean på alle før de får koble seg på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...