Gå til innhold

Trådløst nett og Xbox

sysi68

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har en trådløs ruter liggende å slenge, og også et kort som jeg har brukt på en bærbar - disse går vel på 11 mps...hvorden er det..kan jeg bruke noe av dette på xboxen? Ruteren er en D-link sak, som det er litt synd å kassere helt...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forstod ikke helt men...:

Du har trådløst nett og en router til overs.

Den vil du bruke på xboxen, right?

Du får kobla xboxen inn i en tp kontakt, og en pc midlertidig i en annen..

Sånn at du kan fikse på instillinger og sånt.

Resten er jeg ikke 100% sikker på, så det får du ta i nettverks forumet

:)

Lenke til kommentar

Du må, om du skal ha nett til boxen, bruke det innebygde nettkortet. Skal du ha trådløst nett må du vel derfor bruke en eller annen bridge-løsning, altså koble boxen pr kabel inn i noe med både tråd- og trådløst nett, eller koble den rett inn i ruteren. Dedikerte bridger er sikkert letteste løsningen, da boxen i de fleste hensende da vil oppføre seg som om den har et trådløstkort. Ellers kunne du koble boxen til en PC med både tråd og trådløstkort... men det er neppe en ideell løsning..

Siden du allerede har en ruter til overs kan du jo kanskje koble en kabel mellom denne og nettporten på boxen, for så å bruke trådløse kort til resten av enhetene du vil koble sammen... eventuelt lange kabler...

hmm, det jeg kan svare på stående fot... garantert noen som kan fortelle deg mer her et sted.

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg har en trådløs ruter liggende å slenge, og også et kort som jeg har brukt på en bærbar - disse går vel på 11 mps

Kan ikke brukes.

Det du trenger er en Ethernet to Wireless Bridge Adapter. Søk på trådløs og Xbox her i forumet for mange tidligere tråder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...