Raggie Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg har en P3-450mhz med 512(!) MB ram og vurderer om jeg skal skaffe meg XP. Nå kjører jeg w2k, er det noen vits i å bytte? Vil pc'n min klare å kjøre det? Jeg har veldig lyst på XP, men er usikker på om det vil fungere... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 med din cpu så ligger xp helt i grenseland, du kunne jo prøvd det, men det er mest sannsynelig at det vil bli litt ustabilt. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hei! Før dette vidunderet av en PC jeg har nå :smile:, hadde jeg en PII 400Mhz 256RAM, det gikk faktisk ganske flott med Win XP Pro på den, iallefall mye bedre enn det Win 98SE/ME gjorde! Så gå for XP, du får nok et mye raskere og stabilere system enn Win 9x! 2k har jeg nesten ikke prøvd, men jeg ville mye heller hatt XP enn 2k. _________________ Mvh. Simen Bakke __________________ HUSK URL-kode! HW.no! [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-18 17:37 ] Lenke til kommentar
*T* Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 XP fungerer garantert på maskinen din! Jeg har hatt XP på en P133 m/128mb ram og det fungerte bra. Det gikk tregt, men det gikk bra. Det var ikke ustabilt i det hele tatt. Likevel tror jeg ikke du vil ha noen spesiell nytte av å bytte fra w2k til XP. Behold 2000, og bytt neste gang du kjøper ny maskin. :smile: Lenke til kommentar
golas Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Har windows xp på en p2 333MhZ med 160 MB RAM. Funker fint til små ting som web design, surfing ol. Men kanskje ikke for litt tyngre applikasjoner. Slår du av alle de nye grafiske greiene, er det vel ikke verre å kjøre enn w2k. Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Takk for hjelpen! Jeg tror jeg prøver jeg... Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Kan ikke se noen som helst vits i å kjøre XP på en slik maskin. Win2k er sannsynligvis fremdeles det mest stabile OS-et fra M$. At XP er langt mer stabilt enn Win9x, er jo en selvfølge, siden XP bygger på NT-kjernen. Det betyr ikke at XP har nevneverdige fordeler over 2k. Jeg mener man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å installere XP på en såpass gammel maskin, som sannsynligvis fungerer svært godt med 2k, men som muligens vil få pusteproblemer av XP. Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Har installert det nå, og alt går kjempebra!!! Jeg er kjempefornøyd og XP er utrolig rask når dte gjelder oppstart. HVis jeg skulle få problemer med ytelsen kan jge jo evt. skru av win-xp themet og få en mer w2k lik look... Den skal visstnok ikke kreve så mye... Men jeg har ingen problemer enda, snarer tvert imot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå