Gå til innhold

Pcen er syk

Anbefalte innlegg

Hei, dette startet for par dager siden. Jeg spilte ett spill, så plutselig fikk jeg masse prikker over hele skjermen og masse linjer, jeg slå av spillet, og i windows XP fikk jeg hele tiden melding om at IE har fått ett prooblem om om lukkes og lukkes og lukkes om og om igjen. Ved restart, så kunne jeg enten får en vanlig oppstart , eller med disse hvite prikkene eller neon linjer. Hvis det er sånn helt fra starten, så er det garantert at skjermen kommer til å gå svart etter XP load screen.

Jeg antok at det var ett virus( snakket med en som jobbet i en spacworld butikk) og bestemte meg å reinnstalere hele C:

Problemet forsvant ikke, helt fra starten, så er det enten litt grafikk problemer eller så er det helt fint. Jeg husker at det var en fil i document og settings/user/temporary files.... som jeg tror har noe med det å gjøre.

Hvor har feilen satt seg? grafikk kort? ram ? hovedkort? hvordan løser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske intetsigende overskrift du har, sier jo inh\genting om problemet ditt. Men til det da: Har du forsøkt å reinstallere/oppgradere driveren til skjermkortet ditt? Kan virke som om det har noe med dette å gjøre

Også en ting til: De folka på Spaceworld. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å høre på "rådene" fra dem. Har flere ganger hørt om folk som har fått helt feil råd om data, de har fått dem til å gjøre ting som har gjort mer skade enn nytte. Kan nesten virke som de syns det er flaut hvis det er noe de ikke kan svare på - så bare finner de på noe i steden. For ikke å tape ansikt til folka i køen bak deg. Man får nok mye bedre råd i forumet her f.eks - mange folk med god peiling som svarer her... :thumbup:

Lenke til kommentar

Dersom det er små hvite prikker på spillet når du spiller det så er det pga. varmeutvikling på skjermkortet. Det kommer enten av at skjermkortet ikke har tilstrekkelig kjøling, overklokking eller lite kjøling i kabinettet. Hvilket spill er det forresten?

Siden du også får dette i Windows så kan det være at skjermkortet er defekt. Har du muligheten til å prøve med et annet skjermkort?

Lenke til kommentar

Det skjedde først da jeg spilte Counter strike: source.

Når jeg drev og innstalerte windows på ny , ved oppstart, kunne jeg også få de linjene/ sterkene.

Jeg har jo reinnstalert alt, og alle drivere er ferske, så jeg tror at problemet liggger i skjerkort.

Jeg brukte ett nedlasting program Warez og jeg vet at noen av de filene var ikke bra, fordi jeg gjenkjente navnet på de da jeg fikk feilmeldig og det var fra warez. Men det kan hende at det er skjermkort.

Dersom oppstarten er helt grei, så kommer jeg inn i windows, men etter par minutter så fryser alt til eller bare hakker/lagger, selv om jeg bare går på skrive bordet. Etter par minutter så slår pc seg av.

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnefeltet.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved en event. endring av emnefelt. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Trådstarter var aktiv i denne tråden i over 15min etter at melding ble postet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter.

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...